روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۵ دي - شماره 4061

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

بانک‌ها و دستگاه های اجرایی در طرح زیست بوم اشتغال همراه باشند

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه در طرح زیست بوم اشتغال همه دستگاه ها باید پای کار باشند، تصریح کرد: اجرای این طرح برای مجموعه دولت با هدف اشتغالزایی بسیار مهم است و بانک ها نیز باید در همین راستا اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور علی باقری سرپرست اداره کل و رییس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران عضو شورا به میزبانی اداره کل فنی و حرفه ای مازندران برگزار شد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با قدردانی از میزبانی جلسه، اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی باید به صورت منظم و طبق برنامه زمانبندی در ماه برگزار شود و همه مدیران باید حضور مستمر داشته باشند.
علی باقری هدف از برگزاری این جلسات را ایجاد هم افزایی بین دستگاهی در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم شریف استان عنوان کرد و افزود: خروجی این جلسات باید برای مردم باشد.
وی بیان کرد: تفاهم نامه مشترک بین دستگاه های زیرمجموعه وزارت متبوع در استان باید به بهترین نحو منعقد شود و مفاد آن باید به خوبی اجرا گردد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه در طرح زیست بوم اشتغال همه دستگاه ها باید پای کار باشند، تصریح کرد: اجرای این طرح برای مجموعه دولت با هدف اشتغالزایی بسیار مهم است و فنی و حرفه ای در اجرای این طرح نیز باید در زمینه توسعه مهارت اقدام ویژه ای انجام دهد و بانک ها نیز باید در همین راستا اقدام کنند.
باقری خاطرنشان کرد: تکنیک ها و روش های ایجاد شغل نیز با همکاری مراکز مشاوره کارآفرینی، کافه های کارآفرینی، اساتید دانشگاه و همه دست‌اندرکاران احصا می شود. وی ادامه داد: با توجه به‌ ظرفیت های شایسته فنی و حرفه ای هر گونه آموزش در دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت متبوع در استان باید توسط اداره کل فنی و حرفه ای انجام شود و وزیر تعاون بر این موضوع تاکید دارد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در بحث اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ نیز تعاونی ها به صورت ویژه‌ای دیده شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران نیز در این جلسه از ایجاد و راه اندازی دپارتمان و مرکز تخصصی چوب ایران در ساری خبر داد و گفت: 84 مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در سال جاری با سرمایه گذاری بیش از 340 میلیارد ریال در مسیر توسعه اموزش های مهارتی توسط بخش خصوصی صادر شد.
سیدحسین درویشی با اشاره به پیگیری اعطاء تسهیلات به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به مبلغ  500 میلیارد ریال در قالب اجرای دستوالعمل جزء 1 تا 9 بند الف  تبصره 18 قانون بودجه امسال ، تصریح کرد: مجوزایجاد مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی برای 26 بنگاه اقتصادی استان صادر شده است.
درویشی از ایجاد 15 مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در استان خبر داد و گفت: 31 استاندارد و پودمان آموزشی تدوین و بازنگری شد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه در بخش مهارت آموزی 3 هزار و 228نفراز متقاضیان و تحقق عملکرد 132 درصدی نسبت به تعهد طرح مهارت آموزی در محیط کارواقعی درسال گذشته صورت گرفت، افزود: آموزش به هزار و956 نفر به میزان 564 هزار و 967 نفر ساعت در هشت ماهه سال جاری با مشارکت  دستگاه های عضو کمیته ارائه شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه