روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين - شماره 4578

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران خبر داد؛

زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند


 مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گردها در صورت تمایل، توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران مشغول به کار می‌شوند.
رضا محمدی در توضیح بیشتر اظهار کرد: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب؛ کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می‌شوند.
وی در مورد شرایط استخدام اظهار کرد: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند یا به دلایل مختلف کارتن‌خواب شده اند، در صورت تمایل می‌توانند به استخدام شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد حداقل حقوق ۱۱و نیم میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا ۱۳ و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.
بر اساس گزارش سایت شهر، محمدی با اشاره به اینکه با تأکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، جذب این افراد آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند؛ به طوری که تاکنون حدود ۷۰ نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان:
مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی
به مراجع قضایی معرفی شد
  مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: یک واحد مرغداری متخلف که اقدام به تخلیه ۱۷ گونی لاشه مرغ تلف شده در تالاب انزلی کرده بود شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.
حمزه عشوری روز گذشته با اشاره به معرفی مرغداری آلوده به مراجع قضایی، اظهار کرد: بر اساس گزارشی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا، کارشناسان و محیط‌بانان حفاظت محیط زیست گیلان به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی بلافاصله به منطقه عازم شدند.
وی افزود: پس از بررسی شواهد و مستندات و اخذ اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب، مرغداری متخلف را شناسایی و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد.  
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: این مرغداری  ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را به صورت مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده که در نهایت سر از تالاب انزلی در آورده بود.
عشوری تصریح کرد: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیط بانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و به‌صورت اصولی امحاء کردند.
وی خاطرنشان کرد: تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و با متخلفین به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اعضای شورای شهر تهران مطرح کردند؛
ضرورت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تهران
  اعضای شورای شهر تهران در پی ارائه گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران مسائلی همچون ضرورت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و ضرورت اهمیت نگهداشت فضای سبز شهر تهران را مورد تأکید قرار دادند.
مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه آنچنان که باید و شاید در ماه مبارک رمضان آماده سازی شهر انجام نشد، گفت: قسمت اعظم فضاهای تبلیغاتی شهر تهران به یک کار فرهنگی اختصاص یافته بود. این اقدام در محدوده بلوار کشاورز انجام شد و تبلیغات گسترده صورت گرفته بود و تناسبی با اقدام نداشت. از ظرفیت فضاهای تبلیغاتی برای معرفی دیگر اقدامات و ظرفیت‌های گردشگری استفاده نشده بود.
وی افزود: این فضاسازی توسط سازمان زیباسازی انجام شد؛ وظیفه سازمان زیباسازی اقدام به زیباسازی کالبدی شهر تهران است و دیگر وظایف به آنها سپرده شد و از وظیفه اصلی خود بازماندند. اقدامات باید توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت می گرفت؛ اما توسط سازمان زیباسازی انجام شد.
بابایی با بیان اینکه در حوزه نگهداشت فضای سبز وضعیت قابل قبول نیست، اظهار کرد: نگهداشت آنچنان که باید نیست؛ عرصه های چمن کاری در پارک ها دچار مشکل است و به آن رسیدگی نمی شود. وضعیت نگهداشت فضای سبز به ویژه چمن کاری در بوستان ها مورد غفلت قرار گرفته است.
در ادامه این جلسه حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر نیز با بیان اینکه اگر گزارش در مورد نوروز است امروز ۲۸ فروردین ماه است، اظهار کرد: چند بار دوستان در انتظار بودند که گزارش را ارائه دهند؛ اما فرصت نشد. در اسفند ماه برای موضوع بودجه فرصتی نبود که گزارش اقدامات ارائه شود. اینکه امروز بگوییم کجای شهر تزئین شد یا خیر؟ نیاز به برگزاری جلسه ای کارشناسی دارد.
وی با بیان اینکه معاون خدمات شهری مبادی آداب بوده و همواره تذکرات را پاسخگو بوده است و جای تقدیر دارد، گفت: دو تن از مدیران کل با تشخیص جابجا شدند و از آقای شهرابی و بنی حسن تقدیر می کنیم و امیدواریم شهرداری قدر نیروهای خود را بداند و از این افراد در سنگر دیگری به کار گرفته شوند.
مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا نیز با تأکید بر اینکه سگ‌های بی صاحب یکی از مشکلاتی است که شهروندان با ما مطرح کردند، اظهار کرد: نقص در جمع آوری این سگ‌ها مشاهده می شود و نکته بسیار مهمی است. شخصی این موضوع را به ما گفت که نمی توانند به فروشگاه ها و یا مساجد در ساعات ابتدایی صبح مراجعه کنند، چراکه بعضاً با تردد دسته جمعی سگ ها مواجه می شوند.
وی افزود: این برخورد به این معنی نیست که حقوق حیوانات را نادیده بگیریم. تردد دسته جمعی سگ‌ها در برخی مناطق و محلات به یک معضل تبدیل شده است. در برخی نقاط کشور این حیوانات به شهروندان آسیب زدند و هرچند در تهران چنین چیزی مشاهده نشده اما به هرشکل اکوسیستم را به هم ریخته و باید یک کار عملیاتی برای آن انجام شود.

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد؛
افزایش مبلغ جریمه‌ها هنوز ابلاغ نشده است
  رئیس پلیس راهور فراجا از پیگیری برای اجرایی شدن اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی در سال‌جاری خبر داد.
سردار سید تیمور حسینی درباره میزان افزایش جرائم رانندگی در سال جدید گفت: نرخ جدید جریمه‌ها هنوز به ما ابلاغ نشده است و ما منتظریم نرخ جریمه‌ها از طرف هیات دولت به پلیس راهور اعلام شود. اما در کل می‌توانم بگویم که جریمه‌های مربوط به تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش پیدا می‌کند و البته این افزایش پنج برابری مربوط به تمام تخلفات نیست و همانطور که گفتم در مورد تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش مبلغ را خواهیم داشت.
حسینی ادامه داد: بیشترین میزان جرائم مربوط به رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد روان‌گردان است. توقیف خودرو، شش ماه ضبط گواهینامه و نمره منفی و معرفی به مراجع قضایی از جرائم این مورد تخلف در نظر گرفته شده است.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده و از ابتدای سال ۱۳۹۰ به اجرا گذاشته شد است، گفت: در همین قانون پیش‌بینی شده که پلیس می‌تواند هر سه سال یک بار پیشنهاد افزایش جریمه‌ها را با توجه به نرخ تورم داشته باشد و این پیشنهاد باید در هیات دولت مطرح شود. البته قانون‌گذار فقط راجع به نرخ جریمه مجوز را صادر کرده و نمره منفی و مدت زمان توقیف و سایر مجازات های مکمل و جایگزین به شکل ثابت باقی می‌ماند.
وی درباره پیامک ارسالی از تخلفات برای رانندگان نیز گفت:‌ ما تاکید داریم که حتما و به محض ارتکاب تخلف پیامکی برای متخلف ارسال شد. در متن پیامک اولیه ذکر شده تخلف انجام شده اما در حال بررسی است  و پیامک دوم بعد از تایید ارسال می‌شود که شناسه پرداخت در آن وجود دارد معمولا در پیامک دوم خطایی نداریم. از این رو اگر شهروندان پیامکی دریافت کردند که حاوی شناسه پرداخت نبود، نگران نباشند.
حسینی افزود: درصد خطای پیامک دوم بسیار پایین است. عمده خطاها در مورد پیامک‌های اولیه است، اما در هر صورت اگر فردی با بررسی سوابق تخلفات خود متوجه شد که برخی از خطاهای ذکر شده را مرتکب نشده باید اعتراض خود را در واحدهای رسیدگی دنبال کند.
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور امکان اعتراض به جریمه وجود دارد. ما در سال ۱۴۰۳ موضوع رسیدگی غیر حضوری اینترنتی را خواهیم داشت که مردم می‌توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند و بعد از مطابقت اگر به نتیجه برسیم که ادعای فرد درست است جریمه حذف و پاک خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه