روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت - شماره 4584

خدادادی در گفت و گو با تاکید کرد

ظرفیت شبکه های اجتماعی در حمایت از محور مقاومت


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و رسانه گفت: عدم فراگیری زبان انگلیسی منجر  به عدم مطالعه جراید انگلیسی زبان می شود و خبرنگار تلاشی برای مطالعه منابع انگلیسی نمی کند بنابراین به زبان انگلیسی برای مردم جهان مطلبی تولید نمی شود و اینگونه خبرنگاران ایران که از واقعیت میدانی غزه مطلع هستند نمی توانند صدای مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند.
محمد خدادادی کارشناس سیاست خارجی ورسانه در گفت و گو با کائنات در خصوص ظرفیت بزرگ رسانه و فضای مجازی در حمایت از محور مقاومت و مردم مظلوم غزه گفت: رسانه می تواند انعکاس دهنده واقعیت تلخی باشد که درغزه توسط صهیونیست ها ایجاد شده است اما متاسفانه بزرگترین ضعف جریان رسانه ای ما در رسانه های شناسنامه دار، مجازی  و دولتی عدم مسلط بودن بر زبان و محدود بودن به داخل است.
وی در این باره خاطر نشان کرد: عدم تسط خبرنگاران و روزنامه نگاران ما به زبان انگلیسی موضوع بسیار تاثربرانگیزی است ضمن اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه حتی احساس نمی کنند نیازمند آموختن زبان انگلیسی هستند!
این کارشناس رسانه یادآور شد: عدم فراگیری زبان انگلیسی منجر  به عدم مطالعه جراید انگلیسی زبان می شود و خبرنگار تلاشی برای مطالعه منابع انگلیسی نمی کند بنابراین به زبان انگلیسی برای مردم جهان مطلبی تولید نمی شود و اینگونه خبرنگاران ایران که از واقعیت میدانی غزه مطلع هستند نمی توانند صدای مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند.
کارشناس و تحلیلگر رسانه و سیاست خارجی یادآور شد: رسانه های ما در درون جغرافیای ایران محکوم هستند. این رسانه ها در داخل بیشتر تکثیر می شوند در حالی که باید در خارج  تکثیر شوند؛ ضمن اینکه متاسفانه شبکه های اجتماعی داخلی نیز در این مسیر قرار دارند درحالی که باید محتوا سازی برای خارجی ها در دستور کار قرار داده شود چرا که این روند قدرت نرم ما را در منطقه و جهان افزایش می دهد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد دولتها دراین موضوع مهم دغدغه ای ندارند. آبه آن میزانی که رسانه های دولتی برای تولید اطلاعات به زبان فارسی سرمایه گذاری می کنند باید روی تولید محتوا برای سایر زبان ها مثل روسی، عربی، انگلیسی و چینی هم حساس باشند اما متاسفانه رسانه ها برای تولید مطلب با این زبان ها انگیزه ای ندارند یا انگیزه ها حداقلی است یعنی حجم پرسنلی که در بخش بین الملل کار می کنند رسانه هایی مثل ایرنا بسیار کم است.
محمد خدادادی کارشناس رسانه در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: تا زمانی که رسانه های ما به این مهم نرسند که باید به زبان های خارجی مسلط شوند قطعا در جنگ تمام عیار افکار عمومی بازنده هستیم و نمی توانیم دست بالا را داشته باشیم، چرا که دشمن در تولید محتوا به نفع خود و صهیونیست بسیار فعال است بنابراین برای نشان دادن واقعیت میدانی غزه و ظلمی که صهیونیست ها به مردم فلسطین روا داشته اند باید به دنبال اصلاحاتی اساسی در فضای رسانه ای و شبکه های مجازی کشور باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه