روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت - شماره 4126

در برگزاری طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱؛

عوامل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر تجلیل شدند

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به کسب رتبه دوم استان بوشهر در ارائه خدمات گردشگری دریایی گفت: عوامل برگزاری گردشگری دریایی ایام نوروز در بنادر استان بوشهر در آئینی با حضور مدیران این اداره کل تجلیل شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد قاسمی در این آئین اظهار کرد: همزمان با ابلاغ عالی ترین مقام استان بوشهر مبنی بر رفع محدودیت های بیماری کرونا و لزوم اجرای طرح تسهیل سفرهای نوروزی، هماهنگی های لازم برای مهیا نمودن شرایط پذیرش گردشگران دریایی در استان بوشهر، از نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ اغاز شد.
وی بیان کرد: همزمان با مرکز استان، به صورت متناظر،کمیته های گردشگری در بنادر نیز تشکیل گردیدو با تولیت ادارات بنادر شهرستان ها اجرای طرح تسهیل در دستور کار قرار گرفت.
قاسمی عنوان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی برای انجام فعالیتهای گردشگری دریایی، مناطق مجاز برای فعالیتهای مختلف در پهنه استان مشخص و بوسیله علائم دریایی نشانه گذاری شد و همچنین به تناسب جمعیت گردشگران، الزامات ایمنی مورد نیاز فعالیت های محتلف تفریحات دریایی، تدوین شد ودراختیار متولیان امر قرار گرفت.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به نقش سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه خدمات جستجو ونجات وامداد رسانی به اضطرارهای دریایی، بر اساس طرح تسهیل سفرهای نوروزی استان، بکارگیری ۶ فروند شناور تندرو ناجی در پهنه سواحل استان در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر آماده باش تمامی ایستگاه های کنترل ترافیک و پایگاه های جستجو و نجات دریایی، ۱۱ فروند قایق همیارناجی نیز به اقتضای جمعیت گردشگران در مناطق مشخص شده استقرار یافتند. وی یادآور شد: این قایق‌ها در ۴ عملیات امدادرسانی موفق به نجات جان ۷ نفر از مسافران نوروزی شدند.
قاسمی اظهار کرد: از اغاز این طرح، در راستای نظارت بر ایمنی سواحل، پایش مستمر هوایی توسط جایروپلین ملکی این اداره کل  با ‌۳۹ سورتی پرواز برفراز سواحل استان انجام گرفت و رعایت مسایل ایمنی را بعنوان ماموریت ویژه مورد رصد قرار داد.
وی گفت: باتوجه به عدم وجود زیرساخت‌های دریایی متناسب در استان و بویژه در بندر بوشهر، تلاش شد با بهره گیری از ظرفیت های موجود با تغییر کاربری شناورهای سنتی، صدور مجوزهای موقت و راه اندازی اسکله موقت در پایانه مسافری و گردشگری دریایی بوشهر، استفاده از دریا بعنوان یک موهبت الهی برای هم استانی ها و مسافران نوروز ی مهیا شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه