روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۱ ارديبهشت - شماره 4121

همزمان با برگزاری دومین کنگره ۱۰ هزار شهید؛

فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس تبریز آماده بهره‌برداری شود

 آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های متولی برای اتمام پارک موزه دفاع مقدس تبریز تلاش کنند، گفت: بایستی مرحله نخست این پارک همزمان با برگزاری دومین کنگره ۱۰ هزار شهید به بهره‌برداری برسد.
عابدین خرم در جلسه شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: هشت سال دفاع مقدس گنجینه بسیار ارزشمند برای نسل حاضر و آیندگان است.
وی تولید محتوی غنی و ساماندهی آثار بجای مانده از فرهنگ متعالی دفاع مقدس را عامل تداوم فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه برشمرد و گفت: با ساماندهی آرشیو و دائرالمعارف دفاع و شهادت، آینده گان به عنوان چراغ راه از آن بهره‌مند خواهند شد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید خاطرات و سخنان و حرف دل ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا به عنوان تاریخ شفاهی ثبت و ضبط شود تا با درگذشت پدران و مادران و خود ایثارگران این فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی به فراموشی سپرده نشود.
پارک موزه دفاع مقدس تبریز بر اساس الگوی معماری اسلامی به صورت ساختمان هشت ضلعی در چهار طبقه ساخته است، این مجموعه در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار طراحی شده است که ساختمان اصلی آن زیربنایی به وسعت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع دارد.
در ابتدای این جلسه برخی از اعضای جلسه در سخنانی، توجه به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ضروری دانسته و بر تدوین و گردآوری آثار شهدا، رزمندگان و ایثارگران و خاطرات خانواده‌های شهدا تاکید کردند.
در این جلسه همچنین از بهزاد پروین قدس که به دلیل مجموعه داری و عکاسی دفاع مقدس و خلق آثار ماندگار و جریان ساز اخیرا به عنوان چهره سال هنر انقلاب در رشته عکاسی انتخاب شده بود، تقدیر شد.

افزایش تعاملات سازنده با سازمان‌های ذینفع و ارتقای کیفیت امور محوله جزو اولویت های منطقه۷عملیات انتقال گاز است
 همدان- مجید ملکیان: مدیر این منطقه عملیاتی ، افزایش تعاملات سازنده با سازمان‌های ذینفع و ارتقای کیفیت امور محوله را جزو اولویت های کاری این منطقه  برشمرد .
به گزارش روابط عمومی منطقه ۷عملیات انتقال گاز؛ نشست مشترک مدیران حوزه نفت و گاز استان کرمانشاه متشکل از منطقه۷عملیات انتقال گاز،  شرکت گاز استان کرمانشاه ، شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه ، شرکت نفت و گاز غرب ، بهداشت ودرمان صنعت نفت غرب کشور و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت غرب کشور به میزبانی این منطقه عملیاتی برگزار شد .
در این نشست زارع مدیر منطقه۷عملیات انتقال گاز در سخنانی اظهار داشت : با یاری الهی ، تلاش کارکنان این منطقه عملیاتی و تعاملات مفید و موثر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه صنعت نفت و گاز غرب کشور در فصل زمستان سال گذشته هیچگونه خللی در انتقال پایدار ، پاک و مستمر گاز طبیعی به شهرها و روستاهای سردسیر غرب کشور ایجاد نگردید .
مدير منطقه۷عملیات انتقال گاز در ادامه افزود :  شناسایی نقاط قوت عملکردی درجهت بهبود و شناسایی نقاط ضعف به منظور رفع نمودن آنها و همچنین افزایش تعاملات سازنده با سازمان‌های ذینفع و ارتقای کیفیت امور محوله جزو اولویت های کاری این منطقه عملیاتی بوده و یکی از مهمترین اهداف برگزاری اين نشست استفاده از پتانسیل های مشترک و تشریک مساعی با هدف افزایش بهره وری سازمانی می باشد .
در ادامه این نشست شهبازی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه ضمن تشکر از برگزاری این برنامه ، برگزاری چنین نشست هایی را در راستای تسهیل تحویل و تحول پروژه های مربوطه بسیار موثر دانست .
در ادامه  یاسمی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده نفتی منطقه کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: ابتکار نشست مشترک مدیران حوزه نفت و گاز هم افزایی سازمانی را به دنبال خواهد داشت.
 رضایی مدیر عامل شرکت نفت و گاز غرب نیز در ادامه این نشست در سخنانی بر ضرورت نشست های مشترک ، مستمر ، برنامه ریزی شده و هدفمند در جهت رفع چالش های مرتبط با نیروی انسانی تاکید کرد .
سربازی مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت نیز در این نشست با بیان سخنانی اظهارداشت: تنظیم تفاهم نامه های مشترک بین شرکت های تابعه منطقه ای ضامن اجرای مناسب تصمیمات مشترک خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خبر داد؛
نامگذاری رواقی به نام علامه مجلسی(ره)
در حرم بانوی کرامت
 معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: به پاس خدمات علامه مجلسی(ره) به عالم تشیع و به ویژه خدمت خاص ایشان در حفظ و انتقال زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها، رواقی در حرم مطهر بانوی کرامت به نام علامه مجلسی(ره) نامگذاری شده است.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به نامگذاری رواقی به نام علامه مجلسی(ره) در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: قدیمی ترین سندی که زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها در آن ذکر شده است کتاب‌های بحارالانوار و تحفه الزائر از آثار علامه مجلسی است.
وی با بیان اینکه علامه مجلسی این زیارت نامه فاخر را از کتاب‌های زیارت آن روزگار نقل کرده و بدین‌ وسیله این زیارتنامه را حفظ و به نسل‌های بعدی رسانده است، گفت: مرحوم شیخ عباس قمی و دیگران نیز بر اساس آنچه علامه مجلسی نقل کرده است در مفاتیح و کتاب‌های دیگر این زیارت‌نامه را آورده‌اند.
معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: اگر علامه مجلسی این زیارت‌نامه را حفظ نمی‌کرد شاید ما اکنون این زیارت‌نامه ارزشمند و پر از معارف اهل بیت(ع) را در اختیار نداشتیم، از این جهت ایشان حقی به گردن ما دارد که می بایست به نحوی یاد و نام این فقیه بزرگ همواره در حرم مطهر بانوی کرامت زنده باشد.
وی ادامه داد: این رخداد مبارک و نامگذاری  شایسته به دستور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت رقم خورده است که توجه مقام عالی آستان به آن عالم بزرگ را می‌رساند.
گفتنی است رواق علامه مجلسی(ره) در ضلع شمالی شبستان امام خمینی(ره) قرار دارد که اکنون کتابخانه ویژه و قفسه باز حرم مطهر در آن واقع شده و کتب ارزشمندی برای مطالعه عموم زائران در این رواق قرار داده شده است.
خاطرنشان می‌شود، بر اساس تقویم قمری، امروز جمعه نهم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت علامه مجلسی(ره) است.

حسین قمری:
ماموریت واحد آموزش پالایشگاه گاز ایلام
 ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان است
 رئیس آموزش نیروی انسانی شرکت پالایش گاز ایلام گفت : ماموریت این واحد آموزشی ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان و هدف گذاری آن در راستای دستیابی به ماموریت محوله، استاندارد سازی تجهیزات و فضای آموزشی است .
به گزارش روابط عمومی،»حسین قمری» افزود: این واحد با هدف ارتقاء دانش فنی و مهارت های کارکنان شرکت در چارچوب اهداف استراتژیک سازمان، نسبت به تدوین برنامه اجرایی با هدف استاندارد سازی اقدامات آموزشی مبتنی بر استانداردهای بین المللی ایزو و تکمیل تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز و نیز تجهیز فضای استاندارد مطابق نظام جامع آموزش شرکت ملی گاز ایران اقدام نموده است.
رئیس آموزش نیروی انسانی شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز آموزشی مورد تایید در سطح شرکت ملی گاز ایران بوده که در اجرای برنامه های آموزشی کلان از جمله برگزاری دوره های توسعه شایستگی های مدیران، با واحد آموزش شرکت ملی گاز همکاری می نماید .
قمری افزود: در اجرای تقویم آموزشی سال 1400 نیز این واحد ضمن تحقق 100 درصدی تعداد دوره های پیش بینی شده با برگزاری بیش از 120دوره آموزشی در حوزه های مدیریتی، شغلی و عمومی نسبت به ارائه 22 هزارنفر ساعت آموزش برای کارکنان واحدهای مختلف و دوره های آتش نشانی، خیاطی و عروسک سازی برای همسران و فرزندان کارکنان به میزان 2 هزار نفر ساعت اقدام نموده است .
وی اظهار داشت: واحد آموزش نیروی انسانی پالایشگاه گاز ایلام از جمله واحدهای زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی شرکت بوده که در راستای توسعه و تجهیز نیروی انسانی و ارتقاء دانش و مهارت های کارکنان شرکت انجام وظیفه می کند .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه