روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن - شماره 4067

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در شورای اداری بهزیستی مازندران مطرح کرد:

خدمت به جامعه هدف بهزیستی بسیار ارزشمند و مقدس است

  جلسه شورای اداری بهزیستی مازندران با حضور علی محمد قادری، معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور، علیرضا آنجلاسی مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران، اعضای شورای اداری و کارشناس مسوولان در ساری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران؛ علی محمد قادری ، معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد : هدف و نگاه غیر رسمی و نشست صمیمانه با همکاران در سطوح کارشناسی در ۷۰ روز گذشته این بوده که به استان های متعدد سفر و موضوعات را در مناطق مختلف پیگیری کنیم.
وی هدف اخذ پیشنهادات از کارشناسان و مسوولان استانی را تدوین ساختار حرفه ای دانست و افزود : هدف ما این است که با استفاده از نظرات و پیشنهادات کارشناسی افراد متخصص سازمان به سمت بهره وری حرکت کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نگاه ما در سازمان براساس اعتقاد قلبی می باشد، ادامه داد: همکاران ما در سازمان بهزیستی متفاوت تر و خاص تر از سازمان های دیگر برنامه شغلی خود را  پیش می برند چرا که در کنار خدمت واژه ای به نام عشق را سرلوحه کار خود قرار دادند و باید قدر آن را بدانیم.
علی محمد قادری با تاکید بر اینکه هیچ چیزی ارزشمندتر و مقدس تر از خدمت به جامعه هدف بهزیستی نیست ، گفت: اگر کار برای این فرشتگان عادی شود باید در وجود خود واکاوی کنیم.
وی بر خلاقیت ، استفاده از ظرفیت ها و مولدکردن سرمایه ها تاکید کرد و افزود : در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به وظایف همه سازمان ها اشاره شده است که باید همه دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل کنند و سازمان نیز در این حوزه مطالبه گر باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه ایده باید قابلیت تبدیل به طرح شدن را داشته باشد ، ادامه داد : برای اجرای طرح ها باید برنامه ریزی و کارهای کارشناسی صورت بگیرد تا بتوان آن را اجرایی کرد.
 رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مشارکت های ما باید پروژه محور باشد ، گفت : باید روش مشارکت های مردمی تغییر کند و ارتباط با مردم در این حوزه افزایش یابد.
وی با بیان اینکه هدف ما در سازمان تربیت افراد متخصص است ، افزود : فرصت ما محدود است و باید از فرصت های خود حداکثر استفاده را برای تخصصی ، امدادی ، حمایتی و بهره ور کردن سازمان استفاده کنیم.
۶۳ هزار نفر از جامعه هدف در حوزه توانبخشی خدمات مستمر و غیر مستمر دریافت می کنند
دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه ۶۳ هزار نفر از جامعه هدف در حوزه توانبخشی خدمات مستمر و غیر مستمر دریافت می کنند ، گفت : در استان مازندران ۱۱۳ مرکز در حوزه توانبخشی فعال هستند که در حال حاضر بیش از ۵ هزار توانخواه از این خدمات استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه در استان مازندران بالغ بر ۷۱ میلیارد ریال ماهانه به صورت یارانه به مراکز پرداخت می شود ، افزود : بیش از ۱۶ هزار نفر کمک مستمری و حق پرستاری خانواده محور و افراد ضایعه نخاعی دریافت می کنند که در این حوزه بالغ بر ۱۶۷ میلیارد ریال ماهانه پرداخت می گردد.
دکتر گوهردهی با بیان اینکه در استان مازندران ۱۱۵ مرکز مثبت زندگی فعالیت می کند ، ادامه داد : در حال حاضر ۴۸۵۷ پرونده در حوزه اجتماعی داریم که به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است.
وی با تاکید بر توجه به سلامت روان جامعه ، افزود : در ۹ ماهه سال جاری همکاران 1480(صدای مشاور ) به بیش از ۱۲۵ هزار نفر مشاوره تخصصی ارائه دادند.دکتر گوهردهی با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۴۹ طرح اشتغال زایی اجرا شده است، ادامه داد : در سال جاری تسهیل گری برای ۴۸۰ مسکن انجام شده و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه