روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۸ مهر - شماره 4001

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی:

۷۲ میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در استان مرکزی توزیع شد

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی گفت: ۷۲ میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی امسال از سوی این شرکت در نقاط مختلف استان توزیع و مصرف شد.
به گزارش کائنات، «سعید جمشیدی» افزود: توزیع این میزان سوخت سی‌ان‌جی در استان مرکزی صرفه‌جویی ۷۲ میلیون لیتری بنزین را در پی داشته است که اقدام ارزشمندی در راستای  حفظ منافع ملی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه سه هزار خودروی عمومی این استان امسال با ثبت در سامانه متقاضیان به‌ صورت رایگان گازسوز شد، ادامه داد: طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی (وانت، تاکسی، نیسان و کامیونت) با هدف مدیریت مصرف بهینه و تلاش در حفظ محیط زیست در این استان از خرداد ماه پارسال کلید خورد که تا کنون سه هزار خودرو در استان گازسوز شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی اظهار داشت: مراحل ثبت‌نام و اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خوردروهای عمومی استان مرکزی در تمامی مقاطع رایگان است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه gcr.niopdc.ir  نسبت به این امر اقدام کنند.
جمشیدی اضافه کرد: بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور برای دوگانه سوز کردن یک میلیون و ۶۴۰ هزار خودرو پیش‌بینی شده و برای هیچ استانی سهمیه مشخص نشده و اولویت با متقاضیانی است که زودتر در سامانه ثبت نام کنند.  
وی با بیان اینکه چهار مرکز در استان برای گازسوز کردن خودروهای عمومی این استان تجهیز شده‌اند، گفت: به‌طور متوسط گازسوز کردن هر خودرو حدود ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دارد که از منابع طرح پرداخت می‌شود.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی گفت: متقاضیان با وارد شدن در سامانه و ثبت شماره ملی و تلفن همراه خود در نوبت قرار می‌گیرند و براساس آدرس و محل زندگی مالکان خودرو درخواست آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اجرای طرح تأمین مالی طرح های صنعتی نیمه تمام  بزرگ در استان بوشهر با همکاری سازمان  بورس
 بوشهر- رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهرگفت: تأمین مالی طرح های صنعتی نیمه تمام  بزرگ از طریق شرکت پروژه (سهامی عام) با همکاری سازمان  بورس و  اوراق بهادارقابل تامین است.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر، سید حسین حسینی افزود: با توجه به برنامه‌های وزارت متبوع در سال 1400 مبنی بر استفاده از ظرفیت‌ بازار سرمایه و ابزارهای نوین برای تأمین مالی پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرای حوزه  صمت ، به همین منظور و برای تنوع‌بخشی به راه‌های تأمین مالی برای تکمیل و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، در تعامل نزدیک با سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل عرضه عمومی شرکت سهامی عام پروژه تصویب و ابلاغ گردیده است .
حسینی عنوان کرد: درهمین خصوص فرصت مناسبی برای تأمین منابع مورد نیاز پروژه‏‌هایی که حداقل با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد هستند را فراهم آورده که درصورت تأیید توجیه‌پذیری طرح‌ها توسط سازمان بورس، امکان صدور مجوز و پذیره‌نویسی عمومی آنها وجود خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده وزارت  صمت با شرکت فرابورس به منظور تسریع در تأمین مالی  پروژه های دارای اولویت وزارت  صمت ، متقاضیان در استان بوشهر که تمایل به استفاده از این ابزار را دارند می توانند حداکثر تا تاریخ 30/7/1400  پروژه های خود را به این سازمان اعلام نمایند.
 
هرچه خدمت کنیم نمی توانیم حق خانواده شهدا و ایثارگران را ادا کنیم
  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در دیدار با رئیس و کارکنان بانک دی شعبه قم گفت: هرچه در خصوص شهدا و خانواده معظم شهدا و ایثارگران بگوییم و هرچه به ایشان خدمت کنیم نمی توانیم حق ایشان را ادا نماییم.
به گزارش کائنات به نقل از ایثار واحد استان قم، حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران قدردانی، تکریم از ایثار، گذشت و صبر این عزیزان و ترویج این ارزشها در جامعه است.
وی ادامه داد: خدمت خالصانه، صادقانه، همراه با حسن خلق خدمتی شایسته خانواده معظم شهدا و ایثارگران است و مرضی رضای خداوند متعال خواهد بود.
حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد: امید است بتوانیم خدمت گزار و قدردان این جانفشانی ها باشیم و یاد و راه شهدا را زنده نگه داریم. خدمت به خانواده شهدا با اجر عظیم و با حساسیت و خلوص نیت باید دنبال شود.
رییس بانک دی شعبه استان قم نیز در این دیدار گفت: بانک دی  در راستای خدمت به  ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا اقدام به ارائه خدمات با حذف بروکراسی و تسهیل و سرعت در  انجام امور این عزیزان نموده است .
سیف اله اکبری افزود: در همین راستا سال ۹۹، ۱۳۵۰ فقره تسهیلات و در ۶ ماهه اول امسال ۵۰۰ فقره تسهیلات به جامعه  معزز ایثارگر ارایه شده است.  

معاون خدمات شهری شهرداری قدس خبر داد:
جمع‌آوری ۱۰۳ تُن نخاله‌ از سطح معابر و اراضی شهرقدس در هفته گذشته
 شهرستان قدس-شهلا میرمبک- معاون خدمات شهری شهرداری قدس با بیان اینکه عملیات گسترده نخاله‌برداری با استفاده از تجهیزات لجستیکی سازمان مدیریت پسماند شهرداری از سطح معابر و اراضی شهرقدس با هدف حفظ و بهبود نظافت عمومی شهر به شکل مستمر اجرایی می‌شود، از جمع‌آوری ۱۰۳ تن نخاله از سطح معابر و اراضی خالی در هفته گذشته خبر داد.
به گزارش کائنات، رضا حیدری گفت: تخلیه نخاله‌‌های ساختمانی در معابر، حاشیه خیابان‌‌ها و اراضی خالی سطح شهر یکی از معضلاتی است که مدیریت شهری همواره با آن مواجه است و باعث ایجاد اختلال در عبور و مرور شهروندان، افت شاخص بهداشت و نظافت عمومی و آسیب به سیما و منظر شهری می‌شود.
وی تصریح کرد: در کنار راهکارهای قانونی برای برخورد با مسببان این مشکل، شهرداری قدس با استفاده از تجهیزات لجستیکی سازمان مدیریت پسماند، به منظور رفاه ارتقای سطح بهداشتی و جلوه بصری شهری و رفع مشکلات مذکور به صورت مستمر اقدام به جمع‌آوری و انتقال نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و اراضی بایر سطح شهرقدس می‌کند.
حیدری افزود: در همین راستا، شهرداری قدس هفته گذشته اقدام به جمع‌آوری و انتقال ۱۰۳ تن نخاله‌ در قالب ۲۴ سرویس از سطح معابر و اراضی شهر کرده که از مقادیر فوق ۶۶ تُن نخاله، توسط منطقه یک، ۳۵ تُن نخاله توسط منطقه ۲ و مقدار ۲ تُن نخاله توسط منطقه ۳ شهرداری قدس جمع‌آوری گردیده است.
معاون خدمات شهری شهرداری قدس خاطرنشان کرد: با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هرگونه تخلیه و رهاسازی پسماند و نخاله در سطح فضای شهری ممنوع بوده و برخورد با این موضوع در راستای کاهش آن، نیازمند کمک و همیاری تمامی شهروندان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان :
حجم گاز دریافتی استان در 6 ماهه سال جاری افزون بریک میلیارد و 616 میلیون متر مكعب
 علی طالبی با بیان خبرفوق از دریافت نزدیک به یک میلیارد 616 میلیون و 800 هزار مترمكعب گازدر سال 1400  دراستان گلستان در طول مدت  6 ماهه ابتدای سال خبرداد.وی افزود:این میزان مربوط به بخشهای مختلف گازرسانی اعم ازبخش خانگی،تجاری، صنعتی،نیروگاه ،کارخانه سیمان و جایگاههای CNG می باشد كه از ابتدای فروردین لغایت  پایان شهریور ماه دریافت و به مصرف رسیده است.طالبی ادامه داد:از این میزان مصرف  حدود 909 میلیون مترمکعب که 56 درصد را شامل می شود مربوط به نیروگاهها،حدود 50 میلیون مترمکعب مربوط به کارخانه سیمان ، 121 میلیون متر مکعب برای جایگاههای  CNG و 536 میلون متر مکعب نیزاختصاص به بخشهای خانگی و تجاری دارد.  وی  تصریح كرد:درهمین راستا درمدت زمان مشابه سال گذشته حجم گازدریافتی استان در بخشهای مختلف مصرف،نزدیک به یک میلیارد و 438  میلیون متر مکعب بوده است .   این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت مصرف گاز بویژه در ایام سرد سال بخش خانگی می باشد .ازداشت:برابربخشنامه دولت و همچنین اطلاع رسانی های انجام شده،کلیه واحدهای صنعتی،تجاری و اداری استان باید مجهز به سوخت دوم باشند تادر صورت لزوم از سوخت جایگزین استفاده نمایند.مدیرعامل شرکت گازاستان گلستان با اشاره به شروع فصل سرد سال از همه مشترکین گاز درخواست کرد تا با صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز، ضمن کاهش هزینه های خانوار، شرایط را برای توزیع پایدار و مطمئن گاز در فصل زمستان برای تمام نقاط استان فراهم کنند

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه