روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ شنبه ۱۸ دي - شماره 4056

تشییع پیکر‌های پاک 250 شهید گمنام دفاع مقدس

عطر نورانیت و ایثار در جامعه

 همزمان با ایام فاطمیه، هفته مقاومت، ایام دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و عملیات کربلای ۵، پیکر‌های پاک ۲۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس در کشور تشییع شدند. روز پنجشنبه مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و با حضور مسوولان کشوری و لشکری و ملت شهید پرور از دانشگاه تهران برگزار شد.در این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد و پس از آن، کاروان‌های پیکر مطهر شهدا تا معراج شهدا تشییع شدند.
پیام مقام معظم رهبری به مناسبت تشییع شهدای گمنام
رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه به مناسبت تشییع شهدای گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیام تسلیتی صادر کردند. در متن پیام آمده بود:سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ی شهادتشان کشور را با رائحه‌ی معنویت و جهاد، معطّر میسازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در میآورند. تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با روز شهادت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره‌ی آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه‌ی آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله. به ارواح طیبه‌ی این شهیدان و به چشمها و دلهای منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود می فرستم و فضل و رحمت فزاینده‌ی پروردگار را برای همه‌ی آنان مسألت میکنم.
رئیس جمهور : به برکت خون شهدا، آینده را بسیار امیدوار کننده و درخشان می بینم
رئیس‌جمهور نیز در مراسم تشییع باشکوه و پرشور پیکر پاک ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس حضور یافت. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه شرکت در مراسم با شکوه تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز پیام شهدا در فضای کشور طنین افکن شده و عطر نورانیت و ایثار در جامعه و میان مردم موج می زند. رئیس جمهور با تاکید بر ادامه راه شهیدان و ضرورت توجه به پیام شهدا گفت: پیام خون شهیدان عبودیت خداوند متعال، خدمت خالصانه، گره گشایی از کار و زندگی مردم، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی است. رئیسی با بیان اینکه شهیدان وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده ما گذاشته اند، اظهارداشت: در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا شرکت کردیم تا قبل از هر چیز از شهیدان مان درس ایثار و اخلاص بگیریم. رئیسی با اشاره به پیام شهیدان به مسئولین و دست اندرکاران امور کشور، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه بسیار سنگین خدمت خالصانه به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان را بر عهده داریم و باید ضمن مراقبت از خطر نفوذ دشمن، با توسل به شهدا، امیدوارانه امور کشور را به پیش ببریم. رئیس‌جمهور تاکید کرد: به برکت خون شهدا، آینده را بسیار امیدوار کننده و درخشان می بینم.
قالیباف: شهدا پیام آور کربلای ایران هستند
رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام گفت: شهدا پیام آور کربلای ایران عزیز ما هستند. قالیباف ادامه داد: هر زمان که انقلاب  و کشور و نظام به حضور این مردم نیاز داشت در هر عرصه ای به میدان آمدند. اکنون ما هستیم که باید تلاش‌های این ملت را فراموش نکنیم و مسیری که شهدای ما، امام شهدا با منطق خدا باوری و مردم باوری طی کردند را ادامه دهیم و حق نداریم مرزبندی های خود ساخته و اختلاف انگیزی های بی دلیل حتی با دلیل ایجاد کنیم. همه ما باید در مسیر حل مشکلات مردم گام برداریم. انقلابی کسی است که با منطق شهدا وامام شهدا و با اطاعت از ولایت برای مردم کار کند. امروز انقلابی کسی است که کارآمدی دین دراداره کشور را پیاده کند. در غیر این صورت نمی تواند در مسیر شهدا قرار بگیرد. امروز میزان، کارآمدی دین در اداره جامعه و خدمت به مردم است.
 ۱۵۰شهید در تهران و ۱۰۰ شهید دیگر در استان‌ها تشییع شدند
این شهیدان مربوط به عملیات‌های کربلای ۵، کربلای ۸، تک دشمن در سال ۶۷ (شلمچه)، تک دشمن در سال ۶۷ (زبیدات)، خیبر (مجنون)، تک دشمن (مجنون)، والفجر یک (فکه)، والفجر مقدماتی (فکه)، والفجر ۹ (چوارتا سلیمانیه)، کربلای ۶ (سومار)، مسلم بن عقیل (سومار)، بدر (شرق دجله)، رمضان (شرق دجله) هستند. استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان میزبان این شهیدان بودند.
از دوران دفاع مقدس ۱۳ هزار پیکر مفقود الاثر به جامانده است که هنوز حدود ۳ هزار نفر آن‌ها بازنگشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه