روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۷ مهر - شماره 4000

گذر از هفت خان ؛ رستم پای کار ساخت 4 میلیون مسکن ایستاده است

 اشتباه رستم قاسمی در مجلس همچنان گریبانگیر اوست، حالا پای رئیس جمهوری هم به میان کشیده شده است. چه بسا همین اشتباه قاسمی، حکایت از فرجامی خوب یا بد در وزارت راه و شهرسازی برای او باشد. اهالی نقد و نظر می گویند نکند هنوز دل رستم با وزارت نفت است و برای همین هم ریسک ساخت یک میلیون مسکن در سال افزوده شده است! برخی پا را در شبکه های اجتماعی فراتر نهاده و به شوخی می گویند:» رستم از شاهنامه می رود.» حکایت تند و گزنده ای است از اولین خروجی از کابینه. اما وعده ساخت مسکن آیا عملی می شود؟
او دیروز آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که در هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد. چرا که همه می دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد. بنابراین از ابتدا این مسئله را اعلام کردیم که در وهله نخست باید تا حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع کنیم و هم اکنون عملیات اجرایی آن نیز در شرف آغاز شدن است.
او به شرح جزئیات برنامه هایش پرداخت و معلوم شد که هم رغبت به کار دارد، هم برنامه دارد و هم از انتخابهایش دفاع می کند. منابع مالی برای ساخت مسکن پیش‌بینی شده است و براساس که در قانون آمده تا سقف ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا خواهد کرد و برای اینکه بتوانیم تسهیلات مناسبی را در این زمینه تعیین و پرداخت کنیم پیشنهاداتی به شورای پول و اعتبار داده‌ایم که شنبه هفته آینده به تصویب خواهد رسید. با اینهمه بازخوانی ماجرای اشتباه وزیر، خالی از لطف نیست.
1- اشتباه لفظی رستم قاسمی در نام بردن از وزارت نفت به جای راه و شهرسازی به خنده نمایندگان و شوخی گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی منجر شد.وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که در دولت سابق محمود احمدی‌نژاد سکان‌دار وزارت نفت بود، در جریان بررسی صلاحیت‌اش پشت تریبون ایستاد و گفت:”ده فرمان را نوشته‌ام که در اولین روز حضورم در وزارت نفت آنها را در دستورکار قرار می‌دهم”.
برخی در تفسیر این اشتباه می‌گویند شاید آقای قاسمی ترجیح می‌داد که باز هم به جای وزارت راه و شهرسازی مسئولیت وزارت نفت را بر عهده بگیرد.
کاربران نیز با این موضوع شوخی کرده و او را در شبکه‌های اجتماعی دست انداخته‌اند.در جریان بررسی صلاحیت رستم قاسمی هیچ نماینده مخالفی ثبت نام نکرد، در نتیجه صحبت نمایندگان موافق نیز لغو شد و او بدون هیچ چالشی پشت تریبون قرار گرفت.
2- عزت الله ضرغامی، وزیر گردشگری در جلسه این وزارتخانه با اشتباه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد در مجلس شوخی کرد و دست آخرش گفت آقای رستم قاسمی به داد من رسید.
3- شوخی رئیس جمهور با اشتباه لفظی خودش! ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس بعد از اینکه معاون اول خودش را معاون اول قوه قضاییه نامید، اشتباهش را با اشتباه لفظی رستم قاسمی در جلسه رای اعتماد مقایسه کرد.
4 -بعد از آن اشتباه بود که رستم قاسمی برای تلطیف موضوع با اعلام اینکه من محافظان را به سختی از خودم دور می‌کنم، گفت: چند روز قبل ماشین من بین مسیر خراب شد و با یکی از همکاران بدون محافظ تاکسی گرفتم و به مقصد رفتم.وزیر راه و شهرسازی در مورد شوخی برخی رسانه‌ها با اشتباه لفظی‌اش در مجلس هم گفت: واکنشی نداشتم و ساده پذیرفتم، اشتباهی لفظی بود که به جای ۱۰ اقدام مؤثر وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت بیان شد.
5- دیروز هم وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اینکه گفته می‌شود شما برای انتخاب معاونین و مدیران‌تان در وزارت راه و شهرسازی تحت فشار هستید و پیشنهادات بسیاری به شما می‌دهند، گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد چرا که همیشه خودم برای انتخاب مدیرانم تصمیم می‌گیرم و کسی نمی‌تواند به من فشار بیاورد.
6- پیشتر در انتخاب سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه‌وشهرسازی برخی رسانه ها و کانالهای خبری جوسازی کرده بودند که یک فرد بی سابقه این مسئولیت را پذیرفته است اما امین کیانی سابقه تهیه کنندگی برنامه زنده تلویزیونی حذف واضافه، مشاور باشگاه رادیویی صداوسیما، مدیرمسئولی هفته نامه سیاست اسلامی، سردبیر پایگاه خبری-تحلیلی ۵۹۸، موسس و سردبیر ماهنامه تحلیلی-گفتمانی ۵۷ سازمان بسیج دانشجویی کشور ؛ مشاور رسانه‌ای قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و .... را در کارنامه خود دارد.
7-  وزیر چه دلش با وزارت نفت باشد چه با وزارت شهرسازی، خود را مقید به انجام تکالیفی کرده است که متعهد شده، بنابراین با تمام شوخی ها و اشتباهات لپی و حملات رسانه ای ، برای او آرزوی موفقیت می کنیم تا از هفت خان حوادث به راحتی گذر کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه