روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ شنبه ۱۷ ارديبهشت - شماره 4122

نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در حلبچه عراق افتتاح شد

  نمایشگاه صنایع‌دستی ایران با حضور مهدی شوشتری سرکنسول ایران در عراق، مدیران کل و معاونان صنایع‌دستی استان‌های شرکت کننده، استاندار سلیمانیه و فرماندار حلبچه در شهر حلبچه عراق افتتاح شد.
به‌گزارش کائنات و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این نمایشگاه که با هدف گسترش روابط هنری و بازرگانی دو کشور ایران و عراق افتتاح شد، تولیدات صنایع‌دستی استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چوبی، زیورآلات سنتی، سفالگری، سبدبافی، معرق، فلز و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.  در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، هاشم مظاهری معاون صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۴ غرفه به رشته‌های شاخص و بومی استان‌های حاضر اختصاص داده شده و غرفه سوغات هر استان نیز در نمایشگاه برپا شده است، بیان کرد: «شباهت‌هایی در حوزه‌های تمدنی و فرهنگی میان مردم پنج استان حاضر در نمایشگاه و اقلیم کردستان وجود دارد که در راستای این شباهت‌ها، نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شده است.»
همچنین طی برگزاری نمایشگاه قرار است از معاونان صنایع‌دستی استان‌های حاضر به دلیل هماهنگی‌های لازم برای حضور صنعتگران و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی تقدیر شود.

«آب، باد، خاک، نان» راهی جشنواره لهستان شد
 مستند «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری به جشنواره «میلینیوم» لهستان راه پیدا کرد. به گزارش کائنات، مستند «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری به نوزدهمین دوره جشنواره «میلینیوم» لهستان راه پیدا کرد. این جشنواره از ۱۳ تا ۲۲ ماه می برابر با ۲۳ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه برگزار می‌شود. مستند ۲۵ دقیقه‌ای «آب، باد، خاک، نان» که تولیدش بیش از یکسال زمان برده روایتی خوش آب و رنگ و لطیف از زندگی ابوالفضل و ستایش ۲ کودک فهرجی است که در پیچ و تاب سرنوشت، زندگی متفاوتی را تجربه می‌کنند. این فیلم مستند قبلاً جایزه تقدیر ویژه هیات داوران بخش کودک و نوجوان جشنواره ایدفا هلند را دریافت کرده بود و در جشنواره جیهلاوا چک و جشنواره فیلم کودکان سیاتل آمریکا، مراداس داک اسپانیا و تسالونیکی یونان حضور داشت. پخش بین‌الملل فیلم بر عهده موسسه هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی است. سایر عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: مهدی زمانپور کیاسری، فیلمبردار: داوود رحمانی، حسن سیدی پریشان، مهدی زمانپور کیاسری، تدوین: محمدرضا وطن دوست، صدابردار: پیام میرتبریزیان، صداگذار: آرش قاسمی، مدیر تولید: تیمور نوربخش، تهیه کننده: سمیه زراعت کار و مهدی زمانپور کیاسری.

ایرج راد رییس هفدهمین مراسم «شب بازیگر» شد‎
 هفدهمین مراسم «شب بازیگر» با ریاست ایرج راد بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر برگزار می‌شود. به گزارش کائنات و به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران تئاتر، شهره سلطانی دبیر هفدهمین مراسم «شب بازیگر» گفت: در جلسه هماهنگی که با حضور اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی بازیگران تئاتر برگزار شد، ایرج راد با رای تمامی اعضای هیات مدیره به عنوان رئیس این دوره از گردهمایی بزرگ بازیگران تئاتر و شب بازیگر انتخاب شد که برای من افتخار بزرگی است. وی در ادامه تصریح کرد: مسلماً تجربه مدیریت ایشان و تأکیدهایی که همواره بر شان تئاتر و بازیگران این رشته هنری دارند برای من و همکارانم در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم راهگشا است. ایرج راد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران تئاتر و یکی از بازیگران و کارگردانان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که بیش از پنج دهه به طور پیوسته در عرصه هنر بازیگری و کارگردانی فعالیت داشته و علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های تهران و نبی اکرم، فعالیت صنفی منسجم خود را از دهه ۷۰ با حضور در هیات موسس خانه سینما، خانه هنرمندان و خانه تئاتر آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه