روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4128

تحول در فرآیندها ، حمایت از تولید و اشتغال آفرینی مهمترین رویکرد شرکت گاز استان اردبیل

 مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل تغییر رویکردها در راستای حمایت از تولید و اشتغال آفرینی را مهمترین رسالت عنوان نمود و از برنامه ریزی در جهت تحقق این مهم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل؛ سردار اسماعیلی مدیر عامل این شرکت در نشست هم‌اندیشی با معاونین ؛ مسئولین و کارشناسان  در خصوص عملیاتی نمودن شعار سال جدید، ارتقاء توان تولید با محوریت قرار دادن بهره گیری از فناوری های دانش بنیان را اصلی ترین رسالت شرکت گاز در سال جدید برشمرد و گفت: توسعه زیرساخت ها و بهره مندی صنایع و شهرکهای صنعتی از گاز طبیعی یکی از اصلی ترین محرکهای ارتقاء توان عملیاتی و به تبع آن افزایش تولید می باشد که در این خصوص با تغییر نگرش در فرآیندها درصدد افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی در صنایع استان می باشیم.
وی توسعه شبکه های گازرسانی و اشتراک پذیری قریب به اتفاق صنایع موجود در استان را یکی از اقدامات ارزنده شرکت گاز استان اردبیل عنوان نمود و اظهار داشت: احداث خط انتقال گاز طبیعی به مجموعه پتروشیمی آرتا یکی از طرحهای عمده این شرکت می باشد که با افتتاح این طرح؛ استان اردبیل با تولید روزانه 400 تن متانول به عنوان یکی از قطبهای تولید متانول در شمال غرب کشور شناخته خواهد شد.
این مقام مسئول سهم گاز طبیعی در اشتغال زایی و ایجاد شغل در استان بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: صنعت گاز با رویکردهای سالهای اخیر سهم بسزایی را در سبد انرژی ایرانی ها دارد و این مهم مخصوصا در استان اردبیل به واسطه وجود صنایع تبدیلی گسترده و با توجه به اینکه این استان به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح می باشد مورد توجه مسئولین و صاحبان صنایع بوده است به نحوی که ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرها 100 درصد و در روستاها نیز به بیش از 97 درصد رسیده است.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود بهره گیری از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان را بسیار مهم توصیف نمود و گفت: در سالهای اخیر استان اردبیل در این خصوص به عنوان یکی از پیشروترین شرکتها در سطح کشور مطرح بوده و در این زمینه امور پژوهش شرکت گاز استان اقدامات شاخصی را تعریف و عملیاتی نموده است که از آنجمله می توان به صدور قبوض آنی گاز ؛ استفاده از مشعل دمنده دار و ... اشاره نمود.
وی در پایان استفاده از ظرفیت های داخلی را بزرگترین راهکار برون رفت از مشکلات تحریم در کشور عنوان نمود و گفت: در این رابطه از تمامی شرکتهای دانش بنیان و نخبگان صنعت و دانشگاه جهت همکاری در پروژه های صنعت گاز در استان دعوت می نمائیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه