روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ شنبه ۱ آبان - شماره 4002

رضایت بالای مردم ایران از دولت رئیسی؛

نظرسنجی گالوپ و بهت غربی‌ها

 حالا غربی ها و غرب زده ها بهت زده شده اند.گالوپ و دانشگاه مریلند در تازه ترین نظرسنجی های خود از محبوبیت روزافزون رئیسی پرده بر می دارند.تارنمای گالوپ اعلام کرد که طبق نتایج آخرین نظرسنجی ها، ۷۲درصد از مردم ایران از عملکرد دولت ابراهیم رییسی رضایت دارند و آن را تایید می‌کنند.
چند هفته پس از ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی ، نظرسنجی های گالوپ در ایران نشان داد که رئیسی از حمایت مردم ایران برخوردار بوده که بیشتر از سلف خود، حسن روحانی است. مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن رئیسی در ماه اوت، ۷۲ درصد از ایرانیان از کاری که وی انجام می داد ابراز رضایت کردند.
این آخرین داده ها از نظرسنجی گالوپ که ۲۴ تا ۳۱ آگوست (دوم تا نهم شهریور) انجام شد، سه هفته پس از روی کار آمدن رئیسی به دست می آید. رئیسی در غرب به عنوان یک روحانی محافظه کار شناخته می شود و در مقابل روحانی که به عنوان شخصیتی معتدل تلقی می شد که به طور بالقوه به دنبال اصلاحات بود. علیرغم مشخص شدن شخصیت معتدل و میانه روی روحانی، وی در دوران ریاست جمهوری خود در هیچ یک از نظرسنجی های گالوپ تأیید شغل در سطح اکثریت را به خود اختصاص نداد.
در آخرین نظرسنجی گالوپ در دوران روحانی که نوامبر ۲۰۲۰ انجام شده تنها ۳۲ درصد از ایرانیان از عملکرد او ابراز رضایت کردند.
واکسیناسیون گسترده کرونا یکی از دلایل افزایش رضایت ایرانی‌ها از عملکرد رئیس‌جمهور جدید ایران عنوان شده است.
نتایج نظرسنجی گالوپ با نظرسنجی دیگری که به تازگی دانشگاه مریلند و مرکز افکارسنجی ایران‌پل انجام داده‌اند مطابقت و همسویی قابل توجهی دارد.
در آن نظرسنجی که که روز دوشنبه منتشر شد این نتیجه به دست آمده  که مردم ایران علاوه بر نگاه خوش‌بینانه به دولت رئیسی از ایالات متحده رویگردان شده‌اند و به سیاست جدید جمهوری اسلامی ایران در نگاه به شرق نگاه مثبتی دارند.
این نظرسنجی در بازه زمانی ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر از طریق تلفن و اینترنت انجام شده و نشان می‌دهد حمایت مردمی از توافق هسته‌ای برجام به شدت کاهش یافته است.
در نظرسنجی دانشگاه مریلند ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نظرشان نسبت به رئیس‌جمهور جدید تاحدی مطلوب (۳۳ درصد) یا بسیار مطلوب (۴۵ درصد) است.
این عملکرد به معنی بهبود ۵۰ درصدی وضعیت رئیسی نسبت به ماه مه ۲۰۱۷ است، زمانی که او در انتخابات مغلوب حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران شد. در همان نظرسنجی، ۶۰ درصد گفته بودند به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که برای برجام مذاکره کرد نظر مطلوبی دارند.
در نظرسنجی جدید دانشگاه مریلند نتایج برعکس شده و محبوبیت روحانی به تنها ۲۰ درصد سقوط کرده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه