روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۹ آذر - شماره 4029

در آیین رونمایی کتاب "پلورالیسم دینی صراط تا صراط های مستقیم" عنوان شد؛

نماینده مجلس: نویسندگان علوم انسانی نیازمند حمایت بیشتر هستند

 آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهیختگان، نویسندگان و فعالان رشته های علوم انسانی نیازمند حمایت های بیشتر و بهتر از سوی مسئولان هستند.
به گزارش کائنات، احمد علیرضابیگی در آیین رونمایی و جشن امضای کتاب "پلورالیسم دینی صراط تا صراط های مستقیم" با بیان اینکه عرصه های علوم انسانی باید بیش از پیش در جامعه امروز مورد توجه قرار بگیرد، افزود: با توجه به هجمه های فرهنگی سنگین بیگانگان علیه کشورمان، گسترش و ترویج فعالیت ها در علوم انسانی و اجتماعی بیش از پیش احساس می شود. وی با تاکید بر اینکه باید قدردان فرهیختگان تمامی رشته ها به خصوص علوم انسانی بود، حمایت از این قشر را ضروری خواند و اظهار داشت: یکی از خصیصه های مهم مردم آذربایجان حمایت از افراد تاثیرگذار با وجود برخی ناکامی ها است که این ویژگی باید در تمامی عرصه بروز و ظهور یابد. علیرضابیگی ادامه داد: از آنجائی که رشته های علوم انسانی برخلاف رشته های فنی، مهندسی و تجربی پول ساز نیست و مشتری ندارد، لذا فرهیختگان این عرصه باید تجلیل و حمایت شوند. استاد حوزه و دانشگاه های تبریز نیز در این مراسم ، گفت: جای خوشحالی است که بانویی از آذربایجان وارد این حوزه سخت استدلال و برهان شده است. میکائیل جمال پور با اشاره به اینکه نگارنده کتاب از اولین دانشجویان گروه فلسفه دانشگاه تبریز بود، افزود: به عنوان استاد راهنما هنگام دفاع به چنین دانش آموختگانی افتخار می کنم و باید گفت ایشان به یک شبهه مهم در کتابش پاسخ داده اند و خوشحالیم که این موضوع به سرنوشت  سایر پایان نامه های دانشگاهی دچار نشده است. اسبلی، نویسنده این کتاب نیز درباره تالیف خود، گفت: از جنبه های نوآوری این پژوهش آن است که علاوه بر بررسی آرای اندیشمندان، آن را با آرای آیت الله جوادی آملی تطبیق داده و زندگی مسالمت آمیز و صلح را بررسی کرده ام تا به یک حقیقت معرفت شناسی در دین نائل شوم.  وی افزود: در این کتاب به جنبه های ناکاویده پلورالیست پرداخته و به تکمیل و تنقیح پاسخ های ناکامل اهتمام شده است.  کتاب «پلورالیسم دینی صراط تا صراط های مستقیم»، اثر پریناز اسبلی در ۱۴۴ صفحه با تیراژ یکهزار جلد نشر شده است.

خدمت رسانی در فصل کم آبی تداوم خواهد داشت؛
تدابیر آبفا برای گذر از تنش آبی روستاهای آذربایجان شرقی
  آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: با تداوم روند فعلی بارندگی ها تابستان سال آینده ۶۵۰ روستای استان با تنش آبی مواجه خواهند شد.
به گزارش کائنات، علیرضا ایمانلو در نشستی با فرماندار میانه خاطرنشان کرد: ۱۵۰ روستای میانه جزو روستاهای در معرض تنش آبی هستند. وی در عین حال گفت: با خودیاری مردم؛ آب و فاضلاب استان اقداماتی انجام خواهد داد تا روستاها در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند. ایمانلو افزود: در این خصوص از بنیاد علوی، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام کمک خواهیم گرفت. وی اعلام کرد: میانه جزو شهرهایی است که قسمت اعظم شبکه فاضلاب آن اجرایی شده است و با اجرای ۱۰ کیلومتر دیگر هیچ نقطه ای از شهر بدون پوشش نخواهد بود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به مشارکت بالای مردم شهرستان در اجرای پروژه های عمرانی و به ویژه در حوزه آب روستاهای بالای ۲۰ خانوار گفت: از امور آب و فاضلاب استان انتظار می رود اجرای پروژه های مشارکتی روستاهای این شهرستان را در اولویت قرار دهد. مسعود سعادتی اعلام کرد: از ۳۵۰ روستای دارای سکنه جمعیت بالای ۲۰ خانوار شهرستان ۲۴۰ روستا با مشکل آب روبرو هستند که باید چاره اندیشی شود. وی بر اجرای ۱۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب میانه در جهت اتمام آن در سطح شهر و نصب ۲ هزار انشعاب تاکید کرد. سعادتی مشکل مخزن مساکن مهر ترکمانچای را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد. نماینده مردم میانه در مجلس نیز با اشاره به انتظار ۲۰ ساله مردم جهت تامین آب شرب کیفیت دار از سختی ۹۰ درصدی آب میانه انتقاد کرد و خواستار حل مشکل آن شد. اسماعیلی افزود: امیدوارم با عنایت ویژه استان و کشور پروژه آبرسانی میانه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

قاچاق میلیاردی کالا در ماکو
 فرمانده انتظامي استان از کشف کالای قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان ماکو، خبر داد.  به گزارش کائنات، سردارمسعود خرم نیا در تشریح این خبر گفت : ماموران پلیس آگاهی شهرستان; در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت شخصی در زمینه  قاچاق لوازم خانگی، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی پلیسی در نهایت محل فعالیت متهم در بازار ماکو شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی؛ در بازرسی از محل، 33دستگاه یخچال،24 دستگاه ماشین ظرفشویی و20دستگاه تلویزیون به صورت قاچاق  كشف شد.  فرمانده انتظامي استان  با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالاهای کشف شده 15 میلیارد ريال برآورد شده است، بیان داشت: در این راستا یک نفر دستگیر  و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. سردار خرم نیا در پایان، ضمن هشدار به قاچاقچیان که پلیس بدون اغماض با آنان برخورد قانونی خواهد کرد، به شهروندان توصیه کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با رواج بیکاری با پلیس همکاری کنند و موارد مشکوک در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

مراسم پیاده روی كاركنان صنعت آب و برق استان گلستان به مناسبت هفته بسیج برگزار شد
 مهندس نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان در مراسم پیاده روی کارکنان صنعت آب و برق استان گلستان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد گفت: هفته بسیج فرصتی ناب برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و بیعت مجدد با حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و شهدای والامقام ایران اسلامی است.هفته بسیج فرصت خوبی برای بیان‌ افتخارات و توانمندی هایی است که شیرمردان و شیرزنان بسیجی این سرزمین با اتکای به خداوند سبحان و در سایه سار تلاش و کوشش، به آن دست یافته و بیش از پیش موجب مباهات و عزت ایرانیان در سراسر گیتی را فراهم کردند.همچنین سردار ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا با برشمردن خدمات بی شمار بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: بسیج هیچگاه میدان را ترک نکرده و همیشه با تغییر ماموریت آماده جان فشانی برای آحاد ملت است و شما می توانید گوشه ای از خدمات بسیج را در موضوع بیماری کرونا مشاهده نمایید. بسیجیان در روزهای سخت و در پیک های مختلف ، دوشادوش کادر درمان در اقصی نقاط کشور خدمت رسانی کردند.در پایان از بسیجیان نمونه پایگاههای صنعت آب و برق با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

خدمات متنوع اپلیکیشن برق من بدون نیاز به مراجعه حضوری مشترکین استان گلستان
 مهندس نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان در حاشیه جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت های شرق و غرب گرگان با اشاره به خدمات متنوع قابل استفاده از اپلیکیشن برق من افزود با نصب این اپلیکیشن کاربردی ، کلیه مشترکین محترم استان گلستان می توانند از دهها خدمت شرکت توزیع این استان بصورت غیرحضوری استفاده نمایند.تا امروز حدود ۶۰ هزار نفر از متقاضیان و مشترکین برق استان گلستان اپلیکیشن برق من را نصب و از خدمات آن استفاده می نمایند که طی نظر سنجی انجام شده مشترکین نسبت به سهولت استفاده و تنوع خدمات غیرحضوری این اپلیکیشن اعلام رضایت داشتند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه