روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ شنبه ۲۴ مهر - شماره 3997

تخصیص بسته ۵۰۰ میلیارد تومانی به هنرمندان سراسر کشور

افزایش تعداد واحدهای مسکن اصحاب رسانه به ۲۴ هزار واحد

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کارت هنرمندان از روز شنبه صادر خواهد شد، گفت: رئیس‌جمهور در آغاز فعالیتشان برای حوزه هنرمندان یک بسته ۵۰۰ میلیارد تومانی اختصاص داد که شامل هنرمندان تمام نقاط کشور می‌شود.
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنج‌شنبه، ۲۲ مهرماه در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت و دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: به یاری خدا در روز شنبه کارت هنرمندان صادر خواهد شد.
وی افزود: رئیس‌جمهور در آغاز کارشان برای حوزه هنرمندان یک بسته ۵۰۰ میلیارد تومانی تخصیص دادند که این شامل همه هنرمندان در تمام نقاط کشور می‌شود و سازمان برنامه و بودجه این کار را به سرانجام رساندند.
اسماعیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضورش در مراسم یادروز حافظ، گفت: یکی از درخواست‌های حافظ پژوهان احداث مرکز حافظ شناسی بوده است که از سوی رئیس‌جمهور قول داده‌ام تا این مرکز که ۲ هزار متر زمین هم بدان اختصاص پیدا کرده است، احداث شود و حدود ۲۵ میلیارد تومان برآورد بودجه آن شده است.
وزیر ارشاد یکی دیگر از اقداماتی که در این سفر دنبال کرده است را بحث تکمیل تالار مرکزی شیراز برشمرد و افزود: این مرکز ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که معاون اول رئیس جمهور این مبلغ را قبل از سفر به شیراز اختصاص دادند و بنا شده است تا سال ۱۴۰۳  یعنی در طول سه سال این تالار به اتمام رسد.
وی به بازدیدهای خویش در طول این سفر از شهرستان‌های پاسارگاد، مرودشت، ارسنجان و شیراز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل پاسارگاد بحث موزه آرامگاه منسوب به کوروش است و این مورد ۵۰ سال است که در حال احداث است و هنوز شاید ۳۰ درصد پیشرفت پروژه نداشته است یعنی از سال ۴۹ مطالعات آن و از سال ۵۹ کار عمرانی آن آغاز شده است لذا باید این مشکل را بعد از ۵۱ سال در طول ۴ سال فعالیت خویش حل کنیم. زیرا این موزه که قرار بوده تاریخی برای هنر شیراز باشد، خود تبدیل به یک موزه شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش دولت و وزارت ارشاد برای حمایت از خبرنگاران و رسانه‌های جمعی خبر داد و گفت: بر‌اساس پژوهش‌های ما، در سال‌های اخیر به‌خاطر تغییر ابزار‌های دسترسی رسانه‌ای، رسانه‌های مکتوب مرجعیت خود را از دست دادند و این رجوع به ۲ تا ۳ درصد رسیده است.
اسماعیلی با یادآوری اینکه البته بخشی از دسترسی‌ها به رسانه‌های مکتوب، به‌صورت الکترونیکی است، بیان کرد: روند پیشرفت تکنولوژی سبب شد تا شاهد کاهش مرجعیت رسانه‌های مکتوب باشیم، پیش از این در دهه ۸۰ که زمان رشد نشریه‌های کاغذی بود، برخی رسانه‌های مکتوب در روز تا ۶۰۰ هزار نسخه چاپ می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه این روند یک وضعیت طبیعی است، اضافه کرد: البته این تغییراتی که به خاطر پیشرفت تکنولوژی را در اغلب مشاغل شاهد هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این مطلب که تغییر ذائقه از رسانه‌های مکتوب به سوی رسانه‌های الکترونیک امری محقق شده است، اما به معنای تعطیل شدن رسانه‌های مکتوب نیست، خاطرنشان کرد: حاکمیت باید تلاش کند که این مرجعیت به طور نسبی حفظ شود و تاکنون هم این تلاش شکل گرفته است.
وی درباره مسکن خبرنگاران هم گفت: یک قرارداد الحاقی با «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی منعقد کرده‌ام که ۱۴ هزار واحد مسکن برای اصحاب رسانه به رقم قبلی که نزدیک به ۱۰ هزار واحد بود، اضافه شود و این یک کار عظیم و برجسته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه