روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۰ شنبه ۲۴ مهر - شماره 3997

رئیس سازمان سینمایی:

باید استانداردسازی به سینمای ایران برگردد

رئیس سازمان سینمایی در برنامه «شهر فرنگ» پیرامون آینده سازمان سینمایی و همچنین راهکارهای این سازمان برای برون رفت از مشکلات توضیحاتی را ارائه داد.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی شامگاه پنجشنبه ۲۲ مهرماه در برنامه «شهر فرنگ» پیرامون آینده سازمان سینمایی و همچنین راهکارهای این سازمان برای برون رفت از مشکلات توضیحاتی را ارائه داد.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه احیای شورای عالی سینما یک ضرورت بود، گفت: اگر می خواهیم سینما در آینده پیشرفت کند و مشکلات قانونگذاری در حوزه سینما نداشته باشیم باید برای احیای شورای عالی سینما اقدام می کردیم. در دوره آقای شمقدری زمانیک ه سازمان سینمایی شکل گرفت ایشان تصمیم گرفتند با حمایت شخص رئیس جمهور وقت، شورای عالی سینما ایجاد شود اما درحدود ۱۰ سال این شورا تعطیل شد.
خزاعی با اشاره به اینکه در بسیاری از نقدها پرسیده بودند «آیا در شورای عالی سینما تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد؟»، افزود: وقتی این موضوع با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و ایشان در جلسه هیات دولت با آقای رئیس جمهور مطرح کردند به شدت استقبال شد و این نشان می دهد که دولت سیزدهم و شخص اول قوه مجریه جناب آقای رئیسی اهتمام ویژه ای به جریان سینما دارند و همچنین شناخت بسیار خوبی از تاثیرگذاری سینما در دیپلماسی فرهنگی و مشکلات داخلی دارند که تصمیم می گیرند تا شورای عالی سینما سریع تر احیا شود.
وی عنوان کرد: با وجود همه مشکلات این موضوع را در دستور کار قرار دادند و گفتند در آذر ماه اولین جلسه شورای عالی سینما را داشته باشیم. این شورا کمک خواهد کرد تا ما به برنامه هایی که در آینده مد نظرمان است، برسیم.
رئیس سازمان سینمایی گفت: یک سری قوانین داریم که اگر می خواستیم این قوانین را برای اعتلای سینمای ایران در حوزه دیپلماسی، بین الملل و داخلی از طریق مکانیزم معمول اداری جلو ببریم، شاید هر قانون ۴ سال طول می کشید. وقتی شورای عالی سینما، در عالی ترین سطح شکل می گیرد و قبل از آن کمیسیون های تخصصی در سازمان سینمایی، چالش ها و معضلات سینمای ایران و مباحث راهبردی را که باعث پیشرفت سینمای ایران می شوند استخراج می کنند و آنها در شورای عالی سینما مطرح خواهد شد، مسیر برای حل اساسی تر مشکلات هموارتر است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه