روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۴ تير - شماره 4163

اقدام آلمان برای تقویت تجویز داروی ضد ویروسی کرونا

 وزیر بهداشت آلمان گفت: اقداماتی برای استفاده از داروی پاکسلووید به عنوان روش درمانی بیماری کووید-۱۹ انجام گرفته است.
وزیر بهداشت آلمان روز یکشنبه گفت: به منظور کاهش موارد ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ تلاش می‌شود تا تجویز داروی ضد ویروسی کووید-۱۹ موسوم به پاکسلووید بیشتر شود.
مصرف این قرص ضد ویروسی به افرادی توصیه می‌شود که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری هستند.
وزیر بهداشت آلمان در پیامی که در توییتر منتشر کرده است به نتایج تحقیقاتی اشاره داشته که دوره درمانی با این دارو می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان را در افراد مسن تا ۹۰ درصد کاهش دهد.
شرکت داروسازی فایزر که تولیدکننده داروی پاکسلووید است روز پنجشنبه اعلام کرد: به دنبال اخذ تایید کامل این دارو در ایالات متحده است که در حال حاضر تنها مجوز استفاده اضطراری آن صادر شده است.
موارد مرگ و میر و ارائه خدمات درمانی در بخش مراقبت‌های ویژه از اواخر ماه ژوئن در آلمان روند افزایشی پیدا کرده که تحت تاثیر گسترش زیر سویه اُمیکرون بیشتر شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گفته شده که این دارو بر کاهش علائم بیماری در میان جوانان تاثیری ندارد.

قرنطینه برخی شهروندان چین به دلیل افزایش آمار مبتلایان کرونا
 ۱.۷ میلیون نفر در استان آن‌هویی چین به دلیل افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ قرنطینه شدند.
چین از قرنطینه ۱.۷ میلیون نفر در استان آن‌هویی خبر داد چرا که روز گذشته نزدیک به ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده اند.
شیوع بیماری در آن‌هویی در حالی رخ می دهد که اقتصاد چین پس از قرنطینه چند ماهه در شانگهای و اعمال محدودیت‌های شدید در پکن مجدد به حالت عادی خود بازگشته است.
بنابر اعلام مقامات محلی استان آن‌هویی، بیش از ۱.۷ میلیون نفر از ساکنان این استان تنها زمانی می‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند که تست کروناویروس از آنان گرفته شده باشد.
تصاویر منتشر شده از مناطق تحت قرنطینه استان آن‌هویی حاکی از خلوت شدن خیابانها و افرادی است که برای انجام غربالگری کووید-۱۹ در صف انتظار هستند.
به گزارش مدیکال اکسپرس، کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد: ۲۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا طی امروز در استان آن‌هویی شناسایی شده که ۲۵۸ مورد بی علامت بوده‌اند.

توفان در آمریکای مرکزی
 قربانی گرفت
 بر اثر وقوع طوفان استوایی بانی دستکم سه تن در آمریکای مرکزی جان خود را از دست دادند.
مرکز ملی توفان ایالات متحده در گزارشی اعلام کرد که وقوع توفان استوایی بانی (Bonnie) در السالوادور و نیکاراگوئه سه کشته برجای گذاشت و پس از آن به سمت مکزیک حرکت کرده است.
بانی سومین توفان این فصل در سواحل مکزیک است که حداکثر سرعت آن به ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
به گزارش فرانس ۲۴، توفان بانی که در سواحل اقیانوس آرام رخ داده، پیش از حرکت به سمت مکزیک، در دو کشور السالوادور و نیکاراگوئه خسارت‌هایی به جا گذاشت، موجب شکستگی درختان و طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه