روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۸ شهريور - شماره 3981

جنگلبان گلستانی به عنوان جنگلبان نمونه کشوری انتخاب شد

 پنجمین گرامیداشت ملی مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی در ستاد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد.در پنجمین گرامیداشت ملی مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی، با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کمیسیون کشاورزی، معاون پیشگیری ناجا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تنی چند از مقامات قوه قضائیه، از خانواده های جان نثاران منابع طبیعی و جنگلبانان نمونه تقدیر شد.از استان گلستان جلیل تابش جنگلبان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آق قلا به عنوان جنگلبان نمونه کشوری برگزیده شد.

افزایش ضریب اطمینان خط لوله ۳۰ اینچ
 در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز
 سرپرست منطقه ۷ عملیات انتقال گاز از افزایش ضریب اطمینان خط لوله انتقال گاز۳۰ اینچ اراک - ملایر خبر داد.
به گزارش کائنات، مهدی زارع، سرپرست منطقه 7 عملیات اظهار داشت: با توجه به گسترش شهر توره واقع در استان مرکزی و اجرای میدان ورودی این شهر، به منظور افزایش ضریب اطمینان و بالابردن ضریب ایمنی خط لوله انتقال گاز۳۰ اینچ اراک - ملایر و كاهش حريم آن در محدوده شهر توره، توسط نیروهای عملیاتي خطوط لوله اين منطقه و بدون پيمان سپاري، تغییر کلاس این خط  لوله انتقال گاز با موفقيت صورت پذیرفت.
زارع ادامه داد: در این عملیات پس از حفاری های لازم و جوشکاری های مربوطه و در نهایت پس از انجام تست هیدرو استاتیک، اتصال نهایی (Tie in) در كمترين زمان ممكن  صورت گرفت.
وی افزود: تمامی مراحل عمليات تخليه گاز و اتصال به خط اصلي و تزريق گاز در كمتر از 15 ساعت صورت گرفت كه انجام اين عمليات در اين مدت زمان يك ركورد محسوب مي گردد؛ كه حداقل زمان قطعي گاز در شهر توره و نهرميان را به همراه داشت.
سرپرست منطقه ۷ عملیات انتقال گاز با اشاره به اینکه با انجام اين عمليات، خط لوله گاز مذکور از کلاس A به کلاس D تغییر نمود، خاظر نشان ساخت: در اجرای این عملیات، یک مورد نشتی پیگ سیگنال مشاهده و خیلی سریع مرتفع شد.
شایان ذکر است این عملیات طی درخواست شهرداری توره از منطقه ۷  عمليات انتقال گاز بوده که در جریان بازدید نماینده محترم مردم  شريف اراک و شازند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر توره از مسیر خط "۳۰ غرب کشور مورد موافقت قرار گرفته و طي اخذ مجوز از مديريت بالادستي و تامين بودجه لازم، انجام گردید.

از سوی متخصصان  نیروگاه شهیدرجایی انجام شد:
تعویض الکتروموتور 6.6 کیلوولت واحد بخاری
در کم ترین زمان
 متخصصان نیروگاه شهید رجایی درکوتاه ترین زمان ممکن اقدام به تعویض الکتروموتور 6.6کیلو ولت واحد شماره2 بخاری این نیروگاه نمودند.
به گزارش کائنات، محمدرضا اکبری مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار در توضیح فرآیند تعویض CWP واحد شماره 2 بخاری گفت: با توجه به  ایجاد اشکال در الکتروموتور دستگاه CWP واحد شماره 2 بخاری  به علت افزایش دما در یاتاقان «تراست» آن، تجهیز فوق برای انجام تعمیرات از مدار خارج شدکه با توجه به نیاز مبرم شبکه سراسری به انرژی الکتریکی، بلافاصله متخصصان توربو ژنراتور نیروگاه بخار اقدام به تعویض این تجهیز با CWP یدکی نمودند.
اکبری افزود: پس از تعویض، این تجهیز تحت تعمیرات قرار گرفت که مشخص شد یاتاقان  تراست CWP  دچار آسیب دیدگی کلی شده است،  از این روی متخصصان تعمیرات، اقدام به تخلیه و تخریب یاتاقان تراست نموده و یاتاقان دیگری جایگزین آن کردند و در ادامه، یک قطعه دیگر این تجهیز هم که دچار آسیب دیدگی شده بود، درکارگاه  بخار و با انجام عملیات جوشکاری و تراشکاری، تعمیر شد.
مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار بیان داشت: در ادامه این عملیات تعمیراتی، متخصصان امور الکتریک نیز بخش های الکتریکی الکتروموتور CWP را  مورد بازبینی وتعمیر قرار دادند.
 انجام این عملیات در شرایط عادی در دو روز انجام می شود که این تعمیرات  به دلیل نیاز مبرم شبکه سراسری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شد تا خللی در تولید برق ایجاد نشود.  

به صورت نمادین انجام شد،
برگزاری مراسم شور عاطفه ها
در مدرسه قرآنی فطرت اراک
 مراسم شور عاطفه ها و پویش ملی هم کلاسی مهربان با حضور فرمانده سپاه روح الله استان، مدیر کل کمیته امداد استان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان مرکزی ، جمعی از مسئولین استانی و جمعی از دانش آموزان به صورت نمادین در مدرسه قرآنی فطرت کلانشهر اراک و در شبکه آموزشی شاد به صورت سراسری برگزار شد.
به گزارش کائنات، سردار محسن کریمی فرمانده محترم سپاه روح الله استان مرکزی با بیان حادثه کربلا دو بال شور و شعور دارد ، گفت: پیاده روی سراسری اربعین جلوه ای از شور حسینی و ارادت مشتاقان به سرور و سالار شهیدان است.
وی افزود: درس مقاومت و تسلیم نشدن در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب ، صبر و پایداری در مسیر حق ، احیای امر به معروف و نهی از منکر ، تحمل در برابر ناملایمات و سختی ها ، اخلاص در نیت و تقوای در عمل ، شناخت و بصیرت ،عمل به موقع ، وظیفه شناسی و گذشت در راه خدا از مصادیق شعور کربلایی است.
و در ادامه اظهار داشت: امام خمینی (ره) با کمک مردم به پیروزی رسید ؛ رهبر، ملت و مکتب سه ضلع انقلاب هستند ، امت سرمایه اجتماعی انقلاب است که با حفظ این امت می توان پیشرفت کرد. وی با بیان اینکه خیرو احسان از جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی برخوردار است ، افزود: حفظ کرامت و منزلت انسانی و کسب رضای حق تعالی در ترویج سنت های حسنه و اقدامات خیر خواهانه از مهم ترین ضروریات است.
وی با بیان اینکه مردم خوب استان مرکزی با کمک های نوع دوستانه رتبه دوم کشوری در خیر و احسان را کسب کردند ،اظهار داشت: با توزیع ۵۰۰ هزار وعده غذایی گرم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بهداشت ، توزیع ۳۵ هزار بسته غذایی با اعتبار قریب به ۲۵ میلیارد تومان در ایام محرم و صفر برگ زرینی بر افتخارات خود افزودند.

رئیس دانشگاه مطرح کرد:
زنگ خطر صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های لرستان
 رئیس دانشگاه لرستان گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه‌های استان از سال ۹۳ تاکنون با کاهش حدود ۲۰ هزار نفری روبرو بوده است.
به گزارش کائنات، دکتر خسرو عزیزی، در دیدار با دکتر ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همه قبول داریم که دانشگاه محور توسعه است و اگر می‌خواهیم توسعه متوازن، جامعه فرهنگی و پیشرفته داشته باشیم، دانشگاه باید دانشگاهی متناسب، متوازن، اصولی و دارای چارچوب شود.
وی با اشاره به این‌که ما در حال حاضر در کل استان حدود ۵۴ مرکز آموزش عالی و حدود ۵۳ هزار دانشجو داریم، عنوان کرد: این آمار در سال ۹۳ تقریباً حدود ۷۰ هزار نفر بود که یک زنگ خطر است،   چراکه در برخی از مراکز آموزش عالی استان ازجمله دانشگاه لرستان، به عنوان یک دانشگاه مادر یا معین، صندلی خالی داریم.
عزیزی بیان کرد: در دانشگاه لرستان به تبع توسعه آموزش عالی در شهرستان‌ها در دولت نهم و دهم چهار مرکز در ذیل دانشگاه لرستان به نام مراکز آموزش عالی به تعبیری اقماری ایجاد شد که بودجه مستقل و کادر هیئت علمی جدا دارند.
رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: یکی از مصوبات ما احداث مرکز آموزش عالی شهرستان نورآباد با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا بوده که آن زمان ۱۶ میلیارد تومان برای آن برآورد شده بود که تقریباً انجام شده و به این دلیل که پروژه‌های ناتمام زیادی باقی‌مانده اجازه تعریف پروژه جدید ندادند، زمین مشخص شد اما این محدودیت باعث شد نتوانیم بودجه بگیریم. وی بیان کرد: حدود ۱۴ عضو هیئت علمی مستقل دارند که شش عضو برای الشتر است. عزیزی ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون بودجه مورد نیاز این دو مرکز اختصاص پیدا کرده است، هیئت علمی جذب کردیم، اساسنامه‌ای دارد که از سال ۹۳ ابلاغ شد بند شش آن استقلال این مراکز است.
رئیس دانشگاه لرستان افزود: شاید ما در ایران اندازه کل چین مرکز آموزش عالی داشته باشیم که این یک ایراد است، این توسعه نامتوازن باعث تولید افراد کم سواد و کم مهارت و در نهایت ایجاد فشار عدم اشتغال می‌شود، آنچه به ذهن می‌رسد این است که استقلال این دو مرکز شدنی است.
وی تصریح کرد: مرکز پیام نور و مرکز آموزش عالی ما در شهرستان الشتر هردو رشته حسابداری دارد، اما با این تفاوت که ما ساختمان نداریم ولی تجهیزات، استاد و ردیف بودجه داریم،  که باید از این دو ظرفیت استفاده کنیم.
عزیزی بیان کرد: یکی‌از بهترین راه‌ها که کسی نمی‌تواند در آن ایراد وارد کند، ادغام این دو دانشگاه تحت عنوان دانشگاه آموزش عالی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه