روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۸ مرداد - شماره 4183

بازی در فیلم دیوید لیچ؛ ادریس البا با «بنگ!» می‌آید

 بازیگر سرشناس بریتانیایی در فیلمی با عنوان «بنگ!» برای نتفلیکس بازی می‌کند.
به گزارش ورایتی، ادریس البا با کارگردان «قطار سریع‌السیر» در پروژه بعدی‌اش همراه می‌شود.
فیلم جاسوسی «بنگ!» با اقتباس از کتاب‌های کمیک نوشته مت کینت و با تصویرپردازی ویلفردو تورس به کارگردانی دیوید لیچ ساخته می‌شود.
کمیک بوک «بنگ!» که سال ۲۰۲۰ منتشر شد درباره گروهی تروریستی است که با انتشار رمان‌هایی قصد شست‌وشوی مغزی خوانندگانشان را دارند تا بتوانند ماجرایی آخرالزمانی را کلید بزنند. در همین حال مهم‌ترین جاسوس دنیا برای نابود کردن نویسنده این رمان‌های علمی-تخیلی راهی می‌شود.
در حالی که ادریس البا بازیگر نقش اصلی «بنگ!» یعنی توماس کورد جاسوسی با تجربه را ایفا می‌کند، مت کینت نویسنده کمیک بوک و زک الکوویچ نویسنده فیلمنامه «قطار سریع‌السیر» نوشتن فیلمنامه را برعهده گرفته‌اند.
جدیدترین پروژه دیوید لیچ «قطار سریع‌السیر» است که با بازی برد پیت چند روزی است به پرده‌های نقره‌ای راه یافته است.
لیچ با کمپانی «۷۸ نورث» و نیز خود ادریس البا از تهیه‌کنندگان «بنگ!» هم خواهند بود.
درباره بازیگران دیگر هنوز صحبتی نشده است.
از جدیدترین پروژه‌هایی که البا در آنها حضور داشته می‌توان از «جوخه خودکشی»، «سونیک خارپشت ۲» و «سخت‌تر سقوط می‌کنند» یاد کرد. وی چندی پیش بازی در فیلم «لوتر» به کارگردانی جیمی پین را برای نتفلیکس به پایان برد که در آن دوباره در نقش شخصیتی که در سریال «لوتر» دیده شده، ظاهر شده است.
نتفلیکس هنوز تاریخی برای نمایش «بنگ!» اعلام نکرده اما گفته شده تولید آن به زودی شروع می‌شود و احتمالاً اواخر ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ باید در انتظار نمایش آن بود.

«اوباما» مخاطبان یک جشنواره را غافلگیر کرد
  «باراک اوباما» به همراه همسرش برای معرفی یک مستند جدید به جشنواره فیلم‌های آفریقایی-آمریکایی «مارتاز وین یارد» رفت.
به گزارش هالیوود ریپورتر، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا و «میشل اوباما» در شب افتتاحیه جشنواره فیلم‌های آفریقایی-آمریکایی «مارتاز وین‌یازد» تماشاگران را غافلگیر کردند تا فیلم مستند جدیدشان را معرفی کنند.
این مستند نتفلیکس با عنوان «فرزندان» را که حق پخش آن را کمپانی متعلق به اوباما و همسرش یعنی «Higher Ground Productions» در اختیار دارد، «مارگارت براوان» ساخته است. تمرکز این فیلم مستند بر ساکنان آفریقا تاون، یک جامعه کوچک در آلاباما است که تاریخ مشترکی به عنوان نوادگان کلوتیلدا به عنوان آخرین کشتی شناخته شده‌ای دارند که به طور غیرقانونی اسیران را از آفریقا به ایالات متحده آورده است. وجود این کشتی قرن‌ها یک راز آشکار بود که توسط باستان شناسان دریایی در سال‌های اخیر تایید شده است. «میشل اوباما» نیز درباره این مستند توضیح داد: این فیلم یادآور اهمیت به اشتراک‌ گذاری اطلاعات شخصی و تاریخ جامعه با نسل‌های جوان است و آنچه مستند «فرزندان» به ما یادآوری می‌کند که باید داستان‌هایمان را برای جوان‌ترهایمان تعریف کنیم و دیگر نمی‌توانیم از این سنت پیروی کنیم که دردمان را ساکت کنیم. زیرا چیزی که این فیلم به ما نشان می دهد، داستان‌های ما قدرتی دارد که باعث دیده شدن ما می‌شوند.»
«باراک اوباما» نیز گفت: اهمیت داستان‌ها و اینکه چه کسی داستان می گوید و چه داستان هایی معتبر هستند و چه داستان هایی نزول پیده کره‌اند، یکی از نقاط قوت این جشنواره سینمایی است. در واقع مطرح کردن داستان‌هایی است که اغلب در جریان زمان گم شده‌اند، زیرا ما معتقدیم که داستان‌های همه مهم است».

انتقاد از بازیگر نقش «فیدل کاسترو»
 هالیوود رویدادهای ما را به سرقت می‌برد!
  جان لگوئیزامو در اینستاگرام خود علیه انتخاب اخیر جیمز فرانکو در نقش فیدل کاسترو انقلابی کوبایی در فیلم مستقل آینده «آلینای کوبا» صحبت کرد.
به گزارش ورایتی، جان لگوئیزامو در اینستاگرام خود علیه انتخاب اخیر جیمز فرانکو در نقش فیدل کاسترو انقلابی کوبایی در فیلم مستقل آینده «آلینای کوبا» صحبت کرد.
جان لگوئیزامو در اینستاگرام خود علیه انتخاب اخیر جیمز فرانکو در نقش فیدل کاسترو انقلابی کوبایی در فیلم مستقل آینده «آلینای کوبا» صحبت کرد. ورایتی انتخاب فرانکو را در ۴ آگوست تایید کرد. «آلینای کوبا» به کارگردانی میگل باردم بر اساس فیلمنامه‌ای توسط خوزه ریورا و نیلو کروز ساخته شده است.
لگوئیزامو از فالوورهای اینستاگرام خود درباره انتخاب فرانکو به عنوان شخصیت تاریخی کوبا پرسید. بسیاری از مخاطبین گفتند چرا هالیوود از یک سو ما را طرد می‌کند و از سوی دیگر روایت‌های ما را به سرقت می‌برد. هالیوود باید بایکوت شود. ما با این هنرپیشه شخصا مشکلی نداریم ولی اون لاتین تبار نیست و نمی‌تواند نقش «فیدل کاسترو» را به درستی ایفا کند.
قرار است تولید و فیلمبرداری «آلینای کوبا» در ۱۵ آگوست در کلمبیا آغاز شود. فرانکو در مقابل آنا ویلافانی که نقش شخصیت اصلی آلینا فرناندز، دختر کاسترو را به تصویر می‌کشد، بازی خواهد کرد.
بازیگران مکمل این فیلم عبارتند از: آلانا د لا روزا، ماریا سیسیلیا بوترو، هاردینگ جونیور، سیان چیونگ و رافائل ارنستو هرناندز. میا ماسترو همچنین در نقش مادر آلینا، ناتالیا رووئلتا، سوسیالیست کوبایی نیز در فیلم ظاهر می‌شود.
لگوئیزامو می‌گوید با وجودیکه ما ۲۰ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهیم و ۲۵ درصد گیشه این کشور توسط ما فروش می‌رود اما سهم ما از هالیوود تنها یک درصد است!

پویش مسجد جمکران
 برای همراهی با امام زمان (عج) تا اربعین
 مسجد مقدس جمکران، با هدف مواسات با امام عصر علیه‌السلام و ترویج و تحکیم سنت سوگواری بر مصیبت اسارت، به برگزاری پویش «صباحا و مساء» اقدام کرده است.
همه ساله پس از پایان یافتن دهه اول محرم، شور عزاداری‌ها از تب و تاب می‌افتد و سوز و گدازها رو به سردی می‌رود. این در حالی است که یکی از جان‌گدازترین مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام، یعنی مصیبت اسارت آل الله تازه از این روز آغاز می‌شود. مصیبتی که امام عصر علیه‌السلام هر صبح و شام برآن خون گریه می‌کند!
مسجد مقدس جمکران، با هدف مواسات با امام عصر علیه‌السلام و ترویج و تحکیم سنت سوگواری بر مصیبت اسارت، به برگزاری پویش «صباحا و مساء» اقدام کرده است.  نام این پویش برگرفته از زیارت ناحیه مقدسه است و اشاره به فرمایش امام عصر علیه‌السلام دارد که: «... فَلَأَنْدُبَنَّکَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ لَأَبْکِیَنَّ لَکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما؛ «جدّ غریبم! ... من هر صبح و شام بر تو ندبه مى‏‌کنم و به جاى قطرات اشک بر تو خون مى‌‏گریم.»
بنا به نقل کتاب عبقری الحسان، آن مصیبتی که امام عصر علیه‌السلام هر صبح و شام بر آن خون گریه می‌کنند مصیبت اسارت است. (العبقری الحسان، ج‏۲، ص۴۵۸)
 در پویش صباحا و مساء از مخاطب دعوت می‌شود تا با کاروان اسرا چهل روز همراه شود و منزل به منزل، با شنیدن مصائب جانسوز کاروان، هم‌نوا با امام عصر علیه‌السلام بر این مظلومیت اشک بریزد و سپس برای روزگار ظهور دست به دعا بردارد. مصائب کاروان اسرا، بر اساس منابع معتبر تاریخی در چهل قسمت به شکل فایل صوتی، تنظیم و تدوین شده است و هرروز یک قسمت در پایگاه‌های مجازی مسجد مقدس جمکران (سایت، تلگرام، ایتا) منتشر خواهد شد.
پویش «صباحا و مساء» از سه‌شنبه هجدهم مردادماه، مصادف با یازدهم محرم آغاز می‌شود به مدت چهل روز یعنی تا اربعین حسینی ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه