روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير - شماره 4154

«هِناس» یک میلیاردی شد؛

رشد ۳۵ درصدی مخاطبان با طرح بلیت شناور

 با استقبال مخاطبان از طرح شناوری قیمت بلیت‌های فیلم «هناس» در سینماهای حوزه هنری، این فیلم سینمایی به فروش یک میلیاردی رسید.
فیلم سینمایی «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه با حضور بیش از ۳۵۰۰۰ مخاطب در سینماها و ۵۰۰۰ مخاطب در اکران‌های سیار از مرز فروش ۱ میلیارد تومان عبور کرد.
این فروش در حالی در هفته دوم اکران «هناس» رقم خورده که با آغاز طرح شناوری قیمت بلیت‌های این فیلم در زنجیره سینمایی حوزه هنری، شاهد رشد ۳۵ درصدی مخاطبان از ابتدای هفته بوده و در مدتی کوتاه با استقبال مردمی از این طرح مواجه شده است.
«هناس» با برداشتی آزاد از یک داستان واقعی در دل تاریخ معاصر، به زوایای زندگی پرتلاطم داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای و تلاش‌های همسرش برای حفظ جان او در اوایل دهه ۹۰ می‌پردازد.
مریلا زارعی و بهروز شعیبی زوج اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند و وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) و سیاوش طهمورث نیز سایر بازیگران آن هستند.
«هناس» محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است که پخش آن را موسسه بهمن سبز برعهده دارد.

با کیفیت آیمکس و سه بعدی؛
«آرواره‌ها» و «ای‌تی» به سینماها برمی‌گردند
 فیلم کلاسیک ترسناک ‌«آرواره‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ امسال تابستان بار دیگر راهی سینماها می‌شود.
به گزارش آسوشیتدپرس، «آرواره‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ که برای همیشه چهره هالیوود را تغییر داد، امسال تابستان به سینماها بازمی گردد.
این فیلم از ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) در شماری از سینماهای سراسر آمریکا اکران می‌شود تا خاطره حمله کوسه به سینماهای سال ۱۹۷۵ را دوباره زنده کند، اما این بار این فیلم برای نخستین بار به صورت آیمکس و RealD ۳D (سه بعدی) به نمایش درمی‌آید.
فیلم «ای‌تی» نیز به همین صورت از ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) راهی سینماها می‌شود.
یونیورسال با انتشار بیانیه‌ای گفته بخشی از فیلم‌های فراموش نشدنی اسپیلبرگ در ۴۷ سال گذشته را دوباره راهی سینماها می‌کند. «آرواره‌ها» در سال ۱۹۷۵، «ای‌تی» در سال ۱۹۸۲ و «پارک ژوراسیک که سال ۱۹۹۳ اکران شدند از جمله این فیلم‌ها هستند.
یونیورسال یادآوری کرده: اگر بگوییم هیچ فیلمسازی تاثیری ماندگارتر از اسپیلبرگ بر سینمای آمریکا نداشته یا خاطرات سینمایی فراموش نشدنی برای میلیاردها نفر در سراسر جهان خلق نکرده، بی‌ربط نگفته‌ایم.
در این بیانیه همچنین آمده تماشای این فیلم‌ها آن‌هم در سالگرد چهلمین سال اکران «ای‌تی» این امکان را به علاقه‌مندان این فیلم‌ها می‌دهد تا آنها را برای نخستین بار به گونه‌ای تجربه کنند که قبلاً هرگز امکانش وجود نداشت.
«آرواره‌ها» تابستان ۱۹۷۵ اکران شد و بیش از ۶۷ میلیون نفر را در آمریکا به سینماها کشاند و در تاریخ سینما به عنوان نخستین اثر بلاک‌باستر شناخته شد. این فیلم به کارگردانی اسپیلبرگ ۲۸ ساله که تا آن زمان کسی وی را نمی‌شناخت ساخته شد.
«ای‌تی» نیز ۱۱ ژوئن چهل سال پیش، برای اولین بار در سینماها به نمایش درآمد. این فیلم در اولین اکرانش در سال ۱۹۸۲ در آمریکا حدود ۱۲۰ میلیون بلیت فروخت که به معنی یک بلیت به ازای هر ۲ نفر جمعیت این کشور و رقمی برابر ۱.۷ میلیارد دلار امروز است.

«مالوری بلک‌من» برنده جایزه «پن پینتر» شد
 «مالوری بلک‌من» به عنوان نخستین نویسنده ادبیات کودک و نوجوان موفق به کسب جایزه ادبی «پن پینتر» شد.
به گزارش گاردین، هیات داوران جایزه ادبی «پن پینتر» در سال ۲۰۲۲ در نهایت رمان «دنیاهای تخیلی پویا» نوشته «مالوری بلک‌من» رابه عنوان برنده این جایزه معرفی کردند تا برای نخستین بار این جایزه به یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان برسد.
در بیانیه‌ای هیات داوران این جایزه ادبی آمده است: «مالوری جهان‌های تخیلی پویایی خلق کرده است که در آن قهرمانان او با مسائل بی‌عدالتی و چالش‌های آن به گونه‌ای زندگی می‌کنند که کاملاً درگیرکننده است، زیرا او بیش از هر چیز یک داستان‌نویس فوق‌العاده است.»
«مالوری بلک‌من» که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ملک‌الشعری کودکان بوده است، نگارش بیش از ۷۰ کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را بر عهده داشته است که مهم‌ترین آن مجموعه رمان‌های «Noughts & Crosses» است که بین  سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ در شش جلد منتشر شده است.
جایزه «پن پینتر» د سال ۲۰۰۹ به نام نمایشنامه‌نویس برنده نوبل «هارولد پینتر» راه‌اندازی شده است. این جایزه پیش‌تر به چهره‌های سرشناسی چون «حنیف قریشی»، «تونی هریسون»، «کارول آن دافی»، «تام استوپارد»، «ماگارت اتوود» و «چیماماندا انگوزی آدیچی» اعطا شده است. این جایزه توسط انجمن قلم بریتانیا به نویسنده‌ای با «شایستگی ادبی برجسته» که مقیم بریتانیا، ایرلند یا کشورهای مشترک المنافع است اعطا می‌شود.

فهرست فیلم‌های ایرانی کارلووی‌واری کامل شد
 فهرست فیلم‌های پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم کارلووی‌واری با حضور آثاری از چهار سینماگر ایرانی تکمیل شد.
پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم کارلووی واری از تاریخ اول تا نهم جولای (۱۰ تا ۱۸ تیرماه) در کشور جمهوری چک برگزار خواهد شد و طبق اعلام پیشین فیلم «آسمان زیر آب» ساخته «درناز حاجیها» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی پروکسیمای این جشنواره خواهد بود و «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی به عنوان محصول مشترک سینمای ایران و کانادا در بخش مسابقه اصلی برای کسب گوی بلورین بهترین فیلم کارلوی واری رقابت خواهد کرد.
طبق اعلام جدید جشنواره کارلووی واری فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در بخش نمایش‌های نیمه شب و مستند «جمعه میبینمت رابینسون» ساخته میترا فراهانی و محصول مشترک فرانسه، سوئیس، ایران و لبنان هم در بخش «خارج از گذشته» این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته خواهند شد.

«خداحافظ المپیک» آنلاین اکران می‌شود
 فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» به کارگردانی مجتبی پوربخش به صورت آنلاین اکران می‌شود.
فیلم کوتاه خداحافظ المپیک فیلمی در ژانر ورزش به کارگردانی مجتبی پوربخش است که از امروز -سه‌شنبه (۳۱ خرداد) به صورت اختصاصی در بخش فیلم‌های کوتاه پلتفرم فیلیمو اکران می‌شود.
این فیلم کوتاه تاکنون در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی از جمله در کشورهای آمریکا، چین، کانادا، ایتالیا، پرتغال، مجارستان و... حضور داشته و عناوین مختلفی را کسب کرده است.
خداحافظ المپیک که برگرفته از یک اتفاق واقعی است، داستان دختر قایقرانی را روایت می‌کند که در مسیر المپیک با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شود و...  
نویسندگی فیلم خداحافظ المپیک را بهنام بروجردی برعهده دارد و رامین راستاد، فرج‌الله گلسفیدی، هومن جوادی، مهری آل‌آقا، طاهره عموزاده، اصغر سندوسی، مرتضی قدیری، جابر وثوق، علیرضا شهرستانی و مریم جهانی بازیگران این فیلم کوتاه هستند. مجید گل‌سفیدی به‌ عنوان تصویربردار و بابک زرین به‌ عنوان آهنگساز در این فیلم با مجتبی پوربخش همکاری کرده‌اند.


 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه