روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت - شماره 4126

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

موضوع مهدویت و فضای غیبت امام عصر(عج) با زبان فرهنگ و هنر تبیین شود

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان مهدویت را به عنوان تفکری ناب در جهان از برکات انقلاب اسلامی دانست و ترسیم و تبیین موضوع مهدویت و فضای غیبت امام عصر(عج) با زبان فرهنگ و هنر را مورد تاکید قرار داد.
محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه عهدواره چله مهدویت در رواق شهادت حوزه هنری، برپایی عهدواره چله مهدویت را که به همت مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران برگزار شده الگوی مناسبی برای برپایی در سایر مراکز  استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان و ابراز امیدواری کرد تا سایر مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز از این عهدواره الگو بگیرند.
عضو کابینه دولت مردمی درادامه همچنین برپایی عهدواره چله مهدویت را ایده جذاب و خوبی عنوان و تاکید کرد: باید اینچنین ابتکارات و رویدادها را در دولت مردمی بیش از گذشته شاهد برپایی آنها باشیم.
اسماعیلی با تاکید براینکه گفتمان مهدویت به عنوان تفکری ناب در دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: از سوی دیگر اساس اندیشه انقلاب اسلامی که از توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) نهادینه شده مبتنی بر تفکر مهدویت است و در نتیجه شاهد هستیم در قالب نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئله ولی فقیه نمود یافته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: از آنجا که فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور امام حی و توفیق درک امام معصوم است، ترسیم موضوع مهدویت و فضای غیبت امام عصر(عج) سرشار از مفاهیم ناب فرهنگی و هنری است که همه این مفاهیم را می توان به خوبی با زبان هنر بیان کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه موضوع مهدویت در تشیع به شکل خاص ارتباط قلبی با امام حیّ و استمداد از وجود مقدس ایشان مطرح است، اظهارداشت: زیرا امام عصر(عج) اسباب برکت و رحمت خدای متعال به عالم است.
آیین اختتامیه نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از برگزیدگان این جشنواره در رواق شهادت حوزه هنری برگزار شد.
نخستین عهدواره چله مهدویت در ۱۶ رشته و در ۱۶ شهرستان استان تهران برگزار شد که هر شهرستان دبیرخانه یکی از بخش‌های این جشنواره شد. دبیرخانه نقاشی در شهرستان فیروزکوه، نمایش آیینی شهرستان دماوند، آواها و نواها شهرستان ورامین، فیلم شهرستان پاکدشت، خوشنویسی، شهرستان ری، شعر شهرستان شمیرانات، محیط‌آرایی شهرستان قدس مستقر بودند. نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت بخشی در مواجه یا انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت، جایگاه منجی در مذهب اسلامی و سایر ادیان الهی از جمله محورها و موضوعات این عهدواره است. همچنین در انتهای این مراسم از دومین پوستر عهدنامه چلۀ مهدویت رونمایی شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه