روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲ خرداد - شماره 4134

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان خوزستان:

تست و نشت یابی بیش از 855 هزار متر لوله گاز در سال 1400

 اسفندیار چهرازی رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان خوزستان از تست و نشت یابی بیش از 855 هزار متر لوله  در سال 1400خبر داد.
اسفندیار چهرازی رئیس بازرسی فنی این شرکت گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی این واحد، عملیات تست و نشت یابی از خطوط لوله و انشعابات می باشد.
رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان خوزستان با بیان مطلب فوق افزود: تائید تست هیدرواستاتیک 11 هزار و 307 متر لوله، تائید تست نیوماتیک 462 هزار و 427 متر لوله، تائید تست پوشش 344 هزار و 622 متر لوله، نشت یابی 30 هزار و 125 متر لوله فولادی، نشت یابی 6 هزار و 742 متر لوله پلی اتیلن، نشت یابی 112 هزار و 87 مورد انشعاب فولادی، نشت یابی 44 هزار و590 مورد انشعاب پلی اتیلن از جمله اقدامات مهم و اساسی واحد بازرسی فنی در سال 1400 می باشد.

برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی کشاورزی، بهره‌برداری و احیاء جنگل انصار دلند
 مجمع عمومی عادی انتخابات هیئت مدیره شرکت تعاونی انصار دلند با حضور نمایندگان منابع طبیعی و سازمان تعاون روستایی در محل فاطمیه روستای سنگستان برگزار گردید.در ابتدا پس از به حدّنصاب رسیدن و حضور اعضای تعاونی و توزیع تعرفه­ها، گزارشی از عملکرد تعاونی و ترازنامه مالی آن در سه سال گذشته قرائت گردید.یازمراد کوسه غراوی، رئیس اداره ترویج، آموزش و مشارکت­های مردمی گفت: شرکت تعاونی بر پایه اصول تعاون و مشارکت تشکیل می­گردد و با توجه به اینکه در حال حاضر، در دوره تنفس جنگل هستیم اما زمینه فعالیت برای تعاونی در زمینه منابع طبیعی متوقف نشده و این تعاونی کماکان می­تواند در دیگر فعالیت­های عمرانی منابع طبیعی مرتبط با جنگل، مرتع و آبخیزداری فعالیت نماید.در حاشیه مراسم انتخابات با حضور پرشور اعضای تعاونی برگزار و پس از شمارش آرا، آقایان محمد سمیعی، رمضانعلی نکوئی، اسماعیل بذرافشان، یاسر اربابی و خانم سمیه نکوئی به عنوان اعضای هیئت مدیره و آقای اکبر بذرافشان و خانم سمانه نکوئی به عنوان بازرسین شرکت تعاونی انتخاب شدند.

کسب رتبه برتر کشوری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برای سومین سال پیاپی
 در راستای  اجرای طرح ۱۴۰۰*۱۴*۳ منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان حائز رتبه برتر کشوری شد.در گردهمایی سراسری مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که با حضور دکتر منصور معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، حجت الاسلام و المسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه آن سازمان در مشهد برگزار شد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به عنوان اداره کل برتر معرفی و از عبدالرحیم لطفی  تقدیر شد.اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در اجرای طرح ها و پروژه های مصوب و محورهای تعیین شده در مجموع اقدامات سال ۱۴۰۰ موسوم به برنامه ۱۴۰۰*۱۴*۳، حائز رتبه برتر کشوری شد.
 
بازدید استاندار گلستان از طرح های اشتغالزایی و درآمدزایی روستای وامنان شهرستان آزادشهر
 استاندار گلستان اظهار کرد: تعمیم روستا محور و تعمیم تجربه مردم محور و مبتنی بر مشارکت های مردمی در روستاهایی با اقلیم مشابه در شهرستانهای آزادشهر، مینودشت و گالیکش به رشد و توسعه آنها کمک می کند.دکتر علی محمد زنگانه در حاشیه بازدید از روستای وامنان شهرستان آزادشهر تصریح کرد: بیش از ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها استقرار دارند و الگوی روستا محور می‌تواند زمینه پیشرفت آنها را فراهم کند.
کشف و ضبط شبانه چوب آلات قاچاق جنگلی از کارگاه چوب بری روستای نوده ملک
رییس منابع طبیعی شهرستان گرگان از کشف و ضبط شبانه چوب آلات قاچاق جنگلی در روستای نوده ملک خبر داد.رسول مقسم گفت: با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان و با همکاری نیروی انتظامی پاسگاه قرق، کارگاه چوب بری حاوی چوب آلات قاچاق جنگلی در روستای نوده ملک توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد:
ضرورت ورود دادستانی به مسئله اراضی پادگان ۰۴ بیرجند
  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئله اراضی پادگان ۰۴ در شهر بیرجند جزو حقوق عامه است و دادستان باید آن را حل و تعیین تکلیف کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز یکم خرداد در دیدار با معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: امروز در بهترین شرایط هستیم و فرصت طلایی است اما به شرط اینکه از این فرصت حداکثر استفاده شود.
 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: برخلاف خواب‌هایی که دیگران می‌دیدند، الحمدالله هماهنگی قوای سه گانه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف وجود دارد و بیشتر توجه به اینکه امور براساس نظام تدبیر شود و آزمون و خطاهای سیاسی که در بیش از ۴۰ سال بوده، خاتمه پیدا کند اما کار زیاد می‌طلبد.
عبادی افزود: به همان اندازه که فرصت برای نظام جمهوری اسلامی طلایی است، دشمنان هم به دنبال این است که فرصت سوزی کند، لذاست که ملاحظه می‌کنید جریان‌های معاند در امور مختلف از جمله اقتصادی و مسئله بازار، احتکار و گران فروشی و در جهت تحریک، تهیج و ایجاد فتنه دست دارند که متناسب با برنامه‌های دشمن کارکردن خیلی اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه شب گذشته در اخبار گزارش‌هایی از تخلف و گران فروشی در برخی نانوایی‌ها منتشر شد، تصریح کرد: باید یک راهکاری ارائه شود چون مگر چقدر نیروی تعزیراتی است که بخواهد هر نانوایی و یا هر واحد صنفی را کنترل کند لذا شیوه کنونی فنی نیست.
امام جمعه بیرجند برخی به بهانه گران شدن کارگر و خمیرمایه مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نان خود را گران می‌فروشد، عنوان کرد: با توجه که واقعیت این نیست، واقعیت را در قالب جدول کارشناسی تنظیم و هزینه‌ها به صورت واقعی برآورد و درب نانوایی‌ها نصب شود چون در این صورت نانوایی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف گران فروشی کند؛ اگر آگاهی را به صورت مستند در اختیار مردم قرار بدهید خود مردم در راستای منافع خود نیروی تعزیرات می‌شوند.
به گفته وی نان از جمله اقلامی است که شرعا باید وزن شود و عددی نیست که نان را نصف کنند، برای اینها و از این قبیل موضوعات یک کارهای بهتری را می‌توان انجام داد و طرف حساب آن نه تعزیرات حکومتی بلکه مردم شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با یادآوری اینکه در سال گذشته پسر بچه‌ای در بیرجند مورد هجوم سگ‌های ولگرد قرار گرفت و کشته شد، گفت: تعیین تکلیف سگ‌‎های ولگرد که یک امر مضری هستند و همواره در کشور ایجاد ناامنی در کشور کردند، چرا انجام نمی‌شود؟
عبادی ادامه داد: سگ های ولگرد غیر از ایجاد ناامنی در جامعه، گونه‌های حیوانات دیگر را نیز از بین می‌بردند این محیط زیست کجاست؟ اما خیلی عجیب است که عنوان می شود سگ قداست دارد و نباید آنها را کشت! امروز چهار میلیون سگ در خانه پرورش داده می‌شود، جامعه کجا می‌رود و چه طرحی برای مدیریت این موضوع داریم. امام جمعه بیرجند اظهار کرد: برای این موضوع قانونی در کشور نداریم اما باید امنیت مردم را تامین کنید بنابراین قانون ایجاد کنید، این مسائل خیلی به هم نامربوط است اما امنیت مردم مطرح است، واقع خلاء قانونی است و یا در جهت اجرا مشکل دارد.

مدیرکل میراث فارس خبر داد:
رونمایی از الواح منتخب بایگانی باروی تخت جمشید
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از رونمایی الواح منتخب باروی تخت جمشید برای نخستین بار، خبر داد.
سید موید محسن نژاد یکشنبه یکم خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با هفته میراث‌ فرهنگی نمایشگاهی با عنوان بازگشت به خانه در موزه تخت جمشید برگزار شده است.
او ادامه داد: این نمایشگاه شامل ۱۱۰ لوح منتخب از الواحی است که دو سال قبل از سوی دانشگاه شیکاگو به کشور استرداد شده است. مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت یکماه برپا است که علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. محسن نژاد عنوان کرد: این رویداد در سطح ملی و بین‌المللی بسیار مهم قلمداد می‌شود چون پس از ۸۰ سال این الواح به موطن اصلی خود بازگشته‌اند.
محسن نژاد اضافه کرد: این رویداد می‌تواند زمینه هرچه بیشتر حضور گردشگران و علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم را فراهم آورد. او با اشاره به اینکه یکی از الواح بسیار مهم است و نام شیراز را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: این الواح در دوازده موضوع دسته بندی می‌شوند که ۱۱۰ مورد منتخب و به معرض نمایش در آمده است و شامل جزییات زیادی در خصوص حقوق زنان مسئولیت ‌دار  و دیگر موارد می‌شود که در مقایسه با سایر تمدن‌ها نشان دهنده این است که تخت جمشید با پرداخت حقوق به هنرمندان و کارگران ساخته شده است‌ و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه