روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۲ خرداد - شماره 4134

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر :

۱۳ نفر از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تلاش تیم‌های جست و جو و نجات دریایی این اداره کل، طی ۲ عملیات جداگانه ۱۳ نفر از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد قاسمی روز سه شنبه در تشریح دو عملیات انجام شده در آب‌های خلیج فارس اظهار کرد: ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه امروز طی تماس مالک شناور موتور لنجی حامل بار تجاری و ۶ سرنشین در مسیر دبی به گناوه، مبنی بر آبگرفتگی و احتمال غرق در محدوده ۸ مایلی خارگ، شناور ناجی ۹ در نبود موقعیت دقیق و محدودیت دید به دلیل شرایط جوی حاکم بر منطقه، بلافاصله به محدوده وقوع حادثه اعزام شد.
 وی بیان کرد: شناور ناجی ۹ در ساعت ۰۷:۴۰ کلیه نفرات موتورلنج یادشده را از درون جان پناه (life raft) نجات داده و به سمت پایگاهش به حرکت درآمد.
 قاسمی ادامه داد: شناور ناجی ۹ در ساعت ۰۸:۰۰ در اسکله مروارید جزیره خارگ پهلو گرفت و نجات یافتگان را به مسوولان مربوطه تحویل داد.
 وی اضافه کرد: در دومین عملیات نیز ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه طی اعلام اضطرار موتور لنجی باری حامل ۷ سرنشین به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر دیر، مبنی بر آبگرفتگی و احتمال غرق (در ۱۷ مایلی دیر در مسیر گناوه به دبی) پس از  هماهنگی لازم شناور ناجی ۱۸ به موقعیت وقوع حادثه اعزام شد.  قاسمی ادامه داد: شناور ناجی ۱۸ در ساعت ۱۲:۰۰ پس از رسیدن به موقعیت اعلام کرد شناور یادشده از قسمت پاشنه دچار آبگرفتگی شده و احتمال نجات آن بوسیله یدک کش وجود دارد.  وی گفت: برهمین اساس یدک کش نجف جهت عملیات یدک‌کشی اعزام شد.  ناجی ۱۸ در ساعت ۱۳:۰۰ اعلام نمود موتورلنج مضطر غرق و تمامی نفرات را نجات داده است.  قاسمی افزود: پس از اتمام عملیات نجات، شناورهای اعزامی به سمت پایگاه‌شان بازگشتند.
 وی یادآور شد: شناور ناجی ۱۸ پس از پهلوگیری در ساعت ۱۴:۲۰ نجات یافتگان را به مسوولان مربوطه تحویل داد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه