روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۳۱ خرداد - شماره 4153

شرکت پست متولی کد پستی ده رقمی است

پست آذربایجان‌شرقی از لحاظ کیفیت خدمات رتبه برتر را دارد

 آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از لحاظ کیفیت تمام سال ۱۴۰۰ رتبه اول یا دوم را کسب کرده ایم، گفت: در اردیبهشت ماه امسال نیز رتبه دوم کیفیت خدمات پستی را در کل کشور کسب کرده ایم.
جواد دباغ صادقی پور با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی اداره کل پست آذربایجان شرقی به ویژه در ایام سخت کرونا و پرترافیک نوروز اظهار کرد: طبق گزارش کمیته سفر اداره میراث فرهنگی، از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین که اوج سفر درون شهری و برون شهری بود، میانگین هشت هزار سفر در محدوده موسوم به «زوج و فرود» تبریز ثبت شد، ولی در بازه زمانی ذکر شده فقط در شهر تبریز بیش از ۹ هزار مرسوله تحویل درب منازل شده است.
وی با بیان اینکه رویکرد ما رضایت مندی مردمی و در این راستا بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد فعالیت ها به صورت نیابتی از طرف سازمان های دیگر است، افزود: مرسولات پستی به دو صورت متعارف و سازمانی بوده که در حالت متعارف که مرسوله را به شخص ثالث می فرستیم، صفر تا صد کارش را اداره پست انجام می دهد و ما پاسخگوی نارضایتی مردم هستیم، ولی در بخش سازمانی مانند کارت سوخت، کارت ماشین فقط بخش انتقال آن به عهده پست می باشد.
دباغ صادقی پور با اشاره به اینکه ایام کرونا فرصت بسیار مناسبی برای هوشمندسازی و روی آوردن مردم به خرید و فروش الکترونیکی بود، خاطرنشان کرد: این امر گام بزرگی در راستای استقبال مردم از خرید و فروش های اینترنتی بود که برای فرهنگ سازی آن در شرایط عادی چندین سال زمان نیاز بود.
مدیر کل پست آذربایجان شرقی مجموعه ترافیک وارده پست استان در ۲ ماه اخیر سال ۱۴۰۱ را  ۹۷۸ هزار و ۲۷۳ فقره بیان کرد و افزود: ترافیک صادره استان نیز در این مدت ۸۴۳ هزار و ۶۴۱ مرسوله می باشد.
وی با بیان اینکه سرانه ماهانه ترافیک استان با لحاظ جمعیت بیش از چهار میلیون نفری آن  ۲۱ صدم درصد مرسوله است، افزود: باید فرهنگ سازی پست هم در بحث صادره و هم در بحث وارده صورت بگیرد.
دباغ صادقی پور اظهار داشت: جایگاه کشوری سرانه اداره کل پست آذربایجان شرقی از نظر ماهانه ترافیک به ازای هر نفر رتبه هفتم است.
وی با اشاره به قرار گرفتن آذربایجان شرقی جز استان های جی هشت (هشت استان بزرگ کشور) بیان کرد: در این طبقه بندی سهم درآمد استان، ۳.۷۲ درآمد کل شبکه پستی کشور  است و در مجموع عملکرد ۱۴۰۰ آذربایجان شرقی در رتبه های اول تا سوم قرار دارد.
مدیر کل پست آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بر اساس میانگین چهار شاخص ترافیک، درآمد، ضریب تعادل و کیفیت نمره می دهد،گفت: در سال ۱۴۰۰رتبه اول یا دوم را در بین ۳۸ استان و مناطق پستی کسب کرده ایم.
دباغ صادقی پور افزود: بر اساس مصوبه سال ۷۶  مجلس شورای اسلامی که متولی کد پستی ده رقمی شرکت پست می باشد، در مجموع سه میلیون و ۲۱۳ هزار و ۷۴۰ کدپستی در استان داریم که از این تعداد اطلاعات کدپستی ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار کدپستی شهری و ۷۳۵هزار و ۷۴۰ کد پستی روستایی داریم.
وی با بیان اینکه طرح ملی «جی نف» ( GNAF) که به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار شده و یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی  بود که زبان مشترک ۴۲ دستگاه خدمات رسان می باشد، افزود: باید اطلاعات کدپستی ده رقمی را به اداره پست داده تا بارگزاری کرده و به مردم خدمات بدهد.
دباغ صادقی پور ادامه داد: ما تمامی اطلاعات کدپستی را به صورت فیزیکی در اختیار مردم قرار می دهیم و مشتری باید به صورت فیزیکی به دفاتر پستی مراجعه کند، ولی در راستای الکترونیکی کردن اداره پست، درگاه خدمات الکترونیکی gnaf.post.ir  کدپستی را برای همه به صورت تاییدیه یا ایجاد، امکان دسترسی به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه  از مهرماه ۱۴۰۰ در بستر تحت وب درخواست کننده ظرف ۲۴ ساعت کدپستی اش صادر می شود و مراجعه کننده می تواند تاییدیه اش را خودش بگیرد، اظهار داشت: اما متاسفانه تعداد کدپستی هایی که از  طریق ثبت نام در سایت صورت می گیرد فقط ۲۵ درصد بوده و روزانه بیش از ۳۵۰ نفر فقط در شعبه مرکزی شهرستان تبریز برای کدپستی مراجعه حضوری می کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه