روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۰ شنبه ۱۸ دي - شماره 4056

کائنات از ادامه تغییر برنامه‌ جشنواره‌ها گزارش می‌دهد؛

تکرار کابوس ۲۰۲۱ در سال جدید

   بنیامین صادقی- با شیوع سویه «اومیکرون» در آمریکا و اروپا، جشنواره‌های مطرح دنیا یکی پس از دیگری به تعویق می‌افتند یا شیوه‌ی برگزاری‌شان را تغییر می‌دهند. از سوی دیگر مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۲ که ۹ ژانویه برگزار می‌شود به دلیل‌ رویکردهای این جشنواره، بدون حضور هیچ چهره مشهوری شکل می‌گیرد.
* تعویق جوایز «گرمی»
برگزاری مراسم اعظای جوایز موسیقی گرمی به دلیل شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، مراسم اعطای جوایز سالانه موسیقی قرار بود در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) در لس‌آنجلس برگزار شود که در سایه افزایش موراد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا به تعویق افتاد و هنوز تاریخ جدیدی برای برگزاری این مراسم اعلام نشده است.
شبکه CBS و آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط در بیانیه‌ای اعلام کردند: «پس از بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق با مقامات شهری و ایالتی، کارشناسان بهداشت و ایمنی، جامعه هنرمندان و شرکای متعدد ما،  شصت و چهارمین دوره جوایز سالانه گرمی را به تعویق افتاد.
سلامت و ایمنی افراد جامعه موسیقی، مخاطبان و صدها نفری که خستگی ناپذیر برای برگزاری جوایز تلاش می‌کنند، اولویت اصلی ماست. با توجه به عدم قطعیت پیرامون نوع اُمیکرون برگزاری مراسم در ۳۱ ژانویه با خطرات زیادی همراه است. ما مشتاقانه منتظر برگزاری جشن «بزرگترین شب موسیقی» در تاریخی در آینده هستیم که به زودی اعلام خواهد شد.»
تاکنون چندین رویداد در سال جدید میلادی به تعویق افتاده‌اند که از آن جمله می‌توان به جوایز سینمایی انتخاب منتقدان، جوایز گاورنر آکادمی اسکار و موسسه فیلم آمریکا اشاره کرد.
* غیر حضوری شدن جشنواره «ساندنس»
جشنواره بین‌المللی فیلم «ساندنس» در کشور آمریکا در سایه گسترش سویه جدید ویروس کرونا کاملا به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، مسئولان برگزاری جشنواره فیام «ساندنس» در فاصله دو هفته تا آغاز این رویداد سینمایی اعلام کردند که دوره جدید این جشنواره نیز به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و بویژه بیم از گسترش سویه اُمیکرون کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
پس از برگزاری کاملا غیرحضوری جشواره ساندنس در سال ۲۰۲۱ قرار بود، دوره جدید این جشنواره از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ ژانویه (30 دی تا 10 بهمن) به صورت تلفیقی از رویدادهای حضوری و آنلاین بود با رعایت پروتکل‌های  بهداشتی برگزار شود.
جشنواره فیلم «ساندنس» که توسط «رابرت ردفورد» بازیگر مطرح آمریکایی ایجاد شده سال گذشته جایزه بهترین فیلم خود را به فیلم «CODA» اعطاء کرد.
مسوولان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز ۲۰۲۲ هم اعلام کرده‌اند این جشنواره در پی نگرانی از شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد. این جشنواره سینمایی قرار بود از تاریخ ۶ ژانویه در لس‌آنجلس برگزار شود.
* هیچ چهره مشهوری در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب شرکت نمی‌کند
گلدن گلوب ۲۰۲۲ موفق نشده تا هیچ چهره مشهوری را در مراسم اهدای جوایز امسال همراه خود کند.
به گزارش ورایتی، مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۲ که ۹ ژانویه برگزار می‌شود بدون حضور هیچ چهره مشهوری شکل می‌گیرد.
یک کپی از ایمیلی که از سوی گلدن گلوب برای چندین آژانس تبلیغاتی چهره‌های مشهور ارسال شده نشان می‌دهد آنها در تلاش هستند ببینند چه چهره‌هایی در مراسم امسال شرکت می‌کنند و پاسخ منابع داخلی این است که هیچ چهره‌ای حاضر به شرکت در مراسم امسال انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نشده است.
گلدن گلوب تاکید کرده که با یک برنامه کوچک در ۹ ژانویه به بهترین اجراهای تلویزیونی و سینما در سال ۲۰۲۱ جایزه می‌دهد و در عین حال از خلاقان در سراسر صنعت تجلیل می‌کند و همچنان به حمایت مالی و سرمایه گذاری در ایده‌های خلاق برای آینده صنعت می‌پردازد.
هنوز جزییاتی از نحوه معرفی برندگان امسال یا محل برگزاری گلدن گلوب اعلام نشده است. در ایمیل برگزار کنندگان این مراسم آمده است که این رویداد با مهمانان محدودی برگزار می‌شود و پروتکل‌های سختگیرانه کووید شامل واکسیناسیون کامل و تست منفی پی‌سی‌آر از ضروریات حضور خواهد بود.
امسال هلن هوپ رییس این سازمان و اسنوپ داگ خواننده نامزدهای دریافت این جوایز را در یک برنامه پخش زنده در صفحه یوتیوب در ۱۳ دسامبر اعلام کردند.
این در حالی است که ان‌بی‌سی که هر سال برنامه این مراسم را پخش می‌کرد این برنامه را لغو کرده و دلیل آن هم عدم تنوع در اعضای این انجمن و شیوه‌های غیراخلاقی مالی حاکم بر آن بود. گلدن گلوب از آن زمان سعی کرد تا با افزودن ۲۱ عضو جدید ثابت کند در تلاش است تا تنوع اعضا را مورد توجه قرار دهد و آیین‌نامه‌های جدید برای مسایل مالی و دریافت هدایا تصویب کرد اما به نظر می‌رسد هیچیک این موارد از نظر چهره‌های حاضر در صنعت سرگرمی آمریکا کافی نبوده‌اند.
گلدن گلوب هنوز درباره عدم پذیرش چهره‌های مشهور برای شرکت در مراسم امسال اظهار نظری نکرده است.
* احتمال تغییر زمان برگزاری جشنواره برلین
جشنواره فیلم برلین که قرار است فوریه به صورت فیزیکی برگزار شود، با دیده شدن سویه جدید کووید ۱۹ یعنی اومیکرون با بررسی‌هایی درباره تغییرات احتمالی روبه رو شده است.
به گزارش ورایتی، در حالی که مسئولان جشنواره فیلم برلین خود را مصمم می‌خوانند تا این رویداد به صورت فیزیکی برگزار شود، چند تن که با آنها در ارتباط بوده‌اند به ورایتی گفته‌اند که صحبت‌هایی برای به تعویق انداختن این جشنواره تا اواخر بهار سال بعد طرح شده است. در حالی که این جشنواره قرار است از ۱۰ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ انجام شود اما گفته می‌شود ترجیح بر این است که برگزاری آن با تاخیر چند ماهه انجام شود.
برلین در سال ۲۰۲۱ و در حالی که نوع دلتای کرونا در سراسر جهان بیداد می‌کرد، یک جشنواره مجازی برگزار کرد.
شایعات تغییر در برگزاری جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۲ زمانی قوت گرفت که این هفته صندوق فیلم و تلویزیون برلین اعلام کرد جشن سالانه خود را که با جشنواره پیوند دارد به تعویق می‌اندازد. همین هفته جوایز فیلم اروپایی که در برلین مستقر است نیز اعلام کرد ۱۱ دسامبر این مراسم را به صورت دیجیتال برگزار می‌کند.
با این حال سخنگوی جشنواره فیلم برلین گفته است این رویداد و بازار فیلم اروپایی که با آن برگزار می‌شود برای شکل دادن به یک برنامه فیزیکی در حال آماده شدن هستند و هنوز به جایگزین‌های احتمالی فکر نمی‌کنند. وی درباره تعویق جشنواره تا اواخر بهار آینده نیز گفت این گزینه در حال حاضر مطرح نیست و انتظار می‌رود با پروتکل‌های بهداشتی فعلی کشور و وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر همه چیز تحت کنترل باشد.
دولت به تازگی ظرفیت تماشاگران سالن‌های کنسرت و کلوپ‌ها را به ۵۰ درصد محدود کرده و دسترسی به مکان‌های عمومی تنها برای افراد واکسینه شده و بهبود یافتگان از کووید ممکن است.
در صورت باز ماندن سالن‌های سینما، جشنواره می‌تواند برگزار شود، هرچند احتمال کاهش مهمانان بین‌المللی وجود دارد.
در هر حال احتمال می‌رود جشنواره برلین امسال انتخاب‌های محدودتری برای فیلم‌ها داشته باشد زیرا یکی از سینماهای اصلی جشنواره در دست بازسازی است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه