روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي - شماره 4055

«قهرمان» چشم منتقدان مستقل شیکاگو را هم گرفت

  فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی در دو شاخه از ششمین دوره از جوایز منتقدان مستقل شیکاگو نامزد دریافت جایزه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریل‌شیکاگو (reelchicago)، منتقدان مستقل شیکاگو فهرست نامزدهای ششمین دوره از جوایز خود را اعلام کردند و فیلم قدرت سگ ساخته جین کمپیون با کسب ۹ نامزدی در شاخه‌هایی چون بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد، پیشتاز این جوایز شد. فیلم تل‌ماسه نیز با کسب ۸ نامزدی در رتبه دوم بیشترین تعداد نامزدی‌ها ایستاد.
در این بین فیلم قهرمان از اصغر فرهادی نیز در دو شاخه بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد. این فیلم درام برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی با فیلم‌هایی چون بندتا، ماشینم را بران، فرار و مادران موازی رقابت می‌کند و برای رسیدن به جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی باید از سد رقبای قدری چون گزارش فرانسوی ساخته وس اندرسن، پیتزا لیکوریس از پل توماس اندرسن، ۹ روز از ادسون اودا و خوک ساخته مایکل سارنوسکی عبور کند.  
قهرمان که در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد و موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران این جشنواره شد، داستان مردی به نام رحیم را روایت می‌کند که از همسر اولش جدا شده و یک پسربچه مبتلا به لکنت زبان دارد. رحیم که سه سال به دلیل بدهی در زندان بوده، در یک مرخصی دو روزه سعی می‌کند سرنوشت خود را تغییر دهد اما به زودی در تاری تنیده شده از دروغ‌های مصلحتی گرفتار می‌شود.
این فیلم که نماینده ایران در نودوچهارمین دوره از جوایز اسکار نیز هست با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدر عرفایی، سارینا فرهادی و جمعی از بازیگران بومی شیراز تصویری پرجنب و جوش از شهر شیراز به نمایش می‌گذارد و آن را با نقد اجتماعی همراه می‌کند. فرهادی در این فیلم، یک حکایت اخلاقی پیچیده را با تعلیقی ملموس تلفیق می‌کند.
اسامی برندگان ششمین دوره از جوایز منتقدان مستقل شیکاگو روز ۸ ژانویه (۱۸ دی) در یک مراسم برخط اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه