روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۹ ارديبهشت - شماره 4124

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مطرح کرد:

صدور آراء با کیفیت در هیئت های حل اختلاف کار

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: صدور آراء با کیفیت در هیئت های حل اختلاف کار در اولویت قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل، علی باقری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در برنامه زنده ارتباط مستقیم با مسئولان صدا و سیمای مازندران با همراهی نصرالله دریابیگی رییس کارنون بازنشستگان کارگری و دبیر اجرایی خانه کارگر طی سخنانی اظهار کرد: کارگران قشر زحمتکش و مظلومی در جامعه هستند که در گذشته به آنان بی مهری شده است، در واقع کشوری دارای اقتصاد پیشرفته، اقتصاد مستقل و رونق اقتصادی است که به کارگر اهمیت بدهد.
وی افزود: افزایش بیش از 57 درصدی حداقل حقوق کارگری رو در سال 1401 به فال نیک می گیریم و خوشحالیم که شاهد افزایش مطلوب حقوق کارگران عزیز هستیم.
باقری ادامه داد: این افزایش بی سابقه با تلاش های ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعامل ویژه نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار بدست آمده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: البته از خود و کلیه مسئولین انتظار داریم با حمایت های ویژه خود از کارفرمایان، کارآفرینان و صاحبان بنگاه های اقتصادی موانع پیش روی تولید را برطرف کند تا این عزیزان هم بتوانند در تأمین رفاه کارگران عزیز سهم بسزایی ایفا کنند.
باقری ادامه داد: البته وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به طور مجدانه پیگیری موارد حمایتی برای کارفرمایان عزیز نیز می باشند.
وی افزود: بخاطر اینکه شعار سال هم مرتبط با تولید است و حمایت از تولید باید در دستور کار همه ما باشد.
باقری با اشاره به برنامه های اجرا شده در هفته کار و کارگر، افزود: مهم ترین برنامه ما سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان مازندران بود که در روز جمعه با حضور استاندار و نمایندگان مجلس و تشکل های کارگری و کارفرمایی و تعاونگران برگزار شد.
باقری ادامه داد: از یک کارگر نمونه استانی، دو کارگر نمونه معدن، دو گروه کار نمونه، یک واحد نمونه و دو مسئول ایمنی نمونه استانی در این مراسم تجلیل شد.
وی تصریح کرد: این جشنواره اهدافی از قبیل انگیزه بخشی، اعتمادآفرینی، روح صداقت و همدلی در جامعه کار و تلاش با توجه به مسائل جامعه، بررسی نیازها و انتظارات جامعه کارگری، ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رشد و پرورش نیروی کار و نقش آفرینی و تاثیرگذاری نخبگان جامعه کار و تلاش در روند توسعه جامعه از جمله اهداف برگزاری جشنواره امتنان در استان است.
رییس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به ضرورت تعامل تشکل ها، افزود: استان مازندران دارای 680 تشکل کارگری و کارفرمایی داریم که نشان از اعتقاد این اداره کل به تشکل ها بعنوان شرکای اجتماعی دارد.
وی تصریح کرد: در بحث روابط کار قانون گرایی در هیئت های حل اختلاف کار در سطح استان حاکم است و تلاش ما در این هیئت ها صدور آراء سازشی می باشد.
وی ادامه داد: تنها 3 درصد از آراء هیئت های حل اختلاف ما توسط دیوان عدالت اداری نقض می شود که نشان از صدور آراء با کیفیت و مستند و مستدل می باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه