روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۱۸ فروردين - شماره 4570

سرمقاله

مردم همیشه پای کارند


  عبدالله جاویدی- مردم با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دادند که همواره پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. مردم با حضور چشمگیر خود نشان دادند با وجود همه مشکلات همواره به دستورات مقام معظم رهبری و ولی خود لبیک می‌گویند. با گذشت بیش از 45 سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌‌‌ساز و تعیین‌‌‌کننده حضرت امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌‌‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود  بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.
تحقیر شدن رژیم صهیونیستی، خوی وحشیانه‌تری از او را نشان داد و هزاران کودک و زن و مردم عادی را با کمک ها و تجهیزات اهدایی آمریکا به خاک و خون کشاند. متاسفانه در این نسل‌کشی، دولت‌های اروپایی و عربی سکوتی مرگبار پیشه کرده اند، اما مردم و آحاد ملت‌های جهان، از مظلومان فلسطینی در غزه حمایت می کنند و به توفیق الهی و هماهنگی قابل توجه میان گروه‌های مقاومت منطقه، تحقق وعده صادق امامین انقلاب اسلامی در نابودی صهیونیست‌ها و آزادی ملت فلسطین و مسجد الاقصی نزدیک بوده و به زودی مستضعفان جهان شاهد جشن پیروزی مقاومت اسلامی خواهند بود.
تدوام 75 سال ظلم، خشونت، ترور و تجاوز علیه ملت مظلوم فلسطین و حمله به مساجد، کلیساها، مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن دیپلماتیک در برابر سکوت شرم‌آور دولت‍های مدعی حقوق بشر نشان می‌دهد رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ اصلی از اصول انسانی، اخلاقی و حقوقی پایبند نیست، بنابراین تنها راه‌حل مسئله فلسطین مقاومت و مبارزه تا نابودی این رژیم است.
اقدام بزدلانه و تروریستی صهیونیست‌ها در تجاوز خارج از عرف و قوانین بین‌المللی از جمله هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن چند تن از دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی کشورمان، نشان از استیصال، زوال و سرشکستگی دشمن داشته و بی‌شک برای این جنایت وحشیانه هزینه های سنگین تری را خواهند پرداخت. روز جهانی قدس و حضور پرشکوه مردمی مایه اتحاد و همبستگی در امت اسلامی و سایر ملت ها بوده و قاطعیت حذف اسرائیل از جغرافیای منطقه را نشان می دهد.
اصول و قوانین نظام و انقلاب اسلامی، ناشی از آموزه های دین مبین اسلام است؛ لذا از بدو شکل گیری تاکنون، اهداف خود را منحصر به برپایی حکومت اسلامی در ایران نکرده است؛ بلکه خود را موظف به آزادی و بیداری سایر ملل مظلوم جهان و حمایت از حقوق آنان می داند. براساس تحقق عملی حاکمیت ملی، دولت به نمایندگی از تمام افراد مردم، موظف به ایفای «تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان» است. به همین جهت، ضمن آن که «موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد.» در اعمال سیاست خارجی «دفاع از همه مسلمانان» را باید وجهه همت خود سازد.
بر این اساس جمهوری اسلامی ایران تاکنون، حمایت های بی دریغ مادی و معنوی خود را در ـ حد امکانات و شرایط بین المللی ـ از ملت های مظلوم به عمل آورده است (مانند حمایت از مردم ستمدیده آفریقای جنوبی، مسلمانان بوسنی ـ هرزگوین، افغانستان، قفقاز، لبنان و فلسطین و. ..).
همچنین از آن جا که مشکل اسرائیل مربوط به همه جهان اسلام است و تمامی مسلمانان مورد تهدید هستند، نجات ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل و طرد و نابودی اسرائیل، پیوسته مورد اهتمام مسئولان، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این جهت، تدابیر قانونی و انواع حمایت های مالی، معنوی، تبلیغاتی و... صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه