روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ آذر - شماره 4033

همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان در اراک برگزار شد

 مراسم بزرگداشت هفته جهانی معلولین در اراک با حضور استاندار مرکزی ، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی و جمعی از معلولین برگزار شد.
به گزارش کائنات، استاندار مرکزی گفت: ستاد هماهنگی راهبری امور محرومیت‌زدایی با محوریت بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این استانداری تاسیس می‌شود
«فرزاد مخلص‌الائمه» در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان در فرهنگسرای شهرصنعتی اراک، افزود: با وجود گذشت مدت اندکی از حضور در سکان مدیریت ارشد استان مرکزی، وظیفه خود دانسته که در جمع معلولان حاضر شوم در روزی که به نام آنان است از نزدیک با دغدغه و نگرانی آنان آشنا شوم.
وی اظهار داشت: برخی موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها در گذشته موجب شده که بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی و امدادی کشور ورودی و خروجی قابل کفایتی در برخی تکالیف محولهنداشته باشند و با وجود تعدد دستگاه‌های حمایتی در امر فقر زدایی و رفع کمبودهای مردم هنوز مشکلاتی وجود دارد.
استاندار مرکزی گفت: جمعیت ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهرها با عنوان جاماندگان اجتماعی مفهوم فراتر از حاشیه‌نشین جغرافیای شهری دارند و شمار قابل ملاحظه‌ای از مردم را کلانشهرها شامل می‌شوند.
مخلص‌الائمه اضافه کرد: مفهوم حاشیه‌نشینان شهری جغرافیایی است اما مسئله با عنوان جاماندگان اجتماعی ابعاد بزرگتری دارد و این افراد به طور روشن  فاقد نماینده سیاسی و مدیریتی هستند و به اندازه سایر بخش‌های جامعه‌ حق دارند و باید این حق به آنان داده شود.
وی اظهار داشت: مناسب‌سازی جز حداقل‌ ضرورت‌ها برای جامعه معلولان است و این مطالبه از دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۶ مصوب شده است و باید دنبال شود.
استاندار مرکزی گفت: کشور اکنون با محدودیت اقتصادی و توان اجرایی مواجه است اما مسایل جامعه معلولان پیگیری می‌شود و باید این موضوعات بتدریج حل شود و امید است که با چشم‌انداز روشن اقتصادی پیش‌رو  در ماه های آتی  یک گره‌گشایی در مسایل اجتماعی و سیاسی باشد.
مخلص‌الائمه افزود: نماینده جامعه معلولان استان با نظر مساعد بهزیستی برای پیگیری امور این قشر به عنوان مشاور افتخاری استاندار معرفی می‌شود.
همچنین مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ساخت مسکن مددجویان با همکاری سازمان مستضعفان، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی در حال انجام است و تا پایان سال ۱۰۰ واحد مسکونی به مددجویان واگذار خواهد شد.
زهرا امینی در مراسم بزرگداشت هفته معلولین اظهار کرد :ساخت و واگذاری این تعداد مسکن تاکنون برای خانوارهایی که دارای دو یا چند معلول و افراد دارای معلولیتی که سرپرست خانوار هستند، در اولویت بود که با توجه به برنامه‌های دولت سیزدهم اعلام شد که افراد بالای ۲۰ سال مجرد دارای معلولیت نیز می‌توانند از خدمات مسکن بهزیستی استفاده کنند
وی بیان کرد: خوشبختانه میزان تسهیلات اشتغال به مددجویان و افراد دارای معلولیت از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون افزایش یافته است، لذا افراد دارای معلولیتی که طرح‌های قابل قبولی جهت اشتغالزایی ارائه دهند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه