روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ شنبه ۳ مهر - شماره 3985

علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای امروز تشییع می شود؛

قهرمانان هرگز نمی‌میرند

  سپهر یزدانی – علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات جان ۲ نفر از همسایه‌ها خودش رابه خطر انداخت و دچار سوختگی شدید شده بود جان به جان آفرین تسلیم کرد. به راستی روایت این جانفشانی، واقعیتی بدون اغراق است که از انسانی والا منش برخاسته، گویی او می‌خواست بگوید درس و مشق را به خوبی آموخته و سرشت ایثارگونه ایرانیان را به خوبی با روح و جان هم حفظ و هم حس کرده است.
علی لندی متولد 1385 در شهر ایذه خوزستان، نوجوان فداکار و با غیرت است. دانش آموز پایه نهم تحصیلی که وقتی دید دو زن همسایه در آتش سوزی منزل خود گرفتار شدند خود را به آتش زد و آنها را قهرمانانه به بیرون کشید. علی بعنوان فرزند دوم در یک خانواده پنج نفره در شهر ایذه به دنیا آمد، یک خواهر بزرگتر بنام «دنیا» (19 ساله) و خواهر کوچکترش زهرا (8 ساله) می باشد.
18 شهریور 1400 علی در حالی که به خانه «خاله اش» رفته بود متوجه فریاد های زن همسایه برای کمک رسانی شد. خود را فورا به آپارتمان می رساند و متوجه می شود زنی 80 ساله و دخترش به دلیل آتش گرفتن کپسول پیک نیک در میان شعله های آتش گرفتار هستند. در این شرایط علی 15 ساله با شجاعت به دل آتش می زند و کپسول را برداشته تا از بالکن پایین بیندازد اما بخاطر حفاظ بالکن خود شعله ور می شود .موج گاز و شعله علی را می گیرد و او به صورت فجیع و خیلی زیاد می سوزد.
پسر خاله و دختر خاله علی که وحشت کرده بودند سعی می کنند آتش را خاموش کنند اما خیلی مثمرثر نبود تا اینکه همسایه های بیشتری به کمک می آیند. دقایقی بعد حادثه ف علی به بیمارستان  امام موسی کاظم (ع) منتقل شده و مشخص می شود دچار 91 درصد سوختگی درجه سه بخصوص از پا شده است. پیرزن همسایه هم با 40 درصد سوختگی و دخترشان نیز با درصد کمتر بستری می‌شوند.
 بعد از وخامت شرایط جسمانی، پدرش با هزینه خود آمبولانس گرفته و علی را به بیمارستان مجهز «اصفهان» می رساند اما مسئولان از پذیرش او امتنا می کنند.در نهایت با اصرار و التماس خانواده! شرایط بستری ایجاد می شود و پزشکان اطلاع می دهند اگر به همین صورت وضعیت پیش برود علی بزودی جراحی خواهد شد. بعد از رسانه ای شدن ماجرا، احمد وحیدی «وزیر کشور» در تماس با استاندار اصفهان به او ماموریت می دهد وضعیت درمانی علی را پیگیری و گزارش کند. همچنین به درخواست وزیر، استاندار خوزستان مامور می شود تمام هزینه های درمانی وی را از طرف استانداری پرداخت کند.
پدرش که کارمند امور صنفی است و 20 سال سابقه کار دارد با صدایی پر افتخار اما لرزان می گوید، علی همیشه در کمک کردن نمونه بود. در همه زندگی تلاش می کرد یاری رسان باشد، بارها دیده بودم که در خیابان دست مستمندان را می گیرد تا از خیابان عبور کنند یا به کودکان کمک می کند. همیشه مراقب خواهرها و مادرش بود، در کار خانه و بیرون کمک می کرد و بارها دوستان و آشنایان بخاطر محبت ها و فداکاری هایش تقدیر کرده بودند.
خانواده نگران زخم های عمیق و سوزان پسرشان هستند که در بیمارستان زیر دستگاه های پزشکی با مرگ دسته و پنجه نرم می‌کند. شاید اگر اینبار فرشته نجات نمی شد در کنار خانواده پنج نفریشان حالا به امید روزهای روشن تر بود. پزشکان که منتظر بودند تا عمق سوختگی ها کمتر شود اما با بالا و پایین رفتن اکسیژن خونش مواجه می شود و در حالی که سطح هوشیاری اش بهتر شده بود اما به یکباره همه چیز تغییر می کند. متاسفانه به دلیل عفونت ناشی از سوختگی در نهایت ساعت 1 شب روز جمعه 2 مهر 1400 این قهرمان و فداکار ملی بخاطر ایست قلبی  آسمانی شد.
حالا یک روز از مرگ این پسر شجاع ایذهای می‌گذرد پسری که نامش دهان به دهان چرخیده و همه او را یک قهرمان ملی می‌دانند. هماهنگی‌ها برای انتقال پیکر این نوجوان فداکار از اصفهان به ایذه در حال انجام است و زمان مراسم تشییع و خاکسپاری علی لندی روز شنبه در همان روستای محل زندگی‌شان است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه