روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۱ شهريور - شماره 3984

گزارش «کائنات» از سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران؛

توجه به خشنودی حال پایتخت‌نشینان در روزهای کرونایی

  آرزو مدنی| روز گذشته سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. مهدی چمران در ابتدای این جلسه گفت: در آغاز فرارسیدن هفته دفاع مقدس قرار داریم و یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و رزمندگان را در این ایام گرامی می‌داریم. همچنین در هفته‌های گذشته ورزشکاران موفقیت‌های بسیاری به‌ویژه در پارالمپیک به دست آوردند و البته در برنامه‌ای از آنها تقدیر به عمل آمد.وی با اشاره به حضور ورزشکاران در دیدار با مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در دیدار آنها مطالبی را فرمودند و امیدواریم هموطنان ما در تمامی صحنه‌ها موفقیت‌های بسیاری را داشته باشند. وی ادامه داد: عده‌ای در تلاش هستند که ریشه امید را برای مردم بخشکانند؛ متأسفانه شاهد هستیم که این افراد مرتباً در داخل و خارج موضوعات ناامیدکننده را مطرح می‌کنند و به ما می‌تازند. چمران با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر پایه امید بنا شده است تاکید کرد:  یکی از این موضوعات ۸ سال جنگ تحمیلی و موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگی بود که به دست آوردیم در حالی که در آن مقطع کشور ما با دست نیمه‌خالی به جنگ رفته بود و به لحاظ پوشش هوایی و رادارهای هوایی با کمبودهای بسیاری روبرو بودیم اما با امید و تلاش به پیروزی دست پیدا کردیم.
وی در ادامه با گرامیداشت یا د و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و سرداران بزرگی از جمله شهید سلیمانی گفت: یاد و خاطره همه این عزیزان را گرامی می‌داریم.
لزوم استقرار خزانه دارای الکترونیک در شهرداری تهران
همچنین یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم استقرار خزانه دارای الکترونیک و تهیه دستورالعمل مدیریت جریان نقدی در شهرداری تهران تاکید کرد.مهدی اقراریان در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: مطابق تبصره یک بودجه شهرداری تهران تمام واحدها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع شهرداری تهران موظف هستند تمام منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب وصول کرده‌اند را  صرفاً به حساب‌های درآمدی خزانه شهرداری که به پیشنهاد شهرداری و تأیید شورای شهر تهران افتتاح شده و یا می‌شود واریز کنند، اما متأسفانه برخی از سازمان‌ها و شرکت‌های تابع شهرداری از انجام این تکلیف قانونی امتناع کرده و درآمدهای وصول شده را در حسابی جدا از حساب‌های مورد تأیید شورا واریز و نگهداری می‌کنند.
وی تاکید کرد: بر همین اساس خواهشمند است ضمن معرفی سازمان‌ها و شرکت‌های خاطی به شورای اسلامی شهر تهران دستور بدهید در اجرای تکالیف ماده 35 برنامه توسعه سوم شهر تهران در اسرع وقت نسبت به استقرار خزانه دارای الکترونیک و تهیه دستورالعمل مدیریت جریان نقدی در شهرداری با هدف استفاده بهینه از جریان وجوه، منابع نقدی مازاد در طول دوره و ارائه به شورا برای تصویب اقدام کنند. به گزارش کائنات، نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در نطق پیش از دستور با اشاره به ضرورت توجه به رضایت و خشنودی حال شهروندان پایتخت به ویژه در شرایط کرونا گفت: نهضت امید آفرینی باید مد نظر همه مسئولان به ویژه مدیریت شهری ششم باشد.علیرضا نادعلی با تاکید بر ضرورت تمرکز مسئولان در جهت ایجاد نشاط و شادی در «ابر شهر تهران» ادامه داد: امروز نیاز داریم با کار و خدمت و اقدامات مؤثر، هم رضایت را در شهروندان تهرانی ایجاد نماییم و هم با طراحی های درست و به جا به ایجاد حس رضایت‌مندی در آنها مبادرت بورزیم.
وی با بیان اینکه گاهی فردی خوشبخت است اما احساس خوشبختی ندارد، گاهی فردی امنیت دارد اما حس امنیت داشتن ندارد یادآور شد: ما در دهه به یادماندنی ۶۰ جنگ داشتیم، دفاع‌حماسه ۸ ساله و بسیار شهیدان سرافراز، محاصره اقتصادی و سیاسی، مشکلات داخلی بسیار، اما مردم در کنار هم مشکلات را تحمل و خوشحال و مقاوم زندگانی خو را سپری می‌کردند.اینک که در آغاز یک دوره پر از فعالیت، نشاط و انگیزه کاری، چه در دولت و دستگاه های اجرایی آن، چه در شورای اسلامی و شهرداری تهران به‌سر می‌بریم، خوب است با یک نگاه انسانی مناسب که از مبانی انقلاب اسلامی و راهبردهای مستخرج از آن نتیجه می‌گردد، به حال خوب مردم در ایران اسلامی و همشهری‌ های عزیزمان در تهران بیاندیشیم.
وی تاکید کرد: باید برای آن چیزی که نیاز اولیه همشهری ماست، زودتر از چیزهایی که نیازهای ثانویه و بعدی اوست فکر، طراحی و اقدام کنیم.  اگر در کرونا او در تهران نیاز روزافزون به زدن واکسن دارد تا احساس امنیت کند، این اولویت ما هم باشد. اگر در کرونا همشهری ما، که با اتوبوس و مترو تردد می‌کند نیاز به ناوگان گسترده‌تر و با تعداد بیشتر دارد تا تراکم مسافر باعث همه‌گیری بیشتری نگردد، ما هم بر روی این مهم تمرکز کنیم. اگر با کارهای مرتبط به کالبد شهر، از جنس خدمات شهری و عمران و شهرسازی و غیره به دنبال خدمت به شهروند تهرانی هستیم که باید هم باشیم، با کار بر روی روح شهر هم، آسایش روح و آرامش روان او را در این کلان‌شهر دنبال کنیم که این از زمره آن مواردی است که علاوه بر آرامش و رضایت، حس آن را نیز به ارمغان می آورد. وی ادامه داد: با طراحی فرهنگی درست، در ایام الله و مناسبت های دینی و ملی برای مردم امکان ابراز احساس در چارچوب ضوابط ارزشی و همراه با مراعات شیوه‌نامه های بهداشتی را فراهم کنیم که از اوجب واجبات است، شهروندان پر از عاطفه و احساس ما، هم نیاز به سوگواری و غمگساری به اندازه و به موقع و هم نیاز به جشن ها و مولودی ها و شادخواری های به اندازه و درست دارند. نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اثرات مخرب روحی و مالی که کرونا ایجاد کرده است ادامه داد: شهروندان کرونا زده که اینک با ماندن در خانه ها، با از دست دادن بسیاری از عزیزان خود و عزیزان دیگران، با از بین رفتن کار و کسب هایشان، //با تحمل تحریم های ظالمانه استکبار و با مدیریت بد ۸ سال گذشته، به افسردگی سوق داده شده اند که نیاز به نهضت امید دارند. نادعلی با اعتقاد به اینکه نهضت امید یکی از بایسته هایش آوردن خود مردم، گروه‌های مرجع مردمی و نخبگان از میان مردم در وسط میدان است تاکید کرد: در وسط میدان کار و تلاش برای حل مسائل شهر و شهروندان، در وسط میدان خدمت و کمک مومنانه به سایر همشهری ها، به ویژه مستضعفین این شهر. مردم بیایند و حاکمیت که در اینجا مدیریت شهری است کمک، پشتیبانی و میانداری و میدان‌داری کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه