روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۳۰ شهريور - شماره 3983

جلسه شورای پایگاه بسیج شهید گرزین گاز گلستان برگزارشد

 درآستانه هفته دفاع مقدس ،جلسه شورای پایگاه بسیج شهید گرزین گازگلستان با حضور علی طالبی مدیر عامل و فرمانده پایگاه و اعضای پایگاه بسیج  برگزار شد.این جلسه که با هدف برگزاری هرچه باشکوهتر ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در سطح شركت تشکیل شد پس ازبحث و تبادل نظر مقرر گردید برنامه های مورد نظر این ایام به نحو مطلوبی انجام شود.در همین رابطه  مدیرعامل شرکت استان گاز گلستان ضمن تشکر از  تلاشهای اعضای شورای پایگاه با یادآوری پیام معمار کبیر انقلاب  امام خمینی(ره)که فرمودند ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم گفت:ملتی که با یک حرکت خود جوش و مردمی شکل گرفت و توانست با عنایات الهی ، شجاعانه در مقابل کشور تا دندان مسلح که کمک و همراهی استکبار جهانی را  بهمراه داشت جانفشانی و مقاومت کرده و بت استکبار و حامیانش را به زمین کوفته و پیروز میدان شود .وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف امام راحل و ولایت فقیه شایسته است به آرمانهای بلند امام و رهبری پایبند باشیم و فرهنگ جهاد و دفاع از کیان و ناموس خود را به نسلهای آینده ترویج نمائیم.طالبی در ادامه بر افتخار کردن به پوشش لباس بسیجی، ماندگاری باشهادت در راه اهداف عالیه نظام، دوری از غفلت و بی خبری ، شرمنده شهدا نشدن، دفاع از حریم جمهوری اسلامی ، شناسایی راههای نفوذ و برقراری امنیت و مراقبت ازتاسیسات استراتژیک،انجام تکالیف واگذارشده بسیج به نحو احسن، پشتیبانی وحضور مستمر در برنامه های بسیج ،تقویت جایگاه ارزنده آن و  موارد مرتبط دیگر  اشاره کرد.  فرمانده پایگاه بسیج شهید گرزین گاز گلستان در ادامه افزود:بسیجیان این شرکت نیز در سنگر خدمت رسانی ، در طول سال بویژه در ایام سرد جهت   پایداری جریان گاز با آماده نمودن ایستگاهها و تاسیسات گازرسانی،مامور به انجام وظیفه بوده  تا با استمرار جریان گاز و توسعه گازرسانی ، خدمات شایسته خود را به مردم ولایت مدار و همیشه صحنه  انقلاب هدیه نمایند .  لازم به ذکراست در این نشست پس از تبادل نظر  مقرر گردید مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس همچون سنوات گذشته با اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت این ایام حماسی به نحو باشکوهی در اداره مرکزی و ادارات تابعه همراه با حضور در برنامه های متمرکز استانی و بسیج ادارات برگزار شود.

بازدید رئیس بهره برداری گاز شهرستانهای گلستان از روند اورهال ایستگاه های گالیکش
 بهرام خلیلی تبار رئیس گاز شهرستانهای استان گلستان  بهمراه دهقانیان  رئیس اداره گاز گالیکش  از انجام مطلوب عملیات تعمیر اساسی (اورهال) ایستگاه  تقلیل فشارگاز شهرستان   بازدید کردند.در این بازدید خلیل تبار ضمن بررسی نحوه انجام کار تعمیرات وروند نظافت و نگهداشت تاسیسات و تجهیزات مستقر در این ایستگاهها ، ضمن عرض خداقوت به همکاران ، برضرورت دقیق و انجام  بهینه عملیات  اورهال ومرتفع کردن مشکلات  موجود برای بهبودعملکرد تاسیسات جهت  خدمات رسانی مناسب درایام سرد سال تاکید کرده  و رهنمودهای لازم نیزدر این رابطه  ارائه نمودند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان خبر داد؛
 تامین و توزیع انواع فرآورده های نفتی در گیلان به صورت مستمر
 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، کورش بالادست ، طی مصاحبه ای از روند مطلوب و مستمر تامین و توزیع انواع فرآورده های نفتی در گیلان در شرایط کرونا خبر داد . استان گیلان دارای 189 باب جایگاه فعال بنزین ، نفتگاز و CNG  سوخت طبیعی  است و توزیع سوخت در کلیه جایگاهها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت مطلوب انجام می شود .مدیر منطقه گفت : « با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم و برگزاری جلسات متعدد از زمان شیوع ویروس کرونا با اقدامات کمیته پیشگیری کرونای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان و با رعایت پروتکل های بهداشتی کارکنان در ستاد ، انبار ، نواحی و جایگاهها ، سوخت رسانی به صورت شبانه روز بی وقفه صورت می گیرد  .  وی ضمن اشاره به  اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا انبار و مجاری عرضه سوخت از مکان های پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا است افزود : « ضد عفونی وگند زدایی مداوم جایگاه‌ها بویژه تلمبه ها ونازل ها توسط جایگاهداران ، تب سنجی رانندگان نفتکش و ضد عفونی نفتکش ها هنگام ورود به انبار و بازدیدهای روزانه ، ماهانه و موردی از موارد عنوان شده  ، از جمله مهمترین اقدامات این شرکت در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری است

سرپرست شهرداری اهواز:
حل نهایی بحران دفع آب های سطحی و فاضلاب منوط به تخصیص اعتبارات ملی است
 سرپرست شهرداری اهواز گفت: هرچند همکاری خوبی بین آبفا و شهرداری در حال انجام است و امکانات بین دو دستگاه تقسیم می شود اما حل نهایی مشکل فاضلاب و آبگرفتگی منوط به توجه مدیران تصمیم گیرنده ای است که بودجه و منابع مالی را در اختیار دارند.
به گزارش کائنات، علیرضا عالی‌پور در جلسه بررسی وضعیت پروژه های دفع آب های سطحی و فاضلاب که در سالن جلسات شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدید امروز از نقاط آبگیر در سطح شهر اهواز، از نزدیک شاهد عمق مشکلات بودیم و صرفاً بر گزارش‌ها و نامه ها بسنده نکردیم.
وی با اشاره به ریشه دار بودن این مشکلات در شهر، افزود: کار برای رفع مشکلات باید اساسی و بنیادی در شهر انجام شود، عزم شهرداری اهواز و آبفا خوزستان جزم است تا این مشکلات برطرف شوند.
سرپرست شهرداری اهواز گفت: پروژه‌های زیادی بین آبفا و شهرداری به صورت مشترک طراحی شده و در مرحله اول ۱۴۰ پروژه برای رفع ۵۶ نقطه بحرانی ، در دستور کار قرار دارد و در مرحله دوم نیز بالغ بر ۸۰ پروژه با عنوان علاج بخشی در دستور کار است. وی عنوان کرد: تعدادی از پروژه‌های جامع آب‌های سطحی نیز در دستور کار قرار دارد که به تدریج بخشی از پازل آب‌های سطحی مستقل در شبکه فاضلاب را اجرا می‌کند. وی اضافه کرد: اگرچه این‌ پروژه ها زمانبر است، اگر منابع مالی شهرداری اهواز و آبفا به موقع تامین شود در یک بازه زمانی یکساله حدود ۵۰ درصد از مشکل نقاط فوق بحرانی شهر اهواز حل خواهد شد. عالی‌پور ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی در یک بازه زمانی پنج ساله، طرح جامع آب‌های سطحی و طرح جامع فاضلاب به اتمام خواهند رسید، مشروط بر اینکه به نرخ سال ۱۴۰۰، بودجه ای معادل ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای بخش آب‌های سطحی تامین شود. عالی‌پور گفت: همکاری خوبی بین آبفا و شهرداری صورت گرفته و امکانات مابین طرفین تقسیم می شود؛ به طور مثال در نقطه‌ای شهرداری تامین کننده لوله است و اجرا با آبفا و در نقطه‌ای دیگر عکس این قضیه است. سرپرست شهرداری اهواز در پایان تاکید کرد: برای رفع این معضلات توجه مدیران تصمیم سازی که در کشور، بودجه و منابع مالی را در اختیار دارند بسیار مهم است، چرا که مشکل اصلی زیرساخت اهواز در حال حاضر فاضلاب و آبهای سطحی است و حل نشدن این موضوع عوارض زیادی برای شهر به همراه دارد.

برخورداری 97 درصدی شهرها و 99/8 درصدی روستاهای بوشهر از نعمت گاز
 مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر از اجرای قریب به 995 کیلومتر شبکه گازرسانی در 4 شهر و 28 روستای شهرستان بوشهر خبر داد.”
به گزارش کائنات، مهندس رحمانی مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهرگفت : با اجرای این میزان شبکه گذاری ، ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری به 97 درصد و در بخش روستایی این شهرستان 99/8 درصد رسیده است.
وی گفت: از مجموع 995 کیلومتر شبکه گذاری گاز در شهرستان بوشهر که با تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت رقم خورده است 772 کیلومتر شبکه گذاری  در شهر ها و 223 کیلومتر در روستا ها می باشد.
رحمانی تصریح کرد: تنها یک شهر شهرستان بوشهر فاقد گاز بوده و آن شهر جزیره خارگ است و در صورت اجرایی شدن طرح خط دریایی، قابلیت گازرسانی به جزیره خارگ نیز مهیا خواهد شد. رحمانی در ادامه افزود: این شرکت تا به امروز موفق به نصب 40 هزار و 299 انشعاب در شهرستان بوشهر شده است که از این میزان، 35479 انشعاب در شهر ها و 4820 مشترک در روستا های شهرستان نصب شده است .
رحمانی در پایان گفت:  65 هزار و 505 مشترک در شهرستان بوشهر از گاز طبیعی بهرمند می باشند که 62182 مشترک در شهرها و 3323 مشترک در روستا ها از گاز استفاده می کنند .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه