روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ آذر - شماره 4034

نوسازی 5300 تاکسی از ابتدای سال تاکنون

 مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور از نوسازی ۵۳۰۰تاکسی در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری به هدفگذاری انجام شده یعنی نوسازی ۱۰هزار تاکسی در کشور برسیم.
مرتضی ضامنی در تشریح روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کشور افزود: مشکلات جدی در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود دارد همانند قیمت که چالش جدی قلمداد می شود به شکلی که از ابتدای آذرماه برای اصلاح قیمت و افزایش آن، این طرح متوقف شده است.
وی افزود: این افزایش قیمت باعث شده است قدرت برنامه ریزی از ما و رانندگان گرفته شود؛ برای مثال راننده ای که آمادگی نوسازی را تا ابتدای آذر ماه داشت در صورتی که افزایش قیمت اتفاق بیافتد کسری بودجه خواهد داشت و باید تدارک این کسری را ببیند لذا حتی ممکن است نتواند آن را فراهم کند.
وی تاکید کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت تقاضا داشته ایم اهتمام ویژه و کمک بیشتری به ما بدهند تا در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تامین تسهیلات مورد نیاز را در چارچوب ماده ۸ قانون هوای پاک که دولت را مکلف به تامین تسهیلات کرده است، داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید در بخش تامین خودرو تفاوتی قائل شوند میان خودروهای عمومی و شخصی تا اگر افزایش قیمت اتفاق افتاد و یا عرضه متوقف شد، حدود ۱۰ هزار خودرویی که در سال مقرر شده در حمل و نقل عمومی استفاده شود از تلاطم دور باشند؛ در راستای مسئولیت اجتماعی دستگاه ها هم این مسئله خیلی زیادی نیست و قدرت برنامه ریزی و تصمیم گیری مجموعه های اجرایی فرایند نوسازی و رانندگان را فراهم می کند و به این ترتیب شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درباره تعداد تاکسی های نوسازی شده در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۳۰۰ دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شده و امیدواریم تا پایان سال جاری به هدفگذاری انجام شده یعنی نوسازی ۱۰هزار تاکسی در کشور برسیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه