روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۵ تير - شماره 4164

خزانه‌دار شورای شهر تهران خبر داد:

عقب‌افتادگی ۶۳۰۰ میلیاردی شهرداری تهران در تحقق درآمدهای۲ماهه نخست ۱۴۰۱

 خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران از عقب‌ماندگی ۶۳۰۰ ملیارد تومانی شهرداری تهران در درآمدهای دو ماهه نخست سال جاری نسبت به برنامه مصوب بودجه خبر داد.
حبیب کاشانی در هفتادوششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در ارائه گزارش درآمدهای دوباره شهرداری تهران برای فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: براساس مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران که به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده مبلغ ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان در سه بخش درآمدها و منابع هزینه تملک دارایی سرمایه‌ای و درآمد پایدار و ناپایدار تقسیم‌بندی شده است. در بخش درآمدها و منابع درآمدها به مبلغ ۳۸ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان یعنی معادل ۷۶ درصد بودجه و منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای مبلغ ۸۰۸۳ میلیارد تومان معادل ۱۶ درصد و برای منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی مبلغ ۳۹۴۰ میلیارد تومان حدود هشت درصد در نظر گرفته شده است. وی در تشریح خلاصه بودجه مصوب و عملکرد دو ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری با تاکید بر این‌که جمع کل درآمدها، منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، افزود: وصولی قطعی دو ماهه نخست سال جاری ۲۰۸۳ میلیارد تومان یعنی معادل ۴.۴ درصد وصولی نسبت به مصوب بوده است.
خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در دو ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری مبلغ ۸۳۹۵ میلیارد تومان پیش‌بینی وصول بوده است که از این مبلغ حدود ۲۰۸۳ میلیارد تومان وصول گردیده است. به عبارتی دیگر درصد تحقق نسبت به بودجه مصوبه دو ماهه سال جاری ۲۴.۸۲ درصد بوده است. کاشانی ادامه داد: در حوزه درآمدها می‌بایست در دو ماهه نخست سال جاری مبلغ ۶۳۹۱ میلیارد تومان به حیطه وصول در می‌آمد که مبلغ یک هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان یعنی معادل ۲۹.۵۶ درصد وصول شده است. در حوزه منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز می‌بایست در دو ماه نخست سال جاری مبلغ یک هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان وصول می‌شد که حدود ۲۶ میلیارد تومان یعنی معادل ۱.۹۱ درصد وصول شده است. خزانه‌دار شورای شهر تهران تاکید کرد: در حوزه منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی نیز در دو ماهه سال جاری مبلغ ۶۵۷ میلیارد تومان وصول شده که حدود ۱۶۹ میلیارد تومان یعنی معادل ۲۵.۷۳ درصد وصول شده است. کاشانی در تشریح هزینه تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی شهرداری تهران در دو ماهه نخست سال جاری گفت: در خصوص هزینه‌ها در بخش هزینه‌های نقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۴۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است لذا با عملکرد حدود هشت میلیارد تومان نزدیک به ۰.۰۲ درصد جذب انجام شده است. همچنین در خصوص هزینه‌ها در بخش هزینه‌های غیرنقدی اعتبار ابلاغی در دو بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۳۹۰۶ میلیارد تومان ابلاغ شده است که با عملکرد حدود شش میلیارد تومان تقریبا ۰.۱۴ درصد جذب گردیده است. در نتیجه در خصوص هزینه‌ها در بخش هزینه‌های نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۴۵ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان ابلاغ شده است که با عملکرد حدود ۱۴ میلیارد تومان تقریبا ۰.۰۳ درصد جذب انجام شده است. خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در بودجه مصوب سال جاری بالغ بر ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان مصوب بودجه داشتیم که مبلغ ۱۴ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان آن پایدار یعنی معادل ۲۸.۹۴ درصد و مبلغ ۳۵ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان یعنی معادل ۷۱.۶ درصد ناپایدار است. در عملکرد دو ماهه نخست سال جاری در مجموع مبلغ ۲۰۸۳ میلیارد تومان وصولی بوده که مبلغ یک هزار و ۳۹ میلیارد آن یعنی معادل ۴۹.۸۷ درصد پایدار و مبلغ یک هزار و ۴۴ میلیارد تومان آن یعنی معادل ۵۰.۱۳ درصد ناپایدار بوده است. در دو ماهه نخست سال جاری حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان وصول شده در صورتی که می‌بایست ۸۳۰۰ میلیارد تومان وصول می‌شد؛ لذا شهرداری تهران در دو ماهه نخست سال جاری حدود ۶۳۰۰ میلیارد تومان از برنامه مصوب عقب افتاده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه