روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۷ اسفند - شماره 4567

نماینده حماس در تهران:

نتانیاهو به دنبال آتش‌بس نیست


  نماینده حماس در تهران معتقد است که تفکرات دولت راست‌گرا و افراطی نتانیاهو و وزرای کابینه او نمی‌گذارد که به سراغ مذاکره بروند.
«خالد قدومی» در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی بیداری اسلامی می گوید: شرایطی که ما برای آتش بس داریم، شرایطی کاملا منطقی است و دیگران نیز این را تایید می کنند که شرایط حماس یک شرایط کاملا منطقی بوده و بدون این شرایط یعنی توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به صورت کامل از غزه، رفع محاصره از غزه و ورود کمک های انسانی، نمی شود به سمت مذاکره برای رسیدن به آتش بس رفت.
وی در خصوص ارزیابی دلایل احداث بندر جدید غزه توسط آمریکا به بهانه کمک رسانی گفت: در مورد طرح آمریکا برای راه اندازی بندر غزه باید بگویم که رساندن کمک های انسانی از راه هوایی یا دریایی که در مورد آن این روزها شنیده ایم که حتی دو کشتی آماده در راه غزه برای ارسال کمک های بشردوستانه هستند، اگر بخواهیم این را با روش کمک رسانی از طریق کامیون و زمینی که از گذرگاه رفح انجام می شود، مقایسه کنیم، انجام این کمک ها از راه زمینی نسبت به راه دریایی و هوایی چهار برابر خواهد بود و شما البته خوب می دانید که هدف از این کار ذلت و ذلیل کردن مردم عزیز و بی دفاع ما در غزه است.
قدومی افزود: ما شاهد این بودیم که چطور به مردمی که برای دریافت کمک های غذایی تجمع کرده بودند، حمله شد و آنها را به شهادت رساندند و اسرائیل مرتکب جنایات جنگی و شهید کردن مردم بی دفاع شد و چندین بار این اتفاق افتاد.
ظوی ادامه داد: آمریکا می تواند با توقف حمایت ها و فشار سیاسی به رژیم صهیونیستی رویه را تغییر دهد اما تا به امروز نتوانسته و نخواسته که فشاری دیپلماتیک علیه رژیم صهیونیستی وارد کند. آمریکا باید حمایت های مالی و تسلیحاتی این رژیم را متوقف کند و حتی در کنگره آمریکا هم می گویند که دولت بایدن باید این کمک ها به اسرائیل را متوقف کند و به نظر بنده این یک بهانه و دروغ از طرف آمریکا است تا چهره سیاسی خود را در نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری کمی بهتر نشان دهد.
قدومی در مورد اینکه چرا توافق آتش بس تاکنون به نتیجه نرسیده است، توضیح داد: در مورد طرح آتش بس باید گفت که دو مساله مهم وجود دارد که به نظر بنده دلیل اصلی نرسیدن به توافق است. اول مساله روش تفکر دولت راست‌گرا و افراط‌گرای نتانیاهو و وزرای کابینه است که با این روش تفکر نمی تواند به سراغ مذاکره برود و تا به امروز نتانیاهو و همین طرز فکر دلیل اصلی عدم انجام آتش بس شده است. مساله دوم تزویر و دورویی آمریکاست. اگر آمریکا واقعا خواهان رسیدن به توافق آتش بس است پس چرا تا به امروز به حمایت های نظامی و مالی از این رژیم ادامه داده است و چرا اقدامی عملی، لازم و محکم مانند محاصره اسرائیل از لحاظ دیپلماسی و اعمال تحریم علیه این رژیم را انجام نمی دهند. شرایطی که ما برای آتش بس داریم شرایطی کاملا منطقی است و دیگران نیز این را تایید می کنند. لذا به نظر بنده امروز مسئولیت نرسیدن به توافق فقط و فقط به دلیل روش فکری نتانیاهو و حمایت های آمریکا از این رژیم است.
نماینده حماس در خصوص انتظارات مردم و مقاومت فلسطین از امت اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت، مردم ما امسال را با شرایط بسیار سختی آغاز کردند که حتی دسترسی به آب آشامیدنی هم ندارند به ویژه در مناطق شمالی غزه. وضعیت کنونی بسیار سخت و سنگین است و کودکان و زنان در رنج هستند، ولی به یاری خداوند بزرگ و همت و ایستادگی ملت ما و مقاومت، دشمن امروز خسته و مستاصل شده و مقاومت ما امروز به کل مسلمانان این پیام را دارد که در ماه رمضان به فکر مردم فلسطین باشند چرا که این مردم شجاع و بزرگ تا به امروز ایستادگی کرده اند و ثابت قدم و برقرار هستند و در میدان، حامی مقاومت بوده و خواهند ایستاد و این بی سابقه است و ضروری است به یاری و کمک این امت اسلام و پیامبر (ص) و مردم مظلوم غزه بیایند.
قدومی ادامه داد: باید به این مطلب مهم اشاره کرد که کمک های انسان دوستانه تا به امروز که به طور طبیعی و طبق قوانین بین المللی باید بدون هیچ تفاهم و مذاکره ای به دست مردم برسد و گذرگاه های مرزی باز شود، اتفاق نیافتاده است.
مردم جهان خارج از هر دین و مذهب و عقیده ای و به دلیل انسانیت باید صدای خود را به گوش جهانیان در کمک به مردم فلسطین برسانند و با یکدیگر هم صدا و متحد شوند و دشمنان بدانند که امت اسلام در برابر این دشمن خون خوار که تا به امروز دست از نسل کشی و کشتار برنداشته در کنار یکدیگر هستند و باید از طرف امت اسلامی اقدامی محکم و انسانی برای کمک به مردم مظلوم غزه انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه