روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - شماره 4059

اولین همایش صیانت از شبکه های توزیع برق استان کرمانشاه برگزار شد

 اولین همایش صیانت از شبکه های توزیع برق در شهرستان کرمانشاه با حضور سرپرست شرکت توزیع نیروی برق، نماینده دستگاه قضایی، نماینده نیروی انتظامی، دبیر کمیسیون پیشگیری از سرقت استانداری، بخشدار مرکزی کرمانشاه و بخشداران و دهیاران شهرستان کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، مرادی سرپرست این شرکت، گفت: مهم‌ترین شریان‌های اصلی حیات امروزی و اجتماعی و از جمله اقتصاد، بهداشت ‌و درمان، صنعت، حمل ونقل، کسب و کار تجارت و... مستقیم و غیر مستقیم به صنعت برق گره خورده است.
مرادی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در قالب 19 مدیریت از طریق 12 هزار کیلومتر خطوط فشار متوسط و 7هزار کیلومتر فشار ضعیف به 806 هزار مشترک خدمات ارائه می‌دهد. سرپرست شرکت نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: خدماتی که توسط این شرکت ارائه میشود، غیرحضوری و مبتنی بر IT است، برای مثال قبض مشترکین به صورت پیامک ارسال می‌شود و همچنین عموما مشترکان می‌توانند مشکلات خود را از طریق سامانه 121 به ما اعلام کنند. وی ادامه داد: وظیفه ما توزیع برق مطمئن و پایدار با رویکرد اقتصادی است و اختلال و قطع برق می‌تواند برای عموم مردم در شهر و روستا، مراکز صنعتی، درمانی، ادارای و... مشکل ساز شود. وی ادامه داد: ممکن است این اختلال به‌علت ناترازی تولید و مصرف و یا به علت اتصالی و حوادث طبیعی صورت بگیرد. یکی دیگر از دلایل این اختلال ها در اثر سرقت و تخریب شبکه است و زمانی که سرقت صورت می گیرد، ترمیم‌ آن زمان بر است و این نوع خاموشی باعث آسیب به لوازمات برقی و کاهش رضایتمندی مشترکین می‌شود.
مرادی افزود: با توجه به مشکلاتی که سرقت تجهیزات و قطعی برق برای مردم دارد از مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و رمز ارزها در واحد های صنعتی متروکه، دامداری ها، باغ ها و‌...  به شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند.
وی با اشاره به افزایش سرقت تجهیزات برقی افزود: اثر سرقت های مداوم باعث می‌شود شرکت نیروی برق از ترمیم و جایگزین کردن تجهیزات ناتوان شود و تبعات این سرقت به مردم بر می گردد. در ادامه، حجت الاسلام ادیب نیا امام جماعت شرکت توزیع نیروی برق نیز در این مراسم با بیان اینکه سرقت رزق و روزی را از افراد دور می کند، گفت: سرقت تجهیزات و شبکه های برق موجب قطع برق و تاریکی می شود که این قطع برق برای اماکنی همچون بیمارستان ها و مراکز درمانی امکان دارد به مرگ افراد بیانجامد. تاریک شدن محلات نیز هم موجب اخلال در زندگی افراد و همشهریان می شود و امنیت محلات را به خطر می اندازد. در ادامه این جلسه،  فتحی بخشدار مرکزی شهرستان کرمانشاه ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی، شرکت  توزیع نیروی برق، دهیاران و شورا گفت: متاسفانه ما فقط با مشکل سرقت تجهیزات برق رو به رو نیستیم. بلکه مشکل سرقت تجهیزات گاز ، آب، شهرداری و تابلوهای  دهیاری ها و راهداری را نیز داریم. در ادامه همایش، دکتر رحیمی معاون پیشگیری دادستانی کرمانشاه با اشاره به اهمیت برق در رفاه شهروندان گفت: نیروی برق با رفاهیات گره خورده و ضرورتش در جامعه بسیار اهمیت دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه