روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت - شماره 4579

زارعی در گفت و گو با کائنات مطرح شد

میزان خسارت ایران بر اسرائیل قابل کتمان نیست


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: اگر ضربات قابل توجهی به مواضع مورد نظر ایران در اسرائیل وارد نشده بود چرا آنها نیازمند زمان بیشتری برای بازسازی سیستم منهدم شده خود هستند پس این موضوع نشان می دهد اصابت ها درست بوده است.
سعدالله زارعی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص این موضوع که چرا رسانه های فارسی زبان معاند جمهوری اسلامی ایران از بی اهمیتی موضوع حملات موشکی ایران به مواضعی در اسرائیل بسیار سخن گفته و مدام بر این موضوع مانور می دهند گفت: در واقع چند دلیل برای نقض این گفته ها و آنچه رسانه های فارسی زبان که بلندگوهای کشورهای غربی و دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند وجود دارد که قابل بیان است از جمله اینکه   تصاویری که رسانه های غربی و اسرائیلی در همان ساعات اولیه از اصابت موشک ها و پهبادها پخش کردند در رسانه های بین المللی ثبت شده بنابراین نشان دهنده سخنان کذب آنهاست. وی در این باره بیان داشت: وقتی میزان خسارت ها و صدماتی که به مواضع مورد هدف در اسرائیل ثبت و ضبط شده است پس موضوعی نیست که کسی بتواند آن را از دید افکار عمومی مخفی کند ضمن اینکه اسرائیلی ها اعلام کردند یک هفته طول می کشد تا پایگاه هوایی نواتیم به فعالیت خود بازگردد. کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه تصریح نمود: اگر ضربات قابل توجهی به مواضع مورد نظر ایران در اسرائیل وارد نشده بود چرا آنها نیازمند زمان بیشتری برای بازسازی سیستم منهدم شده خود هستند پس این موضوع نشان می دهد اصابت ها درست بوده است.
سعدالله زارعی خاطر نشان کرد: در صورتی که حملات ایران به اسرائیل قابل اعتنا نیست و دستاوردی نداشته است این همه رفت و آمد و سفر خارجی سران غربی به اسرائیل و تشکیل مکرر جلسات در اسرائیل بی فایده است.در طی روزهای گذشته سران اسرائیلی بارها این موضوع را رسانه ای کرده اند که از ایران بابت حمله به صورت متقابل انتقام می گیریم؛اگر حملات ایران به اسرائیل دستاوردی نداشته اینک اسرائیل باید جشن می گرفت و یهودیان در خیابان های تل آویو در حال رقص و پایکوبی بودند.
کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه معتقد است: این صحبت ها بدین دلیل مطرح می شود تا سران اسرائیلی بتوانند زمان بیشتری برای بازسازی عملیات بسیار مخربی که علیه آنها صورت گرفته داشته باشند.
وی در انتهای بحث خاطر نشان شد: حمله نظامی ایران به اسرائیل نه تنها مواضع نظامی اسرائیل را در هم کوبید و نشان داد آنگونه که اعلام می شود اسرائیل در مباحث نظامی، قوی نیست، بلکه هیمنه نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در برابر تهاجم ایران فروریخت و این کشورها بیشتر از آنچه سخنان واقعی بزنند حرافی می کنند تا در پناه خرید زمان بتوانند مقداری از آلام خود را تسکین دهند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه