روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت - شماره 4127

در بازدید از یکی از مراکز بزرگ توزیع مرغ؛

رئیس‌جمهور: هرگز اجازه نخواهم داد مردم از طرح عادلانه سازی یارانه‌ها آسیب ببینند

  رئیس‌جمهور با حضور در میدان بهمن تهران و بازدید از یکی از مراکز بزرگ توزیع مرغ از نزدیک با مردم گفت‌وگو و تاکید کرد: تا من زنده باشم به هیچ وجه اجازه نخواهم داد مردم از طرح عادلانه سازی یارانه‌ها آسیب ببینند.
سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه با حضور در میدان بهمن از مرکز بزرگ توزیع مرغ در جنوب تهران بازدید کرد. رئیس‌جمهور همچنین در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حضور یافته و ضمن گفت وگو با مردم از نزدیک در جریان وضعیت توزیع برخی کالاها و مشکلات مربوط به آن قرار گرفت.
سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از یکی از مراکز بزرگ توزیع مرغ در تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور اعضای دولت و بقیه نهادها هم شرکت کرد.
سیاست مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی و اعطای یارانه به خود مردم و افزایش قیمت رسمی چهار کالای اساسی مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات از روز پنجشنبه آغاز شده است.
دولت سیزدهم برای اجرای این سیاست مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به هر نفر در سه دهک اول تا سوم و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به هر نفر از دهک چهارم تا نهم پرداخت کرده است. در این بازدید سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی رئیس جمهور را همراهی می کرد.
بازرسی‌ها برای جلوگیری از گرانفروشی تشدید می‌شود
همچنین در جلسه پنج شنبه ستاد تنظیم بازار که در دو نوبت صبح و عصر به ریاست معاون اول رئیس‌ جمهور برگزار شد، تصمیماتی برای تأمین و توزیع اقلام اساسی و تشدید نظارت‌ها بر بازار اتخاذ شد.  در این جلسه بر لزوم فراوانی کالاهای اساسی در بازار و تأمین و توزیع مناسب اقلام مورد نیاز مردم تأکید و مقرر شد تمهیدات لازم برای توزیع گسترده اقلام مختلف نظیر مرغ، تخم مرغ و روغن اندیشیده شود. همچنین مقرر شد ساعت کاری میادین میوه و تره‌بار افزایش پیدا کند و در نوبت عصر روز جمعه نیز فعال باشند تا مردم دغدغه‌ای برای خرید و تامین نیازهای خانوار نداشته باشند.
در ادامه این جلسات که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد، اقتصاد، صمت، ارتباطات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت و رؤسای سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و صداوسیما و سخنگوی دولت در نوبت صبح و عصر حضور داشتند، گزارشی از برخی کمبودها و آسیب‌های رصد شده در خصوص محدودیت‌های موردی در برخی استان‌ها و تعدادی از شهرستانها همزمان با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها ارائه و تصمیمات لازم برای تسریع در رسیدگی و رفع این مسائل اتخاذ شد.
اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی به مردم در خصوص مزایا و اثرات مثبت اصلاح قیمت‌ها و شبانه‌روزی شدن فعالیت واحد پاسخگویی تلفنی وزارت تعاون از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
همچنین مقرر شد بدون مجوز سازمان حمایت و بدون تأیید ستاد تنظیم بازار، هیچ افزایش قیمتی در بازار اتفاق نیفتد و بازرسی‌ها و نظارت‌ها در سطح بازار برای جلوگیری از گرانفروشی تشدید شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه