روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۹ ارديبهشت - شماره 4124

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

اجرای دوره های مهارتی برای جوانان شهر باسمنج

تبریز – لیلا پاشایی: سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از اجرای دوره های مهارتی برای جوانان شهر باسمنج خبر داد.
علی مشایخی، که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهر باسمنج در مسجد جامع ولیعصر(عج) این شهر حضور یافته بود با اعلام این خبر مطالبی را بیان کرد.
وی ضمن تشریح فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به تبع آن نقش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی را در اشاعه آموزش های مهارتی در جامعه مهم دانست و ضمن معرفی مراکز آموزشی اداره کل در استان و ارتباط این مجموعه با جامعه هدف، گستره ای همچون؛ پادگان ها، زندان ها، صنایع، سکونت گاههای غیر رسمی، مراکز دانشگاهی، روستاها، مناطق عشایری و ... پرداخت.      
وی بر لزوم ارتباط بیشتر مسئولین و مردم و خانواده ها با مجموعه آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و تجربه نگاری مهارت آموزی در قالب اردوهای مهارتی برای جوانان شهر باسمنج و علاقمندان این منطقه جهت آشنایی با ظرفیت های موجود و تجهیزات و امکانات مراکز آموزش فنی و حرفه ای را لازم و ضرورری دانست.
مشایخی، مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج را از جمله مهمترین مکانها و ظرفیت هایی دانست که می تواند مهمترین نقش را در سوق دادن جوانان به یادگیری آموزش های مهارتی داشته باشد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، با اشاره به تغییرات سریع تکنولوژی در عصر حاضر استفاده از روش های نوین آموزشی در امر آموزش رشته های نوین و به روز همچون مدیریت و نصب و راه اندازی انرژی های خورشیدی را در اثربخشی و مدیریت مصرف و صرفه جویی در هزینه های مناطق کم برخوردار را از مهمترین کارهای خوبی دانست که می توان در این مناطق اجرا کرد.
وی با اشاره به لزوم توجه جدی خانواده ها به امر آموزش های مهارتی، استفاده جامعه از ظرفیت های موجود در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی را در کاهش معضل بیکاری مهم و ضروری دانست.
مشایخی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهبود فرایند زمان صدور مجوزهای کسب و کار و مجوز های آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد گفت: در دولت مردمی و ولایت مدار، امکان تاسیس آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در حوزه های مختلفی چون؛ خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و صنعت از خدمات ارزنده این اداره کل برای بهره مندی اقشار مختلف در مناطق کم برخوردار است.
وی در ادامه با تقدیر از فرهنگ سازی مناسب و نگاه با ارزش و والای امام جمعه شهر باسمنج، حجت الاسلام احمدی، در آشنایی اقشار مختلف این شهر با اهمیت یادگیری آموزش های فنی و حرفه ای گفت: ان شاالله فرهنگ سازی مناسب و آگاهی بخشی به مردم با توجه به اهمیت جایگاه سخنرانی در نماز جمعه در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای از اولویت های ائمه جماعات در سخنرانی ها خواهد بود.
حجت الاسلام احمدی، امام جمعه باسمنج ضمن تقدیر از تلاشهای همه دست اندرکاران عرصه مهارت آموزی به جوانان در استان، آموزش فنی و حرفه ای را راهی مطمئن برای تربیت نیروی کار فعال و ماهر در جامعه عنوان کرد.
وی با اشاره به  وجود 10 هزار منطقه ویلایی در باسمنج، اهمیت آموزش های مرتبط در حوزه گردشگری و بوم گردی را بیش از پیش در رونق جاذبه های گردشگری این منطقه موثر دانست.
لازم به ذکر است؛ میز خدمت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور یونس ممی زاده و رضا ماشینچی، از روسای مراکز یک و صنعت ساختمان تبریز و علی مسگر عصر، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل و حمید محمدزاد نجمی، مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در راستای ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم در حاشیه مصلای این شهر فعال بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه