روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ سه شنبه ۳۱ خرداد - شماره 4153

مقابله با شر

 خلیل دهنوی- تخاصم و تقابل ایران با رژیم صهیونیستی و حمایت جمهوری اسلامی از آرمان قدس و مردم فلسطین از جدی‌ترین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی است. تبلیغات و رسانه‌های صهیونیستی همواره در تلاش هستند تا تصویری خشن و  از اسلام و مسلمانان را به جهانیان عرضه کنند و در عوض خود را طرفدار صلح، مذاکره و رأی مردم معرفی کنند. رفتار اسرائیل در ماجرای هسته ای ایران وترور دانشمندان ایرانی توسط این رژیم نمونه بارز شر بودن این رژیم کودک کش است.
موجودیت نامبارک رژیم صهیونیستی از ابتدای پیدایش خود به انواع و اقسام روشها دست به سرکوب و غارت ملت فلسطین زده و در این راه از هیچ جنایتی ابا نداشته است. این رژیم تروریست میلیونها فلسطینی را آواره کرده و به جای آنها شهرکنشینان صهیونیست را اسکان داده و به این آوارگان حتی اجازه بازگشت به موطن خویش را نیز نمیدهد. قتل، بازداشت بی دلیل، شکنجه و هتک حیثیت فلسطینیان به کار روزمرهی عناصر رژیم صهیونیستی بدل گردیده و همهی این جنایات در سایهی فقدان اقدام جدی از سوی دولتهای غربی و نهادهای بینالمللی که مدعی حقوق بشر هستند صورت میپذیرد. ضمن تاکید بر حق قانونی مقاومت مشروع ملت فلسطین، باید در نظر داشت که همه این جنایات باری مضاعف را بر دوش تکتک مسلمین و آزادگان جهان میگذارد تا با فریاد خویش به یاری ملت مظلوم فلسطین بشتابند.
اگرچه رژیم جعلی صهیونیستی در طی سالهای گذشته با دسیسه های مختلف تلاش نموده است که آرمان فلسطین به محاق رفته و دچار فراموشی گردد اما به همت تمامی عدالت خواهان عالم نوعی بیداری جهانی در رابطه با ذات و ماهیت رژیم صهیونیستی شکل گرفته و موجی از اعلام این رژیم به عنوان رژیمی آپارتاید در سرتاسر عالم پدید آمده است.به گونه ای که خیانت برخی دولتهای عربی و اسلامی به آرمان فلسطین و عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی هرچند خنجری از پشت بر پیکرهی ملت مقاوم فلسطین بوده است،اما نتوانسته فلسطین را از موضوع و دستورکار اول جهان اسلام خارج نماید.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران الگویی از مبارزه با اشغالگری با محوریت اسلام به ملل مستضعف و تحت ستم و اشغال معرفی شد که اوّلین بازتاب آن را می‌توان با تشکیل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین به رهبری دکتر شهید فتحی شقاقی ناظر بود. از اوّایل دهه‌ی هفتاد به بعد چه در لبنان و چه در فلسطین شاهد اتفاقاتی هستیم که با محوریت حرکت‌های جهادی با رویکرد اسلامی، موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌ی مبارزات ضد صهیونیستی به‌دست می‌آید. انتفاضه‌ی سال ۱۹۸۷ که موفق‌ترین قیام در نوع خود علیه صهیونیست‌ها بود، می‌رفت که پایه‌های رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد و یا در لبنان، حزب‌اللّه با رهبری شهید شیخ راغب حرب و شهید سیدعباس موسوی، مبارزاتی سامان گرفت که در ادامه با رهبری سیدحسن نصراللّه در آغاز هزاره‌ی سوم، فرار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان را در پی داشت. در واقع تجربه‌ی عملی 43سال مقاومت اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، موفقیت در جبهه‌ی مقاومت ضد صهیونیستی بود که هم در لبنان و هم در فلسطین حماسه‌هایی خلق کرد که ظرف چند دهه مبارزه‌ی ناسیونالیستی و مرام مارکسیستی جواب نداده بود. از سوی دیگر، با رویکرد اسلامی در مبارزات رهایی‌بخش، اساس و پایه‌ی روند صلح و سازش نیز سست و بی‌ثمر گشت.
43 سال تقابل انقلاب اسلامی با جبهه‌ی استکبار و صهیونیسم و راهبری جبهه‌ی مقاومت که وسعت فرامنطقه‌ای و جهانی یافته است، اسرائیل را به بن‌بستی رسانده که راه پس و پیش ندارد. اینکه اسرائیل در این خط پایانی از حیات خود چقدر دوام بیاورد، دقیقاً، بستگی به مقاومتی دارد که ما با استفاده از فرصت‌ها و هم‌افزایی توان‌ها و پرهیز از آسیب‌ها و درس از تجربه‌های گذشته در این هماورد سرنوشت‌ساز تمرکز یابیم.
در این زمان مرور دروس و آموزه‌های انقلاب اسلامی با نگاه و بینش حضرت امام رحمه‌الله‌علیه و خلف شایسته‌ و بصیر ایشان، رهبر انقلاب، برای ایستادگی در این برهه‌ی زمانی و پیچ تاریخی واجب‌تر از هر اقدامی برای رسیدن به پیروزی نهایی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه