روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي - شماره 4055

در جلسه‌ی شورای شهر با حضور شهردار و مسئولین شهرداری انجام شد:

شهرداربرازجان :تصویب تعرفه‌های عوارض و بهاي خدمات و ساير منابع درآمدهای شهرداری

  جلسه‌ی بررسی و تصویب تعرفه‌های عوارض و بهاي خدمات و دیگر درآمدهای شهرداری برازجان روز سه‌شنبه هفتم دیماه با حضور مرتضی قدوسی شهردار برازجان، اعضای شورای اسلامی شهر و شماری از مدیران شهرداری برگزار و نرخهای جدید به تصویب رسید تا تکلیف این شهرداری درخصوص تعرفه‌های مربوط به عوارض و بهاي خدمات و دیگر درآمدها مشخص شود.
مرتضی قدوسی شهردار برازجان در این خصوص ضمن تشکر از مجموعه‌ی شورا و همکاران شهرداری به‌خاطر تعامل سازنده در بررسی لایحه‌ی عوارض و درآمدهای شهرداری گفت: به‌روزرسانی این نرخ‌ها از این جهت که از یک‌سو جامعه دچار تورم و مشکلات اقتصادی فراوانی است و از دیگر سو باید منافع عمومی مردم در عرصه‌ی مدیریت شهری را مدنظر داشت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که الحمدلله با تعامل خوب شورا و شهرداری و پس از ساعتها بحث کارشناسی به انجام رسید. وی افزود: فراهم کردن بستر مناسب برای ارائه‌ی خدمات مطلوب‌تر به شهروندان یکی از وظایف ذاتی مجموعه‌ی شهرداری است که انجام آن بدون همراهی شورای اسلامی شهر ممکن نیست و به لطف خدا این همراهی و همدلی به شکل رضایتبخشی در این دو نهاد مدنی و مردمی وجود دارد. شهردار برازجان اضافه کرد: گسترش بی‌ضابطه‌ و غیرکارشناسی محدوده‌ی شهر سبب شده بخشی از مناطق حاشیه‌ای شهر برازجان طی سالیان گذشته از دریافت خدمات مطلوب بهره‌مند نباشند اما این موضوع هرگز رضایتبخش نیست و باید با عزمی جدی به سمت توزیع عادلانه‌ی خدمت در همه‌ی مناطق شهر حرکت کنیم. قدوسی یکی از راههای اساسی حل مشکلات موجود را توجه بیشتر به گسترش عمودی شهر و افزایش بلندمرتبه‌سازی دانست و ابراز امیدواری کرد این تغییر رویه باعث کاهش بخشی از مشکلات فعلی شود.
ارسطو قائدی رئیس شورای شهر نیز در حاشیه این جلسه ضمن تشکر از شهردار و مجموعه همکاران شهرداری بخاطر توجه به دغدغه‌های موجود اظهار داشت: بررسی و تصویب لایحه‌ی عوارض و بهاي خدمات و ساير در آمد هاي  شهرداري یکی از مسئولیت‌های مهم شورای اسلامی شهر است که با تعامل موجود میان شورا و شهرداری برازجان این موضوع به شکل مطلوبی انجام می‌شود. قائدی افزود: در تصویب لایحه‌ی عوارض وبهاي خدمات و ساير درآمد هاي شهرداري جهت اجرا در سال ۱۴۰۱ حقوق عمومی و شرایط همه‌ی اصناف و مناطق کمتر توسعه یافته‌ی شهر مورد توجه قرار گرفته است.
گفتنی است در این جلسه که پس از چندین جلسه کارشناسی بررسی لایحه عوارض و بهاي خدمات و ساير درامد هاي شهرداري برگزار شد نرخ عوارض و بهای خدمات و سایر منابع درآمدی شهرداری، نهايتا با افزايش ١٠ تا ١٥ عدد تغيير كاربري و كارشناسي و مازاد بر تراكم مجاز و برخي صنوف نيز تا بيست درصد افزايش انجام شد ودر بقيه موارد بدون تغيير انجام گرديد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه