روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت - شماره 4126

برپایی جلسه فوق العاده مقابله با قاچاق فیلم

 تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان سینمایی، سینماداران و مراکز امنیتی و قضایی
 کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان سینمایی، سینماداران و مراکز امنیتی و قضایی برای پیشگیری و واکنش سریع در راستای مقابله با قاچاق فیلم شکل می‌گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی با اعلام این مطلب عنوان کرد: جلسه فوق العاده مبارزه با قاچاق فیلم و صیانت از آثار سینمایی با حضور معاون ارزشیابی و نظارت، نماینده دادستان کل، نماینده پلیس فتا، مدیران مربوطه در امر صیانت و تعدادی از روسای صنوف سینمایی از جمله رئیس صنف سینماداران، رئیس صنف پخش کنندگان و رئیس صنف تهیه کنندگان و مدیرکل نظارت بر عرضه و پخش فیلم در محل سازمان سینمایی برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه پس از بررسی شرایط موجود و مباحث طولانی در زمینه مقابله با قاچاق فیلم و ضبط فیلم از روی پرده مقرر گردید به سرعت کارگروهی برای این منظور تشکیل شود خاطرنشان ساخت: اعضای این کارگروه را افرادی از وزارت ارشاد، سینماگران و مراکز امنیتی و قضایی تشکیل خواهند داد.
مدیرکل نظارت بر عرضه و پخش فیلم سازمان سینمایی اضافه کرد: همچنین، در این جلسه ضمن تاکید بر تعیین مدیران دغدغه مند و متخصص برای سالن‌های سینما و تکمیل کادر نیروی انسانی مراقب در سالن‌ها بنا شد گزارشی دقیق از وضعیت دوربین‌های مدار بسته در سالن‌ها تهیه شود.
سهرابی گفت: تاکید بر تعامل و همکاری همه جانبه مراکز امنیتی و قضایی و سازمان سینمایی در جهت مقابله با این معضل و از سرگیری جدیتر فعالیت کمیته مبارزه با قاچاق فیلم از دیگر خروجی‌های این جلسه بود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران:
روادید سفر بین کشورهای عضو اکو حذف شود
 رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران گفت : روادید سفر بین کشورهای عضو اکو با پیشنهاد، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مستمر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران حذف شود.
حرمت الله رفیعی در آیین افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در ساری افزود : گردشگری باعث شیوع کرونا نبوده بلکه باعث کنترل این ویروس خطرناک شده چرا که به معنای واقعی دستورالعمل های بهداشتی در دفاتر گردشگری کشور رعایت شده و هم فضا برای ورود و خروج با سلامت گردشگران از ایران به نقاط مختلف جهان فراهم است.
وی خاطر نشان کرد: در شرایط کرونایی دفاتر گردشگری کشور بشدت ضرر مالی داشتند و باید از تمامی ظرفیت ها برای رونق کسب و کار دفاتر گردشگری بهره برد و یکی از این ظرفیت ها، جوامع انسانی کشورهای عضو اکو و منطقه هستند.
رفیعی گفت : اگر چرخ اقتصاد گردشگری در ایران و دیگر کشورهای جهان بچرخد به طور حتم درآمد سرشاری نصیب مردم منطقه خواهد شد و برای تحقق این امر باید با برنامه ریزی اصولی پروازهای روزانه بین ایران و کشور های عضو اکو برقرار شود.
رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران تصریح کرد: لغو روادید سفر بین کشورهای عضو اکو با جدیت در دستورکار وزارت میراث فرهنگی باشد و با این راهبرد به طور حتم رونق اقتصادی در کشورهای منطقه روزافزون و فراگیر خواهد شد.
وی اضافه کرد: کشورهای عضو اکو باید یک بسته واحد گردشگری داشته باشند تا با رویکرد مشخص گردشگران دیگر کشورها را جذب شوند.
رفیعی گفت: بیش از ۲۰۰ میلیون نفر گردشگر سالانه از کشورهای عضو اکو دیدن می کنند که باید با برنامه ریزی این ظرفیت بیش از پیش افزایش یابد و بخش خصوصی برای رونق گردشگری در کنار دولتمردان است.
*آغاز فصل نوینی از رونق گردشگری در ایران
رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: برگزاری همایش‌های از این دست و انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری عضو کشورهای اکو، ظرفیت‌های اقتصادی ایران اسلامی را به کشورهای منطقه به معنای واقعی معرفی می‌کند و برای جذب گردشگر باید زیرساخت های فنی و گردشگری ایران را افزایش دهیم. کیوان مرادیان ادامه داد: کشورهای عضو اکو دارای منابع سرشار اقتصادی و گردشگری هستند و باید با افزایش همکاری‌ها این منابع را برای ایجاد اشتغال پایدار پویا کرد. وی تصریح کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری مازندران ممتاز و غیرقابل وصف است که باید به معنای واقعی برای جذب و ورود گردشگر به این دیار برنامه ریزی شود. مرادیان اضافه کرد: مازندران با برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی مانند جاده‌های دسترسی و راه‌های دریایی و هوایی می‌توانند تبادلات تجاری خود را با کشورهای منطقه افزایش دهد و دستگاه های اجرایی و مسوولان استان برای تحقق این امر آمادگی کامل دارند.
*ظرفیت‌های مغفول اقتصادی مازندران نیازمند سرمایه‌گذاری
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در ادامه خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری مازندران در سال‌های گذشته شکوفا نشده و با وجود آن که طی تنها یک هفته حدود یک میلیون مسافر به این دیار می آیند، اما به معنای واقعی باوجود این حجم از سفرها، اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان صورت نمی گیرد. عبدالله مهاجر دارابی افزود: باید زیرساخت ها برای ورود گردشگران خارجی در استان مازندران فراهم شود و با این راهبرد می‌توان اشتغال‌زایی سرشاری در این دیار به ارمغان آورد. وی ادامه داد: اتاق بازرگانی مازندران می تواند رابط بین فعالان اقتصادی داخلی و خارجی باشد تا با این راهبرد برای سرمایه گذاری در استان اقدام شود و حیف است که این استان از مزیت منابع انسانی کشورهای عضو اکو بهره نبرد. مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و مدیران این سازمان بین‌المللی و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل بادله ساری در حال برگزاری است.
مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ قرار است طی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بازدیدهایی از زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران داشته باشند. پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید. فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد. اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

اولین هتل فضایی از سال
۲۰۲۵ میزبان زمینی‌ها می‌شود
 اولین هتل از دو هتلی که برای اسکان گردشگران فضایی در دست ساخت و تجهیز است، از سال ۲۰۲۵ افتتاح خواهد شد. به گزارش کائنات و به نقل از اسمیتسونین مگزین، رویای آن که برای تعطیلات آخر هفته در فضا هتل رزرو کنید، به زودی به واقعیت تبدیل می‌شود.
شرکت فضایی اوربیتال اسمبلی (Orbital Assembly Corporation) از طراحی دو ایستگاه جدید برای اسکان گردشگران فضایی خبر داد. یکی از این ایستگاه‌ها که پایونیر (Pioneer) نام دارد، از سال ۲۰۲۵ در مدار زمین قرار خواهد گرفت.
بنیاد گیت وی در سال ۲۰۱۹ ایده ساخت یک هتل فضایی را مطرح کرد. هدف از طراحی این ایستگاه‌ها خلق «خانه‌ای به دور از خانه» با اتاق‌هایی برای استقرار دفاتر کار و اسکان گردشگران است. ایستگاه پایونیر ظرفیت اسکان ۲۸ میهمان را دارد. ایستگاه دوم که وویژر (Voyager) نام دارد و قرار است در سال ۲۰۲۷ افتتاح شود، بزرگتر است و می‌تواند تا ۴۰۰ نفر را در خود جا دهد.  تیم آلاتور، مدیر عامل شرکت اوربیتال اسمبلی در گفت‌وگو با سی ان ان گفت: هدف همواره این بوده که امکان زندگی، کار و شکوفا شدن برای حجم بالایی از افراد در فضا فراهم شود. ایستگاه کوچکی چون پایونیر به گردشگران فضایی امکان آن را می‌دهد تا فضا را در یک مقیاس بزرگتر تجربه کنند. در این ایستگاه همچنین تاسیسات تحقیقاتی برای اجاره کردن نیز وجود دارد. هردوی این ایستگاه‌ها ساختاری شبیه به یک چرخ دارند و از جاذبه مصنوعی برخوردار خواهند بود تا میهمانان بتوانند به راحتی در داخل آن‌ها راه بروند و به فعالیت‌های روزمره بپردازند.  میهمانان این هتل‌ها همچنان کمی بی‌وزنی را احساس خواهند کرد اما در شرایطی هستند که می‌توانند از لیوان آب بنوشند، استحمام کنند و یا در حالت نشسته غذا بخورند. هر کدام از این ایستگاه‌ها به گونه‌ای تجهیز شده‌اند که شبیه هتل‌های مجلل و لوکس روی زمین باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه