روزنامه کائنات
7

صفحه اول

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ خرداد - شماره 4151

نشست خبری سرپرست دانشگاه شهرکرد

با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری

 شهرکرد- مصیبی - نشست خبری دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد با اصحاب رسانه و مطبوعات در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
دکتر یاسر پیرعلی در این نشست ضمن قدردانی از تعامل اصحاب رسانه و مطبوعات با دانشگاه شهرکرد گفت: فضای دانشگاه بعد از دوران کرونا، فضای فرهنگی بخصوص و متفاوت تری از قبل  است، دانشگاه شهرکرد با مشارکت دانشجویان، نسبت به سایر دانشگاه ها بسیارجدی وارد عرصه فرهنگی شده است.
سرپرست دانشگاه شهرکرد رویکرد دانشگاه را در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: جلسات جهاد تبیین با حضور دانشجویان رشته سیاسی و فعالین فرهنگی در دانشگاه شهرکرد تشکیل و فعالیت در فضای مجازی آغاز شد.
دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین گفت: در حوزه فرهنگی دانشگاه، جهاد تبیین جزء فعالیت های محوری دانشگاه شهرکرد است که هم در حوزه آموزشی و هم در خوابگاه ها در حال انجام است.
سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به این سخن حضرت امام که فتح الفتوح نظام و انقلاب را تربیت جوانان دانستند، گفت: اگر فارغ التحصیلان نسبت به دین، مذهب، نظام و مملکت تعصب نداشته باشند، در برابر منابع مصرف شده، نتیجه ای که باید، حاصل نشده است و ما در دانشگاه شهرکرد این سخن امام را که فرمودند دانشگاه کارخانه انسان سازی است به عنوان یک کلید واژه مهم دنبال می کنیم.
دکتر پیرعلی اضافه کرد: مسئله فرهنگی را باید در جامعه و دانشگاه دنبال کنیم و باید فراتر از دانشگاه و در سطح جامعه فرهنگ سازی انجام شود.
سرپرست دانشگاه شهرکرد ادامه داد: اختیار فضای مجازی در دست بیگانگان قرار گرفته است و مشکلات فرهنگی ایجاد شده به خاطر فضایی است که خودمان در اختیار دشمنان قرار داده ایم.
دکتر یاسر پیرعلی تاکید کرد: دانشگاه شهرکرد به عنوان یک مجموعه علمی و فرهنگی همه تلاش خود را در راستای انجام بهتر رسالت فرهنگی خود انجام خواهد داد.
سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به کشت در۵ هکتار از زمین های بروجن دانشگاه به صورت آزمایشی گفت: متناسب با شعار سال و در جهت تولید اشتغال و ثروت، پروژه هایی را در حال انجام و در دست بررسی داریم.
دکتر یاسر پیر علی گفت: شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعین شده است یک فرمان و تکلیف است که در وهله اول متوجه مراکز آموزش عالی است.
سرپرست دانشگاه شهرکرد افزود: ساختمان مرکز رشد دانشگاه در مقطعی در اختیار دانشگاه علمی کاربردی استانداری قرار گرفت و اکنون ضروری است که این ساختمان در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فنآور به دانشگاه شهرکرد بازگردانده شود.
دکتر یاسر پیرعلی، دانشگاه شهرکرد را از نظر علمی در شرایط خوبی دانست و گفت: رویکرد ما به سمتی است که تولیدات علمی را به سمت فناوری پیش ببریم و مسیری را دنبال کنیم که علم در نهایت منجر به تولید محصول، ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی شود.
دکتر یاسر پیرعلی درخصوص اقدامات دانشگاه شهرکرد در مسئله امنیت غذایی گفت: این دانشگاه با همکاری و پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی از مزرعه جونقان برای ارتقای نژاد آرین (مرغ لاین) نیز استفاده کرده است.
سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به سامانه « نان» در وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری گفت: ایجاد نظام ملی پیشنهادها جهت ثبت و نمایه سازی نیازهای مختلف جامعه و هدایت فعالیت‌های پژوهشی در جهت رفع نیازها و مشکلات جامعه است که با ایجاد این سامانه، کشور در مسیر توسعه همه‌جانبه علمی قرار خواهد گرفت.

استان قزوین پایلوت نهضت جهادی توسعه فیبرنوری
 شرکت مخابرات ایران
 شرکت مخابرات ایران ، پیشران شرکت های حوزه ی ictمی باشد.
به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه قزوین، مهندس سلطانی مديرعامل شركت مخابرات ايران در آئین  آغازعملیات نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در استان قزوین با بیان این که  فناوری ابزار کلیدی پیشرفت های اقتصادی می باشد، بیان داشت ، مخابرات با نصب العین قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه ی گام دوم با همت، هوشیاری ، سرعت عمل و ابتکار ، در کنار برنامه های مشخص سالانه در مخابرات مناطق،  برنامه ی جهادی نجما را طراحی نموده است. وی بخشی از سخنان خود با بیان اینکه تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور‌ها است، خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل برای اجرای این طرح، حمایت همه‌جانبه دولت و حاکمیت از اپراتور‌ها و شرکت مخابرات ایران است تا این طرح به سرانجام برسد. وی گفت: به علت شرایط اقتصادی شرکت مخابرات و مسائلی که در سال های گذشته و در نوع سیاستگذاری ها مواجه بودیم به آن هدفی که باید می رسیدیم نرسیدیم اما خوشبختانه با تغییر دولت و تغییرات دیگر و دیدگاه خوبی که در بحث توسعه ارتباطات فیبر نوری مطرح شده تحرک خوبی در این چند ماه به وجود آمده است و ما در جلساتی که با معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم طرح مان را نهایی و اعلام کرده ایم و در هر جایی که وزارتخانه سیاستگذاری کند آماده فعالیت هستیم. مديرعامل شركت مخابرات ايران در ادامه افزود: شرکت مخابرات ایران در همه جای کشور آماده فعالیت است و ما حتی جزئیات طرح هایمان را در استان هم اعلام کردیم و امیدواریم هم ما و هم دیگر بازیگران توسعه زیرساخت مبتنی بر فناوری فیبر نوری بتواند مشمول این حمایت ها شوند.

پاسخگویی سرپرست شركت توزیع برق استان گلستان
 به مخاطبان با حضور در مركز ارتباط مردمی سامد
 پاسخگویی سرپرست شرکت توزیع برق استان گلستان به مخاطبان با حضور در مرکز ارتباط مردمی سامد مهندس سید احمد موسوی سرپرست به همراه معاونین و مدیران شرکت توزیع برق استان گلستان با حضور در مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) استان به صورت تلفنی مستقیما با مردم فهیم به گفتگو پرداخت و درخواست‌های آنان را مورد رسیدگی قرار داد.مهندس سید احمد موسوی سرپرست به همراه معاونین و مدیران شرکت توزیع برق استان گلستان با حضور در مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) استان به صورت تلفنی مستقیما با مردم فهیم به گفتگو پرداخت و درخواست‌های آنان را مورد رسیدگی قرار داد.

كشف 27 فقره سرقت سیم و كابل در كلاله
 جانشین انتظامي کلاله از کشف 27 فقره سرقت سیم و کابل و دستگیری 7 سارق در هفته جاري در این شهرستان خبر داد.سرهنگ «سید علی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان کلاله، بررسی موضوع به منظور دستگیری سارقان طی هفته جاری در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.سرهنگ حسینی اظهار داشت: در همین راستا ، تحقیقات مقدماتی پلیس در این خصوص انجام و با بررسی صحنه های سرقت و انجام یکسری کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 7 سارق سیم و کابل شدند .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان:
سرانه مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است
 رشت-مهناز نوبری: مازیار علی پور امروز در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای این استان، سرانه مصرف آب در گیلان را به ازای هر فرد 151 لیتر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: این رقم در کشور بطور میانگین 148 لیتر در شبانه روز است که مردم گیلان بیشتر از میانگین کشوری آب مصرف می کنند.وی با تاکید بر محدودیت منابع آب سالم و با کیفیت در گیلان افزود: به دلیل کیفیت پایین آب های زیر زمینی در استان باید از آب های سطحی و تصفیه خانه ها برای تامین آب شرب مردم استفاده شود که با توجه به این محدودیت، هم استانی های عزیز توجه ویژه ای به مدیریت مصرف و استفاده درست از آب داشته باشند.وی با اشاره به اینکه دولت حمایت هایی را برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته است، اظهار داشت: افرادی که زیر الگوی مصرف (13 مترمکعب در یکماه) استفاده کنند هیچ گونه افزایشی بر روی آب بهاء نخواهند داشت و قبوض آنان همانند دوره های گذشته محاسبه می شود.علی پور تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در یکماه زیر 5 مترمکعب مصرف کنند هزینه آب بهای آنان صفر خواهد بود.وی با بیان اینکه برای تولید هر مترمکعب آب 2100 تومان هزینه می شود، گفت: مبلغی که مشترک برای هر مترمکعب آب پرداخت می کند برابر با 800 تومان است .وی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف آب اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب به معنای کمتر مصرف کردن نیست. بلکه مردم باید آب را درست مصرف کنند تا همه بتوانند از این نعمت الهی بهره مند شوند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر اینکه در دین اسلام اسراف کردن عملی ناپسند قلمداد می شود؛ از مردم خواست برای شستن حیاط، خودرو، فرش، آبیاری باغات و مزارع از آب شرب استفاده نکنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه