روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - شماره 4059

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:

740 حرفه مهارتي متناسب با نیاز بازار استان بوشهر شناسایی شد

 مدیر کل آموزش  فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۷۴۰ حرفه متناسب با نیاز بازار استان شناسایی شده و آموزش‌های لازم نیز به جوانان داده می‌شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در همایش اقتصادی شهر خورشید و تجلیل از فعالان اقتصادی شهرستان دشتی اظهار داشت: یکی از بزرگترین چالش‌های دولت بیکاری است که امروزه خیلی از خانواده‌های ما در استان با این مقوله مواجه هستند.
وی افزود: یکی از اقدامات پیش رو دولت رفع موانع بیکاری و تولید در سطح کشور است.
مدیر کل آموزش  فنی و حرفه‌ای بوشهر ادامه داد: یکی از موارد مهم که می‌توانند در شرایط فعلی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند کار آفرینی و توانمند سازی و مهارت آموزی است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های پیش رو ما در مرکز فنی و حرفه‌ای استان فرهنگ مهارت آموزی وآموزش فنی و حرفه‌ای است.
دراهکی اضافه کرد: آنچه که اقتصاد ما را تضمین می‌کند تخصص و مهارت است که ما می‌توانیم فرزندانمان را از طریق آموزش‌های مهارتی توانمند کنیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۴۰ حرفه متناسب با نیاز بازار استان شناسایی شده و آموزش‌های لازم نیز به جوانان داده می‌شود که می‌طلبد افراد مراجعه و اشتغال خود را تضمین کنند. مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه کارآفرینی می‌تواند شرایط اشتغال استان را متحول کند، گفت: دولت تسهیلات مورد نیاز برای اشتغال خانگی فراهم کرده و از این طرح‌ها حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد: مدیران هم باید موانع پیش رو کارآفرینان را بردارند تا آنها با تلاش بیشتر به فعالیت بپردازند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه