روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۱ مهر - شماره 3996

وزریر کشور در هرمزگان مطرح کرد؛

نماد شکست تحریم کشورمان پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس

جمیله دبیری نیا ، وزیرکشور در آئین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه اقتصادمان را باید از دولت محوری خارج کنیم و حتی مقام معظم رهبری این موضوع را بارها مورد تاکید قرار داده اند، گفت : نباید در هرمزگان با این ظرفیت ها شاهد بیکار و بالا بودن میزان فقر باشیم بلکه باید هرمزگان صادرکننده الگو اشتغال، توسعه و تولید به سایر استان ها باشد.
به گزارش کائنات، احمد وحیدی افزود :با ظرفیت ها خوب استان اصلا روا نیست بگوییم هرمزگان از بیکاری و فقر رنج می برد.
وی با بیان اینکه انسجام و همدلی در هرمزگان مثال زدنی و جای تقدیر دارد و وحدت شیعه و سنی در هرمزگان ستودنی و رمز تمامی موفقیت هاست، خاطرنشان کرد: هرمزگان استانی مهم و استراتژیک است و وجود تنگه مهم و حیاتی تنگه هرمز و یکی از موقعیت های حساس و مهم بین المللی است.
وحیدی با اشاره به اینکه وجود ۱۴ جزیره خاص و با پتانسیل هرمزگان را دارای جایگاهی مهم در اذهان قرار داده است، تصریح کرد: ظرفیت کشاورزی، آبزی پروری و به طور کلی اقتصاد دریا محور هرمزگان را در پیشانی این برنامه مهم قرار داده است.
این مسئول با بیان اینکه شکل گیری تمدن در کنار دریا و اهمیت اقتصادی آن هرمزگان را استانی کلیدی و حیاتی کرده است، عنوان کرد: ایزایکو بزرگترین صنعت کشتی سازی کشور را به خود اختصاص داده و باید کمی همتمان را برای توسعه آن بیشتر کنیم. وزیر کشور با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نماد شکست تحریم کشورمان است، خاطرنشان کرد: با وجود این پالایشگاه نیز در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم و نشان دادیم تحریم ها نتوانست کشورمان را از حرکت و تولید بازدارد.
وی با بیان اینکه با این ظرفیت ها اصلا روا نیست بگوییم هرمزگان از بیکاری و فقر رنج می برد، اضافه کرد: اشکالی که در سیستم بروکراسی مان وجود دارد، دولت محوری شدنمان است که این موضوع در نگاه انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نبوده و نیست. وی ادامه داد: باید فضا را برای کارآفرین و سرمایه گذاران فراهم کنیم و زمینه را برای مشارکت مردم مهیا سازیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های موجود بهره وری بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: هرمزگان باید خود پیشران توسعه باشد و کارآفرینان باید محور اصلی این موفقیت و پیشرانی باشند. وی با بیان اینکه باید دفاع و امنیت کشورمان هم مردم محور و مردم پایه است، افزود: باید به دنبال الگویی باشیم که ظرفیت های مردمی را به صحنه بیاوریم و فضا را برای حرکت و توسعه از طریق مشارکت مردم فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه