روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ آذر - شماره 4033

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان :

فعالیت های فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق قزوین در کشور شاخص است

 قزوین- فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: این پایگاه با مشارکت موثر درمسئولیت های اجتماعی، امور جهادی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، امدادی و رزمایش های موفق بعنوان پایگاه مقاومت نمونه بسیج در وزارت نیرو مورد تقدیر قرار گرفت.
به گزارش کائنات، مهرداد سلطانی در خصوص رویکرد بسیج در مسئولیت های اجتماعی اظهارداشت: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی در امور اجتماعی نیز احساس مسئولیت کرده و در خدمت رسانی آماده است.
وی اضافه کرد: پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین به دلیل عملکرد موفق در فعالیت های جهادی، فرهنگی، مذهبی و مناسبتی، راه اندازی صندوق قرض الحسنه، برگزاری رزمایش دفاع از مقر، مسابقات ورزشی و اجتماعی در وزارت نیرو به عنوان پایگاه شاخص و نمونه کشوری معرفی شده و تاکنون توانسته ضمن دریافت چند لوح تقدیر، با کمک بسیجیان متعهد و دلسوز، اقدامات موثری در عرصه های مختلف انجام دهد.
سلطانی تصریح کرد: در شرایطی که به دلیل مصرف بی رویه معمولا در پیک بار در زمستان و تابستان با مشکلات ناشی از کمبود برق و قطع آن مواجه می شویم لذا بسیجیان پایگاه با حضوردر بخش های صنعتی، کشاورزی، خانگی، خدماتی و عمومی با اطلاع رسانی به مردم و سرکشی به ادارات، کارخانه ها، بانکها و بوستانها مصرف را کنترل کرده و از مردم درخواست کردیم در مدیریت مصرف مشارکت کنند که این همراهی موجب کاهش مصرف در ایام اوج مصرف شد.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع برق استان قزوین یادآورشد: با راه اندازی میز خدمت در شهرها و روستاها به همراه مدیران شرکت به مناطق مختلف عزیمت کرده و درخواست های مردمی در حوزه برق را بررسی کرده و به مسئولان منعکس می کنیم تا بسرعت به آنها رسیدگی شده و رضایت مردم جلب شود.
وی اضافه کرد: همچنین در سه محله ایران گاز، راه آهن و شیشه چی در شهر قزوین با تشکیل میز خدمت، به مشکلات مردم رسیدگی و درخواست های مردم در خصوص تامین برق بررسی و حل شد.
سلطانی اظهارداشت: در حوزه فرهنگی نیز با تشکیل حلقه های صالحین، برگزاری رزمایش بسیجیان، رزمایش کمک های مومنانه در سه مرحله بیش از 27 میلیون تومان کمک نقدی و تعدادی لوازم خانگی جمع آوری و به نهادهای مردمی برای توزیع میان نیازمندان تحویل داده شد.
وی گفت: حضور بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق در امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه از دیگر خدمات مردمی این نهاد است و این رویکرد در سایر حوادث نیز موجب کمک رسانی به آسیب دیدگان شده است.
سلطانی افزود: حضور در مناسبت های دینی و سیاسی، مشارکت در کارهای فرهنگی، دینی، آموزشی، از دیگر اقدامات پایگاه بسیج مقاومت شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین است که با استقبال روبرو شده است.
وی گفت: بسیجیان این پایگاه با شرکت در رزمایش «دفاع از مقر» در اجرای این رزمایش مهم در سطح ادارات استان برتر شناخته شدند و در شش سال متوالی توانستند به عنوان پایگاه نمونه شناخته شوند که از سوی فرمانده سپاه استان، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین، شرکت توانیر ، وزارت نیرو و همچنین درجشنواره مالک اشتر موفق به کسب لوح تقدیر و سپاس سازمانی نیز شده است.
سلطانی افزود: با راه اندازی صندوق قرض الحسنه در این پایگاه زمینه ارائه تسهیلات برای رفع نیازهای بسیجیان شاغل در شرکت مهیا شد و در مدت 5 سال گذشته بیش از 3 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در این پایگاه 500 بسیجی عضویت دارند و با علاقه و انگیزه خدمت به مردم همواره آماده مشارکت در فعالیت های انقلابی و مردمی هستند.

ارائه خدمات و پرداخت کمک هزینه و تسهیلات ویژه معلولان بهزیستی
 شهرکرد- مصیبی - مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری از  ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی و واریز  کمک‌ها به صورت متمرکز از طریق سازمان بهزیستی کشور به افراد و کاهش مراجعات به سازمان خبر داد .
به گزارش کائنات، نرگس عسگری به‌مناسبت روز جهانی معلولان گفت:  ۳۱ هزار و ۹۱۶ فرد دارای معلولیت در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که ۴۱ درصد از این جمعیت افراد دارای معلولیت جسمی ، حرکتی ۳۰ درصد دارای معلولیت ذهنی  ۱۳.۸ درصد معلول بینایی  ۱۲.۴۶ درصد دارای معلولیت شنوایی  ۱۱.۲۶ درصد دارای معلولیت روان و ۱.۶ درصد افراد دارای اختلالات گفتاری هستند.
وی افزود: معلولین استان از خیلی شدید، شدید، متوسط و ضعیف شروع می شوند که  ۳۵ درصد معلولان شدید و ۳۱ درصد آن‌ها متوسط هستند.البته تعیین و تشخیص نوع و شدت معلولیت را کمیسیون پزشکی بهزیستی مشخص می کند که در همین رابطه ۸۱ درصد از معلولین کمیسیون پزشکی فعال دارند و یک هزار و ۸۲۹ نفر از معلولان  خدماتی درقالب دولتی و غیردولتی دریافت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان تصریح نمود که در حال حاضر سه مرکز شبانه‌روزی سالمندان با  ۱۷۵ نفر پنج مرکز شبانه‌روزی نگهداری افراد دارای اختلالات هوشی با  ۲۶۷ نفر پنج مرکز شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن با ۲۵۴ نفر یک مرکز شبانه‌روزی نگهداری بیماران جسمی حرکتی با  ۳۰ نفر از جمله مراکز نگهداری افراد تحت پوشش بهزیستی هستند که به‌صورت دائمی مشغول ارائه خدمت می باشند و نیز سه خانه روان و سه خانه ذهنی از جمله خانه‌های حمایتی بهزیستی هستند که ۹۹ را تحت پوشش می دهند .
وی افزود : در رابطه با متناسب سازی معابر و پارکها  کمیته مناسب‌سازی کشور مصوبه‌ای تصویب کرد که طی آن مقرر شد ۹۳ شهر در کل کشور تا سال ۱۴۰۳ شهر بدون مانع شوندو در حال حاضر محدوده‌ای از معابر در شهرهای استان به جز شهر فرخشهر که طرح شهر بدون مانع در آن به صورت کامل اجرایی خواهد شد، برای اجرای مناسب‌سازی بر اساس الگوهای استاندارد، تعیین شده است. که فرخشهر در استان از جمله این شهرستان ها می باشد.که در همین رابطه معاون عمرانی استاندار دستورالعمل‌های شهر بدون مانع را جهت  سایر شهرها هم صادر کرد تا متناسب سازی دیگر شهرها  متناسب با دستورالعمل‌های کشوری در استان اجرا شود
عسگری در مورد  پرداخت کمک هزینه و تسهیلات ویژه معلولان و ارائه خدمات بهزیستی به جامعه هدف گفت: در این راستا ۲۰۹۱ دانش‌آموز و ۴۹۷ دانشجوی شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف کمک‌هزینه تحصیلی را دریافت می‌کنند و  در سال‌جاری ۱۴۴۷ نفر از افراد دارای معلولیت از تسهیلات ایاب و ذهاب بهره‌مند شدند و ۱۷ نفر نیز پلاک ویژه خودرو دریافت کرده اند و نیز  ۳۵ بیمار دارای بیماری‌های منجر به معلولیت که نیازمند درمان‌ و تغذیه خاص می باشند از سوی بهزیستی حمایت می‌شوند.

شهرداری گرگان در امورات فرهنگی و اجتماعی جلوتر از نهادهای متولی است
 قائم مقام شهردار گرگان با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص برگزاری جشنواره پاییز هزاررنگ پاسخ گفت.
سید محمدرضا سیدالنگی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جشنواره پاییز هزاررنگ اظهار داشت: جشنواره پاییز هزاررنگ گرگان در امتداد برنامه‌های هفته فرهنگی، پنجم آذر روز ملی گرگان و هفته بسیج روز چهارشنبه 10 آذر در پارک جنگلی النگدره برگزار شد.سیدالنگی افزود: همه ما گرگان را به عنوان شهر دارالمومنین می شناسیم و شهرداری گرگان نیز در همین راستا در تمامی همایش‌ها و برنامه‌ها رویکرد مذهبی را منظور می‌کند.وی تصریح کرد: شهرداری گرگان در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، جلوتر از بسیاری دستگاه‌های متولی عمل کرده و کسانی که منصف باشند به این موضوع شهادت می دهند.قائم مقام شهردار گرگان در ادامه به تلاش شبانه روزی عوامل برگزارکننده در 3 روز منتهی به جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره پاییز هزاررنگ فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های شهر گرگان در حوزه گردشگری است و اجتماع بزرگ مردم در روز جشنواره نشان‌دهنده نیاز شهروندان گرگانی به نشاط اجتماعی در شرایط کاهش یافتن موج کرونا است.سیدالنگی با بیان اینکه هیچ نهادی به اندازه شهرداری گرگان حافظ و هزینه کننده پارک ‌جنگلی النگدره نیست، گفت: در یکی دوسال گذشته تلاش بسیاری برای کاشت نهال و گونه های جنگلی در فضاهای سبز انجام داده ایم و در روز جشنواره نیز به خاطر حفظ محیط زیست از ورود وسایل نقلیه به داخل النگدره جلوگیری کردیم.وی در پاسخ به برخی حواشی ایجاد شده در ابتدای برنامه گفت: برخی اتفاقات نابهنجار مانند حرکات ورزشی که پیش از آغاز رسمی برنامه رخ داد، به صورت خودجوش و خارج از اراده و نقش شهرداری بود و خاطر ما را نیز مکدر ساخت.قائم مقام شهردار گرگان در پایان گفت: رضایتمندی شهروندان برای ما بسیار مهم است و در این راستا پذیرای نظرات و انتقادات هستیم و تلاش خواهیم کرد در جشنواره‌های آتی با دریافت نظرات و پیشنهادات، نواقص کمتری برجای بگذاریم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه