روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن - شماره 4067

مخبر:

شهرداران در هزینه‌کرد منابع دقت کنند

 معاون اول رییس‌جمهور در نشست با تعدادی از شهرداران کلانشهرها توجه به مسایل مرتبط با ایمنی شهرها را مورد تأکید قرار داد و گفت: شهرداران کشور باید دقت کافی را در هزینه‌کرد منابع لحاظ کنند.
 محمد مخبر عصر دیروز ، در دیدار تعدادی از شهرداران کلانشهرها با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، بر ضرورت اهتمام ویژه شهرداری‌ها به مسایل مرتبط با فاضلاب و ایمنی شهرها تأکید کرد و گفت: شهرداران کشور باید دقت کافی را در هزینه‌کرد منابع لحاظ کنند.
در این جلسه شهردار تهران گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه گذشته ارائه و توضیحاتی درباره آخرین پیگیری‌های صورت گرفته مطرح کرد و در ادامه، پیشنهادات و اصلاحات مورد نظر شهرداران کلانشهرها درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
تعیین تکلیف قدرالسهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، امکان سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها، موضوع آرای سنواتی کمیسیون ماده ۱۰۰، شفاف‌سازی قدرالسهم و حق و حقوق قانونی شهرداری‌ها از جرایم رانندگی، موضوعات مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی، مسایل مرتبط با توسعه شبکه فاضلاب، رعایت آیین نامه معاملات شهرداری‌ها در ثبت سامانه دولتی و تهاتر بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخستین تصفیه خانه صنعتی کشور با روش DAF در شرکت احیا استیل بافت افتتاح شد
 نخستین تصفیه خانه صنعتی کشور با روش DAF با سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان همزمان با روز هوای پاک،  در شرکت احیا استیل بافت کرمان افتتاح و به بهرداری رسید.
شناورسازی با هوای محلول (Dissolved Air Flotation ,DAF) به عنوان يك روش جداسازي ذرات در اواخر قرن بيستم شناخته شد.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، این تصفیه خانه در راستای الزام رعایت استانداردهای زیست محیطی شرکت احیاء استیل بافت احداث شده است .
این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۶۰۰مترمربع با ظرفیت ورودی ۲۴۰۰مترمکعب درشبانه روز احداث شده است که ضمن جلوگیری ازآلودگی زیست محیطی، میزان برداشت ازمنابع آب به مقدار۲۴۰۰مترمکعب کاهش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، شرکت احیا استیل بافت در راستای ملاحظات زیست محیطی، اقدامات قابل توجه دیگری ازجمله نصب سیستم پایش آنلاین، احداث تصفیه خانه بهداشتی به ظرفیت 60 مترمکعب در روز، گسترش فضای سبزمجتمع به میزان ۴۹هکتار و غرس ۲۹هزار درخت و همچنین تغیر شیوه آبیاری ازغرقابی به قطره‌ای را انجام داده است.
شرکت احیا استیل بافت برای انجام پروژه های یاد شده، بالغ بر۱۰۰میلیارد تومان هزینه کرده است.  درمراسم افتتاح تصفیه خانه مذکور، چند تن از مقام‌های کشوری، استانی و محلی از جمله ولدخانی مدیرHSEE  ایمیدرو، نعیمی مدیرHSEE  شرکت ملی فولاد ایران، شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان، نظری معاون محیط زیست استان کرمان و مدیران و کارشناسان شرکت احیا استیل بافت حضور داشتند. کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که در سال 1398 افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه