روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ شنبه ۱۷ ارديبهشت - شماره 4122

سخنگوی ستاد انتظامی کشور خبر داد؛

کشف ۲۹۰ تن روغن و ۳۱۲ تن گندم و آرد احتکار شده

 سخنگوی ناجا گفت: طرح ضربتی مقابله با احتکار در دستور کار پلیس سراسر کشور قرار گرفته و تا کنون ۲۹۰ تن روغن و ۳۱۲ تن گندم و آرد احتکاری از انبارها کشف و ضبط شده است.
سردار مهدی حاجیان گفت: بر اساس دستور فرمانده انتظامی کشور، قرارگاهی برای شناسایی اقلام احتکار شده تشکیل شده و همکاران ما در پلیس در ماه گذشته و با عملیات‌های ضربتی توانست بیش از دو میلیون و ۸۶۳ میلیون لیتر روغن خوراکی، سه هزار تن آرد و گندم کشف و ضبط نماید
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: همکاران ما در سراسر کشور توانستند ۲۹۰ تن روغن خوراکی و ۳۱۲ تن هم گندم و آرد احتکار شده را از سودجویان کشف نمایند.
سردار حاجیان ادامه داد: شهروندان هرگونه اطلاعاتی درباره کالاهای اساسی احتکار شده و یا فروشندگانی که از عرضه کالاهای اساسی کوتاهی می‌کنند را با پلیس در میان بگذارند.
این مقام انتظامی با اعلام این خبر که احتکار هر نوع کالایی جرم محسوب می‌شود گفت: می‌طلبد که برای برخورد بهتر با این سودجویان مسئولان وزارت صمت، سازمان تعزیرات حکومتی در این طرح‌های ضربتی پلیس را یاری کنند.
سخنگوی ستاد انتظامی کشور درباره دسترسی نداشتن پلیس به سامانه انبارها افزود: درخواست ما از مسئولان اقتصادی کشور این است که پلیس از مبداء تا مصرف به این سامانه دسترسی داشته باشد تا بتواند کالایی که تولید شده را به راحتی ردیابی کند
سردار حاجیان با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی تصمیم جدی با برخورد این متخلفان دارد گفت: پلیس امنیت اقتصادی در کل کشور با زیرساخت‌های خوب خود در حال پیگیری و رصد متخلفان است، اما می‌طلبد تا وزراتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی با نیروی انتظامی همکاری بیشتری انجام دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد؛
ساخت مرکز درمانی در نقطه صفر مرزی مهران
 رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی گفت: در نقطه صفر مرزی مهران برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به زائرین انجام شده است.
جعفر میعادفر در خصوص بازدید از مناطق مرزی غرب کشور، افزود: به اتفاق رئیس و معاونین دانشگاه علوم‌پزشکی از شهرستان مهران و بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی این شهر و نقطه صفر مرزی بازدید میدانی داشتیم تا تمهیدات لازم را برای هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین را داشته باشیم.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در نقطه صفر مرزی مهران برنامه ریزی جهت ساخت یک مرکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائرین محترم انجام شده است؛ به زودی کلنگ احداث این مرکز به زمین زده خواهد شد و ان‌شاءالله تا ایام اربعین بخشی از این مرکز بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به زائران آماده خواهد شد.
میعادفر با بیان اینکه کمبودها و مشکلات شهرستان مهران مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: ان‌شاءالله کمک‌هایی از طرف وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد تا این مشکلات هم حل و برطرف شود.
وی با اشاره به برنامه‌های راهیان نور ۱۴۰۱ افزود: بازدیدی از منطقه سرپل ذهاب و منطقه عملیاتی بازی دراز در پیش داریم که شروع برنامه راهیان نور در سال ۱۴۰۱ است؛ یک راهپیمایی بالغ بر ۵۰ هزار نفری را در پیش داریم که آن‌جا هم هماهنگی‌های لازم جهت پوشش خدمات بهداشتی درمانی انجام شده است. حدود سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی، ۲۳ دستگاه آمبولانس و بالغ بر ۱۲۰ نیروی انسانی را پیش‌بینی کردیم که بتوانیم این مراسم را هم با یاد شهید شیرودی و همرزمانش برگزار کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه