روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ دوشنبه ۸ آذر - شماره 4028

رئیس‌جمهوری ایالات متحده:

قیمت بنزین به‌زودی کاهش می‌یابد

 رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که کاهش قیمت بنزین در آمریکا زمان می‌برد، اما قیمت‌ها به‌زودی پایین می‌آید. به گزارش شانا، جو بایدن به‌دنبال تصمیم برای برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت در توییتی اعلام کرد که شهروندان آمریکا شاهد کاهش قیمت بنزین خواهند بود.
وی گفت: تلاش آمریکا برای کاهش قیمت بنزین جهانی خواهد بود و این کاهش قیمت، به‌زودی به همه پمپ‌های بنزین‌ در سراسر این کشور می‌رسد.
رئیس‌جمهوری آمریکا در این توییت نوشت: کاهش قیمت زمان می‌برد، اما خیلی طول نخواهد کشید که شاهد پایین آمدن قیمت بنزین در هر جایی که باک خودرویتان را پر می‌کنید، خواهید بود.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که وزارت انرژی این کشور با هدف پایین‌ آوردن قیمت بنزین، ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را در تلاشی هماهنگ با دیگر مصرف‌کنندگان بزرگ نفت برداشت می‌کند.
کاخ سفید تأکید کرد: این آزادسازی به موازات دیگر کشورهای مصرف‌کننده انرژی از جمله چین، هند، ژاپن، جمهوری کره و بریتانیا انجام می‌شود.
این تصمیم افت زیادی در قیمت‌های نفت ایجاد نکرد، اما چند روز بعد، قیمت‌ها در واکنش به خبر شناسایی سویه اومیکرون ویروس کرونا به‌شدت کاهش یافت. قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی ۱۳ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش روزانه از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی:
تخصیص نا به جای بودجه باعث عقب ماندگی نیروگا‌ه‌های کشور شد
 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: در قانون برای توسعه نیروگاهی رقمی پیش بینی شده، اما این عدد به موارد دیگر تخصیص داده شده است.
محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: ما معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان به شرکت مپنا، ۳ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی و ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت طرح‌های بیع متقابل یعنی تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی به این نیروگاه‌ها بدهکاریم. همچنین در حال حاضر هم  چیزی  بالغ بر ۱۴ الی ۱۵ میلیارد تومان به بانک‌های کشور بدهی داریم.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی بیان کرد: دولت متعهد بوده از محل نرخ تمام شده و نرخ به فروش رفته مابه التفاوت را به ما پرداخت کند، دولت هم به خاطر تنگنا‌های  بودجه‌ای چندین سال است که این مابه التفاوت‌ها را پرداخت نکرده است و ما دچار مشکل و معضل شده ایم.
طرزطلب تصریح کرد: در قانون برای توسعه نیروگاهی  رقمی پیش بینی شده است، ولی این عدد در جا‌های دیگر به عنوان مثال به بخش انتقال آب و غیره تخصیص داده شده و متاسفانه از این پول چیزی به ما نرسیده است.
در این باره مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۰ برای تسویه بدهی، مطالبات پیمانکاران و تولید کنندگان برق ردیف‌های خوبی پیش بینی شده است که امیدواریم این موارد در کمسیون تلفیق و صحن مجلس به تصویب برسد.
او گفت: بخشی از مطالبات معوقه تولیدکنندگان برق از طریق درآمد‌هایی که از فروش برق داریم  و امیدواریم با اقدامات جدیدی که در دستور کار شرکت توانیر و برق حرارتی است، بتوانیم بخش عمده‌ای از مطالبات پیمانکاران را که امسال اتفاق افتاده، پرداخت کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه