روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۳۱ خرداد - شماره 4153

همایش جامعه ایمن اورامانات در پاوه برگزار شد

 كرمانشاه – زينب حياتي - همایش جامعه ایمن اورامانات با حضور مسئولین استانی و چهار شهرستان پاوه،‌ جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد.
دکتر شاه آبادی معاون فنی معاونت بهداشتی گفت: سومین عامل مرگ و میر در کشور حوادث ترافیکی است و متاسفانه بیشترین موارد فوتی و جرحی نیز در حوادث ترافیکی مربوط به جمعیت ۲۰ تا ۵۹ سال به عنوان جمعیت مولد کشور می باشد و این خود اهمیت برنامه ریزی برای کاهش حوادث را بیان می کند. همچنین دکتر سلیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه نیز گفت: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ و به ویژه در سه ماهه اول سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در حوادث و سوانح و موارد فوتی ناشی از آنها در شهرستان بوده ایم و این خود ضرورت برنامه ریزی در این حوزه را بیش از پیش نشان می دهد. در ادامه مهندس بیات مسئول جامعه ایمن معاونت بهداشتی نیز گفت:هدف از مدل جامعه ایمن ایجاد الگویی با هدف پیشگیری و کاهش حوادث با همکاری جوامع محلی و هماهنگی بین بخشی است‌ و مثلث فرهنگ سازی، حمایت سیاسی و مدیریت اثر بخش، مثلث اصلاح نظام سلامت می باشد.
اهميت صنايع دستي
 از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی
 بدون شک یکی از افتخارات هر ملت ،کشور و شهری، صنایع بومی و دستی آن است هنرهای سنتی، مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی هر جامعه ای است که ریشه‌های عمیق و استوار در اعتقادات آداب، عادات، رسوم، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی آن جامعه دارد ‏و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده است. میراث‌های فرهنگی و هنری که در طول قرون به آیندگان منتقل می‌گردد دارای ارزش معنوی زیاد بود و بر پشتوانه های فرهنگی ـ هنری گذشتگان بنا شده است.
بر اساس آخرین تعریفی که از هنرهای سنتی ، توسط فرهنگستان هنر به عمل آمده است (هنرهای سنتی)، هنرها و صنایع بدیعی است که جوهر آن برگرفته از مبدإ و حیاتی بوده و دارای صورتی متناسب با آن گوهر است و تاسیس آن به نحوی به اولیاء دین و یا تجلیات باطنی هنرمندان مربوط می شود و طی قرون متمادی از طریق هنرمندان و هنروران با حفظ آداب معنوی، سینه به سینه به عنوان میراثی گرانقدر به ما رسیده است هنرهایی که افزون بر اصول ثابت، دارای فروغ متغیری است که سبب تطبیق آن با شرایط هر دوره شده است.
از ویژگی‌های ارزنده اي صنايع دستي غیروابسته، ‏قابلیت ایجاد و توسعه در کلیه مناطق شهری، روستایی و عشایری، عدم نیاز به کارشناسان ‏خارجی، دسترسی آسان به مواد اولیه و ابزار کار مختصر و ارزان، ارزش افزوده بالا، عدم نیاز به ‏سرمایه‌گذاری زیاد، بستر ساز صنعت گردشگری، عدم آثار مخرب زیست محیطی، ایجاد درآمد ‏مکمل، قدرت اشتغال‌زایی و .. است كه مسئولین و دست اندر کاران را برآن داشته تا با عزمی جدی زمینه ‏رشد و اعتلای این صنعت را آماده نمایند.‏ صنايع دستي همدان به عنوان نماد و تبلور فرهنگ غني اين شهر از ديرباز شهرتي جهاني داشته است. خمير مايه اصلي آثاري که به دست هنرمندان خلاق و سختکوش همدانی پديد آمده از عمق تاريخ کهن اين مرز و بوم نشات گرفته است.به عبارت دیگر در دنیای امروز صنایع دستی هم از نظر ایجاد اشتغال پایدار و هم از حیث گردش اقتصادی و مباحث مربوط به گفتمان سازی و تبلیغات فرهنگی، مورد توجه بسیاری است استمرار این فعالیت‌ها و حرکت به سوی توسعه پایدار کسب و کار در این حوزه‌ها، نیاز به حمایت های همه جانبه دارد.

‌اجرای کانال و روکش آسفالت کوی تنگک اول
 پروژه اجرای کانال و روکش آسفالت کوچه دلیران ۷-(کوچه بوشهر توسکا)- واقع در کوی تنگک اول ، در راستای بهبود شرایط دفع آبهای سطحی ،  تسهیل در عبور و مرور شهروندان و ارتقای وضعیت سیما و منظر شهری، تحت نظارت شهرداری منطقه دو بندر بوشهر در دست اجراست.
مدیر شهرداری منطقه دو بندر بوشهر گفت: اجرای این پروژه از مطالبات بسیار مهم اهالی آن ناحیه بوده که هم اکنون در مرحله اتمام کانیوو  و تکمیل کانال سنگ جدول و نیز  برداشت و جمع آوری قسمتی از آسفالت معیوب قدیمی می باشد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو بندر بوشهر،  ایمان حق شناس اظهار نمود: تاکنون ۳۷۵ متر کانال سنگ جدول و ۱۹۰ متر کانیوو در قالب این پروژه اجرایی گردیده است که پس از  انجام قریب الوقوع عملیات زیرسازی و اجرای ۲۳۴۰ متر مربع آسفالت  ، این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری عمومی خواهد گرفت. وی افزود : به علت عدم وجود شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در بسیاری از محلات جنوبی که بالا آمدن سطح آبهای زیر زمینی و جاری شدن آن بصورت روان آبهای سطحی را به دنبال دارد ، تخریب و فرسایش آسفالت معابر و کانال های دفع آبهای سطحی را در اغلب این نواحی شاهد هستیم که امیدواریم با اجرایی شدن شبکه فاضلاب شهری، معضلات زیست محیطی در این محلات از بین برود.

انتصاب های جدید در شرکت گاز استان گیلان
 رشت-مهناز نوبری: طی مراسمی با حضور مدیرعامل، معاونین و رؤسای شرکت گاز گیلان، آقای سید علیرضا میرباقری به عنوان سرپرست معاونت مهندسی، آقای محمدرسول فلکیان به عنوان سرپرست بهره برداری شهرستان ها، آقای بهروز مسعودی نیا به عنوان سرپرست بهره برداری مرکز استان، آقای حسن منصف به عنوان سرپرست امور بازرسی فنی و آقای ابوالقاسم رضاپور به عنوان سرپرست واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز معرفی شدند.در این مراسم آقای عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با قدردانی از تلاش ها و خدمات صورت گرفته در دوره گذشته برای مدیران جدید شرکت آرزوی موفقیت نمود.وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای شایسته وظایف محوله توسط منصوبین جدید ، شاهد پیشرفت و آبادانی استان و افزایش رضایتمندی مردم و مشترکین عزیز باشیم.در ادامه این مراسم مدیران جدید شرکت گاز استان گیلان با تشکر از حسن توجه و اعتماد مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بر همت و تلاش هرچه بیشتر درجهت تحقق اهداف عالیه سازمان تاکید کردند.ایشان اعلام آمادگی کردند تا در پست های جدید نیز همانند گذشته همه توان خود را برای اعتلای ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشته و درجهت سربلندی کشور تلاش نمایند.

استقرار میزخدمت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان در شهرک صنعتی گنبدکاووس
 رییس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ناحیه گنبدکاووس از استقرار میز خدمت جهت پاسخگویی به متقاضیان و مصرف کنندگان فراورده های نفتی خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان، هادی قرلسفلی ضمن اعلام این خبر افزود: به منظور افزایش میزان رضایتمندی، رعایت حقوق شهروندی و کاهش هزینه های مراجعین، رییس و کارشناسان شرکت در ناحیه گنبدکاووس با حضور در شهرک صنعتی این شهرستان به سوالات و درخواستهای  حوزه فراورده های نفتی مراجعین بصورت چهره به چهره پاسخگو بوده و راهنماییهای لازم را جهت رفع مشکلات احتمالی انجام دادند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان:
درتحویل بنزین به نرخ دوم و باکارت آزاد جایگاه‌ها
هیچگونه وقفه ایی در استان وجود ندارد
 در راستا و ادامه بررسی های میدانی سرزده و همچنین هوشمند از جایگاه‌های عرضه سوخت، مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان ازتعدادی از جایگاه‌های سوخت شهرستان کردکوی بازدید کرد.در این بازدید افتخاری اعلام نمود: مجاری عرضه ازجهت تامین فرآورده و موجودی، خدمت رسانی بهینه، داشتن کارت آزاد بنزین، وضعیت مطلوب و بروزی دارند.وی به فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توصیه نمودند، قبل ازدرج هرگونه خبر بویژه اخبار منفی که موجبات تشویش اذهان عمومی را بدنبال خواهند داشت و مورد سوء استفاده  معاندین و بدخواهان از این اخبار  می شود، جهت صحت و سقم خبر، نخست ازمسئولین شهرستانی  استعلام ، ودرصورت تائید، موضوع را بعنوان یک فرصت برای خدمات رسانی مطلوبتر تلقی، واقدامات اصلاحی را بدون رادیکال کردن فضا، مطالبه نمایند. مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان درادامه افزود: مردم جهت دریافت سوخت بنزین به نرخ ۳۰۰۰ تومانی می توانند هم از کارت سوخت جایگاهها که به تعداد کافی در مجاری عرضه  و مراکز ادارات شهرستانی موجود  و جوابگوی نیاز استان نیز می باشد.

پایش عملکرد جایگاههای عرضه سوخت
تحت پوشش شرکتهای زنجیره ای توزیع در منطقه گلستان
 در راستای اجرای دستورالعملهای صادره و تاکید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان مبنی بر توزیع مطلوب سوخت به مصرف کنندگان، مجاری عرضه تحت تحت پوشش شرکتهای زنجیره ای توزیع (برند) در استان گلستان پایش و بازدید شدند.بررسی و تداوم الزامات شرکت ملی پخش در راستای حفظ بهداشت ایمنی و محیط زیست و استانداردهای صنعتی و فنی، تحقق اهداف صیانت از حقوق شهروندی و ارباب رجوع و بررسی کمی و کیفی فرآورده‌های توزیعی از اهم اهداف این بازدیدها بوده است.  بر پایه این گزارش، کارشناسان حوزه بازرسی، روابط عمومی، مهندسی، اچ اس ای، حراست، و سامانه هوشمند دفاتر عملیاتی، عملیات جایگاهها، مخازن و تمامی نازل‌ها را در 39 باب جایگاه مشمول این طرح مورد صحت سنجی قرار می‌دهند تا سوخت مورد نیاز مصرف‌کننده‌ها با کیفیت و به مقدار مناسب برابر با استاندارهای شرکت ملی پخش در جایگاه‌ها توزیع شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه