روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۷ شهريور - شماره 3980

بهره برداری از 2300متر خط انتقال آب شرب در گنبد

 مدیر امور آب و فاضلاب گنبد کاووس از بهره برداری 2300متر خط انتقال آب شرب در این شهرستان خبر داد .حسین سعیدی راد با اعلام این خبر افزود : اجرای عملیات خط انتقال آب شرب از مخزن هوایی سرپل تا مجتمع سلاق غایب با لوله پلی اتیلن 315 در راستای فراهم نمودن و پایداری مستمر آب شرب صورت گرفت .مدیر امور آب و فاضلاب گنبد اظهار داشت : با انجام این عملیات جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰نفر از  آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند  و در آینده با تکمیل سایر خطوط باقیمانده امکان تامین آب شرب برای ۲۵۰۰نفر دیگر نیز فراهم خواهد شد.

کارکنان کارخانه تولید مواد آرایش و بهداشتی آوج کو، واکسینه شدند
 به منظور واکسیناسیون گروه های شغلی مختلف، این بار با حضور یکی از  تیم های واکسیناسیون حوزه سلامت شهرستان آوج در کارخانه تولید مواد آرایشی و بهداشتی آوج کو، کارکنان این کارخانه، علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.
به گزارش کائنات، مهندس فرج الله فرجی، کارشناس مسؤول واحد بهداشت حرفه ای بهداشت و درمان شهرستان آوج ضمن بیان این خبر، تعداد افراد واکسینه شده را 25 تَن اعلام کرد که همگی روز 20 شهریور 1400 اولین دوز واکسن خود را دریافت کردند.

بازدید رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت از کارخانه آوج کو
 مهندس اصغر صادقی، کارشناس واحد بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج از حضور مهندس حبیب الله چگینی، رئیس گروه سلامت کار مرکز بهداشت استان قزوین به همراه مهندس اصغر پایون، کارشناس این گروه در کارخانه آوج کو خبر داد.
به گفته مهندس صادقی، این بازدید روز 17 شهریور 1400 به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشت در محیط کار و همچنین نظارت بر شیوه نامه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محل کار انجام شد و بعد از ارائه آموزش های لازم، راهکارهای کاهش رخداد بیماری های شغلی، به کارگران و مدیران این کارخانه ارائه شد.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام:
رعایت حقابه زیست محیطی از اولویتهای شرکت آب منطقه ای است
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت : رعایت حقابه زیست محیطی از اولویتهای شرکت آب منطقه ای است
به گزارش کائنات، مهندس علی پوراحمد افزود : رعایت حق آبه زیست محیطی بعد از تامین آب شرب مردم، اولویت اصلی شرکت است که با توجه به خشکسالی پیش آمده بعد از تامین آب شرب رعایت حق آبه زیست محیطی جهت جلوگیری از آسیب به محیط زیست ضرورت دارد.
وی افزود : رعایت حق آبه زیست محیطی بعد از تامین آب شرب برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست در اولویت شرکت قرار دارد و تاکنون به نحو مناسبی این مهم رعایت گردیده است و به امید خدا منبعد نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.
مهندس پوراحمد ادامه داد : خشکسالی حادث شده، کاهش بارش ها نسبت به سال گذشته و درازمدت و به تبع آن کاهش آورد رودخانه ها و ورودی به سدها باعث شده برای برقراری تعادل بین منابع و مصارف، مدیریت صحیح مصارف را در تمامی بخشهای کشاورزی ، شرب و صنعت در دستور کار قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: کاهش بارش ها در سح استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد و نسبت به دراز مدت ۲۷ درصد بوده که به صورت تصاعدی آورد رودخانه ها را متاثر نموده است بطوریکه بعضا تا ۷۵ درصد از روانابهای ورودی به سدها کاهش یافته است.
مهندس پوراحمد در خصوص نسبت بارش و رواناب ادامه داد: در تولید و میزان رواناب، عوامل مختلفی از جمله شدت بارش ، مقدار بارش ، توپوگرافی و پوشش گیاهی حوضه و همچنین رطوبت زمین و دمای هوا موثر هستند؛ لذا در سال آبی جاری در برخی حوضه ها مانند حوضه سد گلال علیرغم بارش ۶۰ میلیمتری در ۲۴ ساعت ولی رواناب موثری حادث نشد.
وی جلوگیری از آلودگی منابع آب را مهم برشمرد و تاکید کرد : یکی از معضلات منابع آب کشور مسائل کیفی است و در این رابطه نیز بایستی اقدامات پیشگیرانه در دستور کار ذیمدخلان، مصرف کنندگان و آحاد جامعه قرار گیرد .

رشد ۵۰ درصدی پروژه های اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در دیر و کنگان
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به همراه معاونین خود، از پروژه های در حال اجرای بنادر دیر و کنگان دیدن کرد.
به گزارش کائنات، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به همراه معاونین خود از پروژه های در حال اجرا در بنادر کنگان و دیر دیدن کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: یکی از پروژه های این اداره کل  در بندر کنگان پروژه احداث موج شکن های طرح توسعه بندر کنگان میباشد که از مطالبات جدی مردم بوده و تاثیر بسزایی  در صنعت دریانوردی منطقه و استان خواهد داشت.
ارجمندزاده افزود: این پروژه شامل اجرای موج شکن شرقی به طول ۱۳۵۰ متر طول و موج شکن غربی به طول ۴۴۰ متر طول و برچیدن ۲۰۰ متر طول موج شکن موجود می باشد همچنین اجرای راه آسفالتی روی موج شکنها، تهیه و نصب بولارد و روشنایی روی دو موج شکن در قالب این قرارداد اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: این پروژه با هزینه ای بالغ بر۱۶۵ میلیارد تومان در حال حال اجرا میباشد که با اتمام آن مساحت حوضچه بندر کنگان از ۸ هکتار به ۳۶ هکتار و عمق دهانه از ۴ متر به ۶ متر  افزایش می یابد.
 سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: دیگر پروژه این اداره کل ، احداث ساختمان اداری و آسایشگاه یگان حفاظت بنادر دیر و کنگان می باشد که با مساحت ۲۸۵ متر مربع  در یک طبقه و با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حال انجام است و  دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد می باشد.
ارجمندزاده در بازدید از محل اجرای پروژه احداث اسکله جدید تجاری بندر دیر گفت: فاز مطالعاتی پروژه احداث ۲۰۰ متر اسکله تجاری بندر دیر با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان به پایان رسیده و هم اکنون در حال انجام فرایندهای اداری جهت برگزاری مناقصه  می باشد.
وی افزود: این پروژه در مجموع شامل احداث۳۰۰ متر اسکله است که برای شناورهای تا ۲۰۰۰ تن طراحی شده است.

اقدامات موثر اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز
 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت با اشاره به فعالیت‌های موثر این اداره در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان به توضیح اقدامات در حوزه‌های راه، مسکن و شهرسازی پرداخت.
به گزارش کائنات، عبدالرضا فرجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین‌میاندشت در خصوص وضعیت راههای این شهرستان بیان داشت: شهرستان فریدن دارای 55 کیلومتر بزرگراه، 30 کیلومتر راه اصلی، 9 کیلومتر راه فرعی و حدود 200 کیلومتر راه روستایی است.
وی گفت: این شهرستان دارای دو شهر (داران و دامنه) بوده همچنین در مرکز ایران، غرب استان اصفهان و در رشته کوه‌های زاگرس قراردارد. که به دلیل حجم بار ترافيك عبوری از اين شهرستان، تسریع در تكميل پروژه‌های آن در حوزه راه، مسكن وشهرسازی همواره قابل توجه بوده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت با بیان اینکه این اداره در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تصادفات، حوادث و سوانح رانندگی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است عنوان کرد: در سال‌های اخیر احداث باند دوم پلیس‌راه دامنه خوانسار، پیگیری باند دوم پلیس‌راه دامنه داران و همچنین مطالعات و پیگیری جهت تصویب طرح باند دوم داران به شهرکرد تنها بخشی از اقدامات موثر این اداره در حوزه راهسازی بوده است.
وی در حوزه مسکن و ساختمان به اختصاص پنج هزار و 300 متر مربع زمین برای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و اذعان داشت: حدود 100 واحد مسکونی برای این طرح در نظر گرفته شده وعلاوه بر آن تفکیک و تغییر کاربری اراضی در حدود 11 هکتار برای ادامه این طرح و واگذاری به اقشار ویژه در شهر داران در نظر گرفته شده است. فرجی با بیان اینکه در سنوات گذشته بافت فرسوده شهر داران 34 هکتار مشخص شده بود گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده در سال 1399 بافت فرسوده این شهر به 47 هکتار افزایش یافت که با برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی در شهرستان، محله هدف مشخص شد و در طرح تفصیلی شهر نیز لحاظ شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه